2015-04-04, 19:22
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Lätt att bli fartblind som Bajare idag - Jag skulle vilja höra en opartisk åsikt om Bajens insatser på plan. Blir lite mycket känslor iblandat ibland, men svart på vitt: vad tyckte ni om spelet?
Tycker Häcken var bättre fram tills Hammarby tog ledningen, sen fick dom svårt att etablera ett bra passningsspel och Bajen tog över mer och mer. Märks att ni har lätt att skapa bra lägen men desto svårare att va effektiva. Vet att ni söker efter ett tempostarkt spel och idag höll Hallenius och Söderqvist som targetplayers när spelet vände snabbt och de kommer göra nytta men kommer inte funka mot defensivt bättre lag. Individuellt blev jag faktiskt imponerad av Batan trots att han inte alltid var så inblandad i spelet märks det att han kan sin offensiva roll och det är en viktig egenskap hos en modern ytterback.

Sen visade väl inte Häcken sin bästa sida i andra halvlek och ni vann rättvist och bekvämt i slutändan. Med spelet skulle jag absolut varit nöjd om jag var Bajare.
Citera
2015-04-04, 19:23
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Lätt att bli fartblind som Bajare idag - Jag skulle vilja höra en opartisk åsikt om Bajens insatser på plan. Blir lite mycket känslor iblandat ibland, men svart på vitt: vad tyckte ni om spelet?

Att varken Bajen eller Häcken imponerade något vidare mycket. Stabil placering på nedre halvan för båda lagen om de inte spelar upp sig. Båda lagen ok offensivt men alldeles för ineffektiva, ser inte jättestabila ut bakåt.

/feldgrau
Citera
2015-04-04, 19:26
Medlem
simonvps avatar
Mest glad över att Hopf och Sätra var grymt stabila idag, det har inte varit vanligt under försäsongen. Att offensiven funkar visste man sedan tidigare, men ändå jäkligt kul att Nahir var så bra som han var idag. Nu får vi verkligen andrum till nästkommande matcher i den tuffa inledningen.
Citera
2015-04-04, 19:27
Medlem
Punklivs avatar
Hallenius behöver jobba på sina avslut. Han kommer till en del läckra lägen men är för ineffektiv.

Han har väl bränt minst en skitbra chans per match?
Citera
2015-04-04, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tycker Häcken var bättre fram tills Hammarby tog ledningen, sen fick dom svårt att etablera ett bra passningsspel och Bajen tog över mer och mer. Märks att ni har lätt att skapa bra lägen men desto svårare att va effektiva. Vet att ni söker efter ett tempostarkt spel och idag höll Hallenius och Söderqvist som targetplayers när spelet vände snabbt och de kommer göra nytta men kommer inte funka mot defensivt bättre lag. Individuellt blev jag faktiskt imponerad av Batan trots att han inte alltid var så inblandad i spelet märks det att han kan sin offensiva roll och det är en viktig egenskap hos en modern ytterback.

Sen visade väl inte Häcken sin bästa sida i andra halvlek och ni vann rättvist och bekvämt i slutändan. Med spelet skulle jag absolut varit nöjd om jag var Bajare.

Inte för att ta något ifrån Hammarby men jag tror fan att FC Jukkasjärvi hade haft lätt för att skapa lägen mot oss idag, precis som Blåvitt gjorde i cupen när vi hade samma försvar på banan. Synd att inte PG lärde sig något av den lektionen.

Det blir ett sista gnäll om Wahlström för kvällen sedan ska jag glömma fanskapet och hoppas att jag slipper se honom på torsdag.

Malin Jonson på GT (som för övrigt är min favoritjournalist för tillfället) verkar också ha reagerat över valet av Wahlström.

"Häcken har de senaste åren värvat en handfull mittbackar för att få ordning på sitt försvarsspel – varje gång har det ändå slutat med att Emil Wahlström stått kvar i backlinjen när laget gått ut till match. Helt enkelt för att ingen konkurrerat ut honom.
Utgå från att Diego Lugano tar plats som defensiv dirigent när Djurgården kommer till Gamla Ullevi på torsdag."
Citera
2015-04-04, 19:46
Medlem
ringways avatar
Är dyngfull nu, men mina reflektioner från bajens match är att Sätra håller dför allsvenskan och klacken håller. Dif kommer se ut som halvtomt imorgon
Citera
2015-04-04, 20:01
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Inte för att ta något ifrån Hammarby men jag tror fan att FC Jukkasjärvi hade haft lätt för att skapa lägen mot oss idag, precis som Blåvitt gjorde i cupen när vi hade samma försvar på banan. Synd att inte PG lärde sig något av den lektionen.

Det blir ett sista gnäll om Wahlström för kvällen sedan ska jag glömma fanskapet och hoppas att jag slipper se honom på torsdag.

Malin Jonson på GT (som för övrigt är min favoritjournalist för tillfället) verkar också ha reagerat över valet av Wahlström.

"Häcken har de senaste åren värvat en handfull mittbackar för att få ordning på sitt försvarsspel – varje gång har det ändå slutat med att Emil Wahlström stått kvar i backlinjen när laget gått ut till match. Helt enkelt för att ingen konkurrerat ut honom.
Utgå från att Diego Lugano tar plats som defensiv dirigent när Djurgården kommer till Gamla Ullevi på torsdag."

Lugano MÅSTE starta på torsdag. Hörde även från GPA att Tom ser pigg ut, kör på det. Atta har tydligen 1-2 veckor kvar till matchtempo. GHT iställe för Rene (vi älskar dig, men tåget har gått tyvärr)

Men vi saknar fortfarande något vasst framåt, 2 jävla avslut på mål på 90 minuter??? Någon måste fan avgå
Citera
2015-04-04, 20:15
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:

Hybris, lugna ner er annars lär ni bli besvikna.

Samma regel gäller fortfarande för att alla nyligen uppflyttade lag, säsongen är lång och det tar 10-20 omgångar innan man märker bra laget faktiskt är byggt för att klara sig kvar i serien eller inte. Skador och avstängningar samt röta i spelet kommer att komma. Hammarby gjorde inget i denna match som fick mig att tro de skulle klara av det bättre än alla andra nykomlingar.
Citera
2015-04-04, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Lugano MÅSTE starta på torsdag. Hörde även från GPA att Tom ser pigg ut, kör på det. Atta har tydligen 1-2 veckor kvar till matchtempo. GHT iställe för Rene (vi älskar dig, men tåget har gått tyvärr)

Men vi saknar fortfarande något vasst framåt, 2 jävla avslut på mål på 90 minuter??? Någon måste fan avgå

Blir det ingen förändring i backlinjen så är det bevisat att Gerhardsson inte har en aning om vad han sysslar med och kanske borde skaffa sig en helt annan typ av jobb.

Grymma nyheter! När dom är hela så har vi ett mittförsvar i toppklass istället för korpenklass som nu. Jag vill nog hellre se Samuel på vänsterkanten och ge han massor av förtroende så att han kan blomma ut, Makondele är ju hursomhelst tvärslut. Surt att han sitter på kontrakt ytterligare 2 år med en vad jag kan tänka mig ganska saftig lön.
Citera
2015-04-04, 20:46
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tycker Häcken var bättre fram tills Hammarby tog ledningen, sen fick dom svårt att etablera ett bra passningsspel och Bajen tog över mer och mer.
Stämmer. Hade inte Bajen fått den tveksamma straffen så hade nog Häcken fortsatt att dominera och resultatet blivit ett annat. Dock var Häcken dåliga efter straffmålet och Bajen vann rättvist. Straffen var dock lite tvivelaktigt dömd, men ingen skandal..

Kul med ett riktigt publiklag som Hammarby även om man inte håller på dem. Publiken är mycket bättre än laget.
Citera
2015-04-04, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Stämmer. Hade inte Bajen fått den tveksamma straffen så hade nog Häcken fortsatt att dominera och resultatet blivit ett annat. Dock var Häcken dåliga efter straffmålet och Bajen vann rättvist. Straffen var dock lite tvivelaktigt dömd, men ingen skandal..

Kul med ett riktigt publiklag som Hammarby även om man inte håller på dem. Publiken är mycket bättre än laget.
Dominerade Häcken verkligen då? De fick ha mycket boll och trillade runt men åstadkom inget särskilt.
Tyckte inte de skapade ett enda läge bortsett ifrån en halvtrasslig situation vid en hörna. Vi låg rätt, pressade bra och ställde om snabbt. Taktiskt en mycket väl genomförd match.
Citera
2015-04-04, 20:56
Medlem
BarryHeros avatar
Om Hopf visar att han kan halla en stabil allsvensk niva sa ar Hammarby en guldkandidat. De har materialt, speliden, fansen, och tranaren for det. Jag hatar Bajen utav hela mitt hjarta men det ar bara att bita ihop och medge det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in