Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-09, 13:06
  #1201
Medlem
R4hu7s avatar
Att lira på "Legendary" är så sjuuuukt mycket svårare nu än vad det var på fifa 15
Citera
2015-10-09, 15:32
  #1202
Medlem
Kingandaces avatar
Jag har spelat ett 20-tal matcher nu. Men jag tycker det är sjuuuukt svårt att försvara sig. Kan ni dela med er av lite bra tips för försvarsspelet i FIFA 16?
Citera
2015-10-09, 17:59
  #1203
Medlem
f0elets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Jag har spelat ett 20-tal matcher nu. Men jag tycker det är sjuuuukt svårt att försvara sig. Kan ni dela med er av lite bra tips för försvarsspelet i FIFA 16?

Ligg och försöka täcka ytor och vänta på misstag istället för att jaga boll är steg ett. När du behärskar det kan du försöka börja pressa lite mer.
Citera
2015-10-09, 21:24
  #1204
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Hur får man alla spelare att jaga? Ser det varje match mer eller mindre. 3 man springer efter bollen och täcker varenda passningsyta.
Citera
2015-10-09, 23:44
  #1205
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Hur får man alla spelare att jaga? Ser det varje match mer eller mindre. 3 man springer efter bollen och täcker varenda passningsyta.

Håll in R1 så pressar en AI-styrd spelare. Han snor inte bollen men han pressar, jagar och försöker täcka av ytor.

EDIT: möjligt att jag missförstod dig.
Citera
2015-10-10, 03:58
  #1206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
JGK Ability 25/25 -- better reactions and deflections paired with the shot power.


Är inte målvakterna riktigt usla om man drar ner så mycket som till 25? Jag har iofs 45 på mina och de limmar stenhårda skott tre meter från mål
Citera
2015-10-10, 04:15
  #1207
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henke54
Är inte målvakterna riktigt usla om man drar ner så mycket som till 25? Jag har iofs 45 på mina och de limmar stenhårda skott tre meter från mål

Nej faktiskt inte. Dock betydligt mer mänskliga när det kommer till duktiga skyttar. Jag hade målvakter på 15 förut, det var en aning för lågt. Men 25 tycker jag inte alls är en för låg nivå so far.

Tilläggas ska göras att jag inte är bra på Fifa 16 än. Har svårt att anpassa mig. Jag behöver laborera lite mer för att ge dig en fullt rättvis åsikt, men se mina åsikter just nu som spontana fingervisningar. Återkom gärna om vad du själv tycker.
Citera
2015-10-10, 10:12
  #1208
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Håll in R1 så pressar en AI-styrd spelare. Han snor inte bollen men han pressar, jagar och försöker täcka av ytor.

EDIT: möjligt att jag missförstod dig.

Jag upplever att dom flesta matcherna jag spelar så jagar hela laget bollen och bryter varenda passning så det blir svårt att bygga upp ett anfall. Dessutom är det väldigt svampigt och mycket fördröjt när man spelar online vilket kan vara anledningen till att det känns svårt. Min AI bryter inga bollar dom springer bara bredvid och håller handen och när jag försöker täcka passningar så händer det väldigt ofta att bollen bara gå igenom spelaren

Är det någon magisk custom tactic och formation som man måste använda för att ha övertaget?
Citera
2015-10-10, 12:10
  #1209
Medlem
Goaste lagen att köra karriär med? Helst Inte real Madrid, psg eller liknande. Men typ lag för topp 5 i ligan går bra och sämre lag
Citera
2015-10-10, 14:16
  #1210
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vile01001
Goaste lagen att köra karriär med? Helst Inte real Madrid, psg eller liknande. Men typ lag för topp 5 i ligan går bra och sämre lag
Southampton, Wolfsburg, Monaco, Celta Vigo?
Citera
2015-10-10, 14:37
  #1211
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vile01001
Goaste lagen att köra karriär med? Helst Inte real Madrid, psg eller liknande. Men typ lag för topp 5 i ligan går bra och sämre lag
Är väldigt kul och givande att ta något random lag i andraligan i valfritt land och försöka göra det till ett storlag.
Citera
2015-10-10, 15:16
  #1212
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Jag upplever att dom flesta matcherna jag spelar så jagar hela laget bollen och bryter varenda passning så det blir svårt att bygga upp ett anfall. Dessutom är det väldigt svampigt och mycket fördröjt när man spelar online vilket kan vara anledningen till att det känns svårt. Min AI bryter inga bollar dom springer bara bredvid och håller handen och när jag försöker täcka passningar så händer det väldigt ofta att bollen bara gå igenom spelaren

Är det någon magisk custom tactic och formation som man måste använda för att ha övertaget?

Jag lider tyvärr av samma problem. har dock underlättats lite med hjälp av slider-tweaks som jag postade förra eller förrförra sidan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback