Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-07, 13:08
  #1177
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC sXe
Starta karriärläget med ett L2-lag är det absolut roligaste med FIFA. Ang. billiga spelare så verkar det inte gå att göra dem där kapen som i 15 när man kunde få vissa talanger i princip gratis.
G Evans - City, Dodoo - Leicester och Moore - Lens är spelare som du kan få hyfsat billigt. Rankade runt 60, med potential 73-75 enligt sofifa. Jag har för mig att lagen begär 350k, men jag förhandlade ner det till 250k vilket kanske går att få ner ännu mer. Ett tips är att göra en förfrågan på talanger med utgående kontrakt. Är dem dessutom utsatta för lån så har du en bra chans att få ett bra pris.
Tack för ditt svar! Uppskattas verkligen
Citera
2015-10-07, 13:53
  #1178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Fan det är helt fantastiskt när man får rull på spelet och fullkomligt spelar ut Arsenal. Det bästa är att man liksom ändå måste kämpa för att behålla spelet. Det är inte bara att få en bra start och så löser sig resten. Utan man får kämpa för att behålla spelet. Grymt!
Lyckades även signa Zlatan till andra säsongen. Ett tips till er som är i januarifönstret 2016, hans kontrakt går ut i juli.
Det kommer jag nog göra också!
Först gör jag Stoke till ett topplag (4-6), värvar in Zlatan till laget till säsong 2 som höjer laget innan han går i pension, perfekt story
Citera
2015-10-07, 14:00
  #1179
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0elet
Håller verkligen med dig. Assisterade kontroller är det som alltid tynger fifas onlineläge. Spelar hellre inte alls än tvingas spela assisterat. Ibland funderar jag på att hoppa över till PES, särskilt nu då det verkar ha fått ett rejält uppsving, känns som att communityt där består av mognare spelare. Tyvärr är väl deras servrar och användarantal långt ifrån vad EA's är.

Btw, du har PM

Så är det. PES "publik" är mycket mer mognare och generellt "bättre" spelare än vad FIFA anhängarna är. FIFA har fått sig ett rejält uppsving i år, helt klart. Äntligen är det inte så jävla arkad-aktigt där det räcker med att vara snabb och duktig på finter. Helt sjukt gnäll i den här tråden för att spelet "blivit" svårare. Pinsamt då de flesta troligtvis dessutom sitter och lirar med assisterat på krossar, genomskärare, skott osv.
Citera
2015-10-07, 14:02
  #1180
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Det här spelet måste nog vara det mest retarderade som släppts av pengakåta EA. Passningsfysiken suger ren negerkuk, det spelar ingen roll åt vilket håll du riktar passen eftersom spelaren gör ändå som han själv vill. Tänk inte ens tanken på att andas nära din motståndare för då drar domaren fram det röda kortet. Det är helt sjukt att jag möter någon online som spelar med exakt samma lag som mig, och medan deras målvakt (läs; horungen K. Navas) räddar de sjukaste skotten så räcker det för min motståndare att passa in bollen i mål. Man kan inte ens jämföra 15 med 16 eftersom det är spel på helt olika nivåer. Men givetvis är det viktigare att ha med damlandslag (som inte en jävel spelar med online) istället för att lägga fokus på det väsentliga. FIFA 16 och realism är två vitt skilda saker och bör inte sammankopplas överhuvudtaget. Fittspel.

Nä, jag är inte arg.

Testa att stänga av assisten på passningar och lär dig spela på riktigt.
Citera
2015-10-07, 15:06
  #1181
Medlem
f0elets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaempfer
Så är det. PES "publik" är mycket mer mognare och generellt "bättre" spelare än vad FIFA anhängarna är. FIFA har fått sig ett rejält uppsving i år, helt klart. Äntligen är det inte så jävla arkad-aktigt där det räcker med att vara snabb och duktig på finter. Helt sjukt gnäll i den här tråden för att spelet "blivit" svårare. Pinsamt då de flesta troligtvis dessutom sitter och lirar med assisterat på krossar, genomskärare, skott osv.

