2015-04-10, 06:39
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Herregud, när ska ni MFF:are sluta med det där tramset. En förening som har en förlust som största merit ska inte vara förvånade över att man som supporter i vissa lägen kan vara väldigt nöjd med ett oavgjort resultat.

/feldgrau

Fet jävla touché på den!
Citera
2015-04-10, 06:39
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Kasparov
Sa innan matchen att jag hade tagit kryss på förhand. Malmö borta får ju ändå räknas som säsongens förmodligen svåraste match. Och trots att han får sägas vara en av Allsvenskans bästa anfallare skulle jag aldrig vilja se Rosenberg i en AIK-tröja.

Är dock inte lika övertygad av Bangura som de flesta andra gnagare. Jag hade gärna sett Eliasson få chansen att spela sig in.
Med tanke på att man verkar använda Brustad fel så ser jag inte hur Eliasson ska göradet bättra att hålla boll än Bangura... tycker Bangura gjorde det bra.
Borde dock stått upp i "straffsituationen" ärligt talat, inte en chans att nån blåser straff när man faller så lätt.

Ska Eliasson och Brustad lira får man fan se till att de får utnyttja sin fart.
Citera
2015-04-10, 06:51
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Att se aik stå och fira 0-0 efter att ha maskat sig genom hela matchen, ja jävlar... Höga ambitioner

Ganska underhållande match annars. 0-0 kanske var rättvist. Saknade dock Adu idag. Rakip skötte sig fint men Adu behövs verkligen... Lerjeus, din jävla horunge!

Fortfarande samma bittra retorik vi poängtapp?
#kränktabittrasupporter.
Citera
2015-04-10, 08:06
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Herregud, när ska ni MFF:are sluta med det där tramset. En förening som har en förlust som största merit ska inte vara förvånade över att man som supporter i vissa lägen kan vara väldigt nöjd med ett oavgjort resultat.

/feldgrau

Jag brukar aldrig bry mig om diskussionen om Europacupfinalen vs. era Uefacupguld. Det är historia för mig. Ska man se framåt ska man inte var nöjd över likaresultat. Det är löjligt. Vissa svenska fotbollslag påminner om svenska skidåkare som är nöjda över topp 10 eller att ha tagit medalj.

...
AIK var bra organiserade igår. Det kom egentligen inte som någon överraskning. Det har man varit under hela Alm-eran.
Senast redigerad av mishima 2015-04-10 kl. 08:11.
Citera
2015-04-10, 08:10
Medlem
anteri17s avatar
Jävla pajaser. Klart AIK ska vara nöjt.
Citera
2015-04-10, 08:11
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Rosenberg vilken pellejöns, kommer hem och leker kungen av Allsvenskan trots att han aldrig har varit något annat än en medioker inhoppare
Citera
2015-04-10, 08:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jävla pajaser. Klart AIK ska vara nöjt.

Man kan vara nöjda över spelet, men det handlar om mental inställning och attityd. Är man nöjd över likaresultat så kommer man också spela mer lika. Man ska aldrig vara nöjd över att bli tvåa.

Typiskt svenska idrottare att stiga upp på pallen som tvåa eller trea och jubla som en tok; "vi har tagit medalj" som det nu heter.
Citera
2015-04-10, 08:23
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Man kan vara nöjda över spelet, men det handlar om mental inställning och attityd. Är man nöjd över likaresultat så kommer man också spela mer lika. Man ska aldrig vara nöjd över att bli tvåa.

Typiskt svenska idrottare att stiga upp på pallen som tvåa eller trea och jubla som en tok; "vi har tagit medalj" som det nu heter.
Man spelar en hel serie. En poäng i en bortamatch mot MFF som, om sanningen ska fram, egentligen är överlägsna i AS är godkänt. Det är inte samma som en poäng hemma mot Sundsvall.

Liksom att en kvittering efter krampaktigt spel i slutminuterna som Blåvitt-MFF 2013. Känns som en vunnen poäng och inte två förlorade.
Citera
2015-04-10, 08:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Man spelar en hel serie. En poäng i en bortamatch mot MFF som, om sanningen ska fram, egentligen är överlägsna i AS är godkänt. Det är inte samma som en poäng hemma mot Sundsvall.

Liksom att en kvittering efter krampaktigt spel i slutminuterna som Blåvitt-MFF 2013. Känns som en vunnen poäng och inte två förlorade.

Tycker man det är godkänt så har man redan inställningen inför att Malmö är överlägsna och man har redan förlorat. Man räds och har alldeles för stor respekt för sin motståndare. Då sänker man ambitionsnivån.
Citera
2015-04-10, 08:29
Medlem
RoyJoness avatar
Vad tycker ni MFF:are om Rosenberg som person egentligen?

---
Fyfan. 3 dagar till derbyt. Lär ju gå åt helvete men väljer att förtränga det och intalar mig att zimbabwiern avgör det till vår fördel.
Citera
2015-04-10, 08:35
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:
Tycker man det är godkänt så har man redan inställningen inför att Malmö är överlägsna och man har redan förlorat. Man räds och har alldeles för stor respekt för sin motståndare. Då sänker man ambitionsnivån.

Men herregud. Oavgjort borta är självklart godkänt, ingen jättetriumf, men det är inte det ordet godkänt innebär. Det skulle i min mening vara godkänt för IFK att plocka poäng borta mot AIK också. Liksom för Real att göra detsamma mot Barca borta.
Citera
2015-04-10, 08:39
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Nu tror inte jag spelare och ledare har en annan inställning inför varje match än att den kan och ska vinnas.

Men det är ju också självklart att man ska ha rimliga målsättningar. Alla i och runt Gefle vet att man inte tar något SM-guld i år. Man har en målsättning, typ bättre än i fjol eller liknande, ska man strunta i att ställa upp? Även guldsatsande lag som AIK förstår ju att man kan se ett kryss i säsongens kanske svåraste bortamatch som en vunnen poäng i jakten på målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in