2015-04-13, 22:39
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Du tycker alltså det kändes hur lugnt som helst andra delen av första när vi låg på kontring?

Njaa, man har ju svaga nerver oavsett...men särskilt brutala målchanser var det ju inte, även om ni alltför lätt tog er in i ytan framför vårat straffområde, och viss kalabalik utbröt. Sånt är alltid jobbigt.
Citera
2015-04-13, 22:58
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Åker Djurgården ut i år tro?

Hörde bara matchen från radio men Kennedy känns som allsvenskans bästa spelare just nu.

Trodde jag inte faktiskt efter att varit bra men inte briljant i superettan i två år.
Citera
2015-04-13, 22:58
Medlem
Losec.Muppss avatar
Från en kokande kortsida är det svårt att göra en bra bedömning av matchen, ska bli spännande att titta på reprisen sedan. Men Kennedy... vilken jävla spelare, dessutom en gentleman som är nästintill omöjlig att hata, även som rival.
Citera
2015-04-13, 23:01
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Hörde bara matchen från radio men Kennedy känns som allsvenskans bästa spelare just nu.

Trodde jag inte faktiskt efter att varit bra men inte briljant i superettan i två år.
Nä, de klarar sig kvar - finns sämre lag och redan räddningsplankor. Kika på Djurgårdens kommande spelschema, nu kommer de börja plocka poäng.
Citera
2015-04-13, 23:02
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losec.Mupps
Men Kennedy... vilken jävla spelare, dessutom en gentleman som är nästintill omöjlig att hata, även som rival.

Jo, blir inte mycket bättre kapten än så. Alltid ödmjuk och proffsig.

Hoppas på en staty på Södermalm.
Citera
2015-04-13, 23:08
Medlem
simonvps avatar
Kevin Walkers skott på det läget han fick i slutminuterna....jag hade slagit sönder min tv om jag varit gårdare där.
Citera
2015-04-13, 23:17
Medlem
Kafferastens avatar
Bajen är bra och framför allt Kennedy och Besara är spelare som har det lilla extra vilket visar sig ännu en gång. Men..Djurgården? Förstår inte hur man tänker då man anställer en tränare som Pelle Olsson? En vision om att man bara ska hänga kvar år ut och år in? Eller har man trott att han ska etablera dom i toppen på sikt? Det är väldigt naivt i så fall. Jag tror dom hänger kvar men dom kommer få strida för det.
Citera
2015-04-13, 23:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Tror jag tyvärr inte, som ett mittengäng på sin höjd är det ingen katastrof att torska mot Elfsborg, kryssa mot Häcken och förlora ett derby. Nu möter dom Kalmar (h) Sundsvall (b) och Falkenberg (h) och där tror jag på minst 2 segrar. Känns inte som att truppen är "åka ur" dålig heller.
Citera
2015-04-13, 23:25
Medlem
P.Gs avatar
Känns som att jag skriver detta varje omgång..

Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Bajen är bra och framför allt Kennedy och Besara är spelare som har det lilla extra vilket visar sig ännu en gång. Men..Djurgården? Förstår inte hur man tänker då man anställer en tränare som Pelle Olsson? En vision om att man bara ska hänga kvar år ut och år in? Eller har man trott att han ska etablera dom i toppen på sikt? Det är väldigt naivt i så fall. Jag tror dom hänger kvar men dom kommer få strida för det.
Nej, ingen (eller iaf väldigt få) tror att vi är ett topplag med nuvarande trupp och ledning. Målet är att stabilisera ekonomin. Man kan tycka vad man vill om PO (jag gillar honom inte), men nu har vi honom och att sparka honom blir bara onödigt dyrt.
Citera
2015-04-13, 23:32
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galelos
Om ingen annan in Sverige klarar det får vi väl plocka ner på bajen på måndag.

Vi håller oss ödmjuka, Malmö är en gigant i sammanhanget. hoppas på skönspel och Bajen samba!

Väl mött

//JG
Citera
2015-04-13, 23:40
Medlem
Har just haft mig en ordentlig skrattfest med DIF Fotbolls twitter samt matchrapport. Helt ofattbar Bagdad-Bob som skriver för DIF. Är det Wille Bäckström i egen hög person som sköter skrivandet?
Citera
2015-04-13, 23:43
Medlem
Klasskillnader på planen idag. Att Djurgården ska hamna före oss i tabellen har jag mycket svårt att se. Kennedy är briljant och Besara har växt ut till en riktigt bra spelare. Värt att notera var att vi dessutom saknade Måns Söderqvist idag och även om jag gillar Thorsteinbö så får det ju ses som en klar försvagning offensivt.

Ett frågetecken är dock defensiven. Hopf är den jag var mest tveksam till inför säsongen men han har faktiskt gjort det riktigt bra i säsongsupptakten, däremot litar jag inte alls på vår backlinje.

*Batan är alldeles för enfotad och känns som han hamnar fel allt för ofta.

*Sätra blir man ju nervös så fort han har bollen, vem var det som sa att han var en bollskicklig mittback när vi värvade honom?

*Birkir är väl ändå helt okej, även om jag tycker han har varit bättre som ytterback.

*Solheim har jag inte sett tillräckligt av men tycker han verkar vara bra offensivt.

Som Djurgårdare hade jag varit ruggigt orolig i dagsläget. Tre matcher och en poäng är ju en riktigt tuff öppning, dessutom har spelet i de matcher jag sett (Elfsborg hemma och dagens) knappast imponerat. En torsk mot Kalmar och krisen är ett faktum.

Edit: Såg att det var Kalmar och inte Sundsvall man möter i nästa match.
Senast redigerad av saxenofc 2015-04-13 kl. 23:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in