Ja, jag blir ärligt talat faktiskt ganska glad när jag läser allt gnäll. Kanske resulterar i att många pace/fint-mongos lessnar och försvinner iväg till Mario Soccer eller FUT och stannar där för alltid. Tror faktiskt jag tar och köper PES i år också och kör det parallellt. Sedan får vi se vad det leder till nästa år.
__________________
Senast redigerad av f0elet 2015-10-07 kl. 15:10.
Citera
2015-10-07, 16:18
  #1182
Medlem
FIFA är as kul dock är det några små saker jag stör mig enormt mycket på när det gäller ultimate team. Jag har PS4 är just nu i division 7, är inte jätte bra men skulle vilja säga att jag är medel.
Det första som gör mig förbannad är EAs servrar. Helt ärligt, jag har väldigt bra uppkoppling och allt men ofta händer det att det laggar när man möter folk vilket är så sjukt dåligt av EA. Det andra som stör mig är att (tro mig eller ej, jag vet att jag inte är så väldigt bra) men asså domarna i ultimate team är ju helt knas bäng. Vafan, de dömer ju åtta helvete. Blir du kapad i ett anfall blåser de sällan medans när man själv går in i en helt vanlig kroppstackling blåser de direkt. Asså det är jätte märkligt, kan man på något sätta byta domare eller har EA lagt till en hemlig funktion där man kan muta dem?!? Det går mig verkligen på nerverna, det andra är att möter man folk som kan dribbla eller har ett lag fullt av mörkhyade människor förlorar man 90% av gångerna. De är antingen CP snabba allihopa eller så fintar de satan av en. Jag har försökt förbättra mitt försvar men jag är helt hopplös mot dessa. När jag själv försöker finta går det inte så värst bra, jag tappar nästan alltid bort bollen och jag antar att det är något jag måste förbättra också. För det tredje springer fan ofta mina spelare in i varandra och kluddar det till det som fan vilket leder till att man slarvar bort bollen och ofta ett mål som straff. Vafan, de är ju bra och så, har ett lag med 80 rating och 100 chem, bra positioning och allt men ändå när de så jädrans klumpiga så att det går mig på nerverna. Man får fan damp av denna skiten.... (ursäktar men var bara tvungen ....)
Citera
2015-10-07, 17:41
  #1183
Medlem
Ghostfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0elet
Håller verkligen med dig. Assisterade kontroller är det som alltid tynger fifas onlineläge. Spelar hellre inte alls än tvingas spela assisterat. Ibland funderar jag på att hoppa över till PES, särskilt nu då det verkar ha fått ett rejält uppsving, känns som att communityt där består av mognare spelare. Tyvärr är väl deras servrar och användarantal långt ifrån vad EA's är.

Btw, du har PM

Alltså jag tycker helt klart att PES är ett mycket bättre spel än FIFA om man nu ska spela med assisted. Har testat PES med manuella det var nice, men tyckte det var alldeles för lätt på svåraste svårighetsgraden, samt att AI:n alltid gjorde likadana mål, lågt ner i hörnet. Dödar spelkänslan totalt

Om man kör PES-online med manuella och möter en med assisterad kontroller så kommer man ha en fördel. I FIFA är det dock tyvärr ombytta roller. Då FIFA enbart är ping pong online så har man inte en chans mot assisterande horungar.

Trodde helt ärligt att jag var ensam i denna tråd om att hata på assisted. Härligt att fler förstår sig på fotboll, till skillnad från de flesta här som gnäller över att spelet är så svårt, då får ni ändå hjälp av datorn med 90 %
__________________
Senast redigerad av Ghostfitta 2015-10-07 kl. 17:48.
Citera
2015-10-07, 18:07
  #1184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaempfer
Testa att stänga av assisten på passningar och lär dig spela på riktigt.
"på riktigt", vad leker du? Jag spelar med default settings, samma inställningar som jag lirade på på 15, och inte fan slogs det sjuka felpassningar där. Spelet är inte realistiskt för fem öre när Messi passar bollen åt helvete istället för att passa den till sin lagkamrat som är två meter bort. Vad ska jag göra åt att domaren blåser vid minsta beröring, eller att min målvakt släpper in de enklaste bollarna medan min motståndares är sjukt OP (och det är även när vi lirar med samma lag och samma målvakt)?

Det komiska är alla dessa världsmästare i FIFA på FB som menar på att "riktiga spelare" kör manuellt. Jag gnäller inte på att spelet är svårt, jag gnäller på att spelet är efterblivet. Senast igår slutade en match 0-0 när jag hade 14/13 skott medan min motståndare hade 1/0. Men annars kan väl du ta och lära mig hur man spelar?
Citera
2015-10-07, 18:26
  #1185
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Jag är nu i division 5 online och har åkt på fem raka förluster (sjuka jävla förluster också), från att ha varit några poäng från att vinna divisionen. I deras försök att göra 16 så "realistiskt" som möjligt