2015-04-09, 22:41
Medlem
Tlagnojs avatar
Synd att vi inte utnyttjar Brustad mer i en match som denna. Hans största fördel ska ju vara farten, vi spelar defensivt mot ett bollförande lag, hur många djupledsbollar fick Brustad att jobba med under matchen?

Men instämmer i resten, en rolig match för att vara 0-0, på förhand glad, i efterhand lite småsurt. Framförallt är jag glad för att vi uppvisade en stabil defensiv, jag tycker det är defensiven som varit darrigast hittills på säsongen (stundtals och det är det som har räckt) då där det finns mest oprövade kort.
Citera
2015-04-09, 23:00
Medlem
Bedrövlig match. Vill gnälla på att AIK maskar från första sekund och att miffot till domaren inte fattar detta utan blåser sönder tillställningen fullständigt. Men felet till att vi inte vinner är ju den hjärndöda långbollstaktiken. Vi har allsvenskans bästa spelare, med ett spelsinne som ingen annan, i Magnus Eikrem. Ändå så slår vi långboll efter långboll efter långboll. Idioti.

Sämst idag: Berget och Rosenberg tillsammans med Tinnerholm. Vad höll dom på med egentligen?

Fan, är oproportionerligt irriterad. 28 matcher kvar ju, guldet är inte kört direkt.
Citera
2015-04-09, 23:03
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Bedrövlig match. Vill gnälla på att AIK maskar från första sekund och att miffot till domaren inte fattar detta utan blåser sönder tillställningen fullständigt. Men felet till att vi inte vinner är ju den hjärndöda långbollstaktiken. Vi har allsvenskans bästa spelare, med ett spelsinne som ingen annan, i Magnus Eikrem. Ändå så slår vi långboll efter långboll efter långboll. Idioti.

Sämst idag: Berget och Rosenberg tillsammans med Tinnerholm. Vad höll dom på med egentligen?

Fan, är oproportionerligt irriterad. 28 matcher kvar ju, guldet är inte kört direkt.

Samtidigt är det såna här matcher som är viktigast när säsongen summeras. Även om man såklart lägger mer vikt vid att varenda jävla match ska vinnas i slutändan för då finns inget utrymme för rekyl kvar.
Citera
2015-04-09, 23:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Synd att vi inte utnyttjar Brustad mer i en match som denna. Hans största fördel ska ju vara farten, vi spelar defensivt mot ett bollförande lag, hur många djupledsbollar fick Brustad att jobba med under matchen?

Men instämmer i resten, en rolig match för att vara 0-0, på förhand glad, i efterhand lite småsurt. Framförallt är jag glad för att vi uppvisade en stabil defensiv, jag tycker det är defensiven som varit darrigast hittills på säsongen (stundtals och det är det som har räckt) då där det finns mest oprövade kort.
Mjo han var väldigt osynlig och har väl egentligen varit de under större delen han vart på plan under sin AIK sejour, till hans försvar har han inte fått så mycket att jobba med heller så jag ger honom tid för avtryck.

Tycker Lundholm får rätt obefogat mycket kritik idag, visst var det ingen höjdarmatch men defensivt tycker jag han gör ett bra jobb. Hans ersättare Bangura måste jag återigen poängtera var väldigt bra!

Gillar f.ö Åges ursäkt för undermåligt spel: Naturgräset.

Och en av matchens minnesvärda saker: http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aik/tv-sonko-sundbergs-nedtagning-med-huvudet/

Vad gör Sonko egentligen?
Citera
2015-04-09, 23:11
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Ja det går ju inte annat än säga att Rosenberg är Allsvenskans gnälligaste spelare. Börjar bli rätt tröttsamt.

Ja snacka om att han redan hunnit stiga ytterligare några nivåer i gnällighet sedan förra året. Varje gång jag har sett honom med en mikrofon framför nyllet de senaste veckorna har det varit något nytt att klaga på. Dags att lansera #stackarsmarkus snart?
Citera
2015-04-09, 23:11
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag såg matchen på TV och håller inte alls med om att domaren var dålig. Han höll en hög nivå och tillät tufft spel, och i jämförelse med typ Lerjéus var det riktigt bra klass.
Håller med. Riktigt skön nivå och en helt okej insats.
Citera
2015-04-09, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mjo han var väldigt osynlig och har väl egentligen varit de under större delen han vart på plan under sin AIK sejour, till hans försvar har han inte fått så mycket att jobba med heller så jag ger honom tid för avtryck.

Tycker Lundholm får rätt obefogat mycket kritik idag, visst var det ingen höjdarmatch men defensivt tycker jag han gör ett bra jobb. Hans ersättare Bangura måste jag återigen poängtera var väldigt bra!

Gillar f.ö Åges ursäkt för undermåligt spel: Naturgräset.

Och en av matchens minnesvärda saker: http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aik/tv-sonko-sundbergs-nedtagning-med-huvudet/

Solklar hands, domarna i AS är fan sämre än i S1.
Citera
2015-04-09, 23:13
Medlem
Rosenberg kan börja prestera lite innan han gnäller. Urusel under hela försäsongen.
Citera
2015-04-09, 23:22
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Vem fan var det som snigelnickade någon säsong sen i ett viktigt läge också? Var det inte celso hemma mot PSV i EL eller nåt sånt?

Tycker det är smålustigt att Sonko Sundberg har satt sig istället för Noah Sundberg. Sonko låter verkligen som smeknamnet på nån trasig modsare som hejar på bajen på glada 80-talet.
Citera
2015-04-09, 23:27
Medlem
Cruachans avatar
Det finns, minst sagt, en del att jobba på. Men man behöver kanske inte måla fan på väggen riktigt än, en poäng är trots allt inte mindre än vad vi fick med oss sist AIK var på besök.

Oroväckande dock att norrmännen och Rosenberg var riktigt dåliga i dag. Blir också lite löjligt att skylla på att det är första matchen på gräs...
Citera
2015-04-09, 23:28
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Rosenberg kan börja prestera lite innan han gnäller. Urusel under hela försäsongen.

Han var "urusel" i början av förra året också, men sen gick det bra va?
Citera
2015-04-09, 23:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Vem fan var det som snigelnickade någon säsong sen i ett viktigt läge också? Var det inte celso hemma mot PSV i EL eller nåt sånt?

Tycker det är smålustigt att Sonko Sundberg har satt sig istället för Noah Sundberg. Sonko låter verkligen som smeknamnet på nån trasig modsare som hejar på bajen på glada 80-talet.
Stämmer bra att det var Celso men i bortamatchen mot PSV i absoluta slutminuterna, hade han valt att bara bredsida bollen skulle vi förmodligen vunnit. Sen gjorde han exakt samma sak mot Syrianska senare den säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in