Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Tycker Häcken var bättre fram tills Hammarby tog ledningen, sen fick dom svårt att etablera ett bra passningsspel och Bajen tog över mer och mer. Märks att ni har lätt att skapa bra lägen men desto svårare att va effektiva. Vet att ni söker efter ett tempostarkt spel och idag höll Hallenius och Söderqvist som targetplayers när spelet vände snabbt och de kommer göra nytta men kommer inte funka mot defensivt bättre lag. Individuellt blev jag faktiskt imponerad av Batan trots att han inte alltid var så inblandad i spelet märks det att han kan sin offensiva roll och det är en viktig egenskap hos en modern ytterback.
Sen visade väl inte Häcken sin bästa sida i andra halvlek och ni vann rättvist och bekvämt i slutändan. Med spelet skulle jag absolut varit nöjd om jag var Bajare.
Inte för att ta något ifrån Hammarby men jag tror fan att FC Jukkasjärvi hade haft lätt för att skapa lägen mot oss idag, precis som Blåvitt gjorde i cupen när vi hade samma försvar på banan. Synd att inte PG lärde sig något av den lektionen.
Det blir ett sista gnäll om Wahlström för kvällen sedan ska jag glömma fanskapet och hoppas att jag slipper se honom på torsdag.
Malin Jonson på GT (som för övrigt är min favoritjournalist för tillfället) verkar också ha reagerat över valet av Wahlström.
"Häcken har de senaste åren värvat en handfull mittbackar för att få ordning på sitt försvarsspel – varje gång har det ändå slutat med att Emil Wahlström stått kvar i backlinjen när laget gått ut till match. Helt enkelt för att ingen konkurrerat ut honom.
Utgå från att Diego Lugano tar plats som defensiv dirigent när Djurgården kommer till Gamla Ullevi på torsdag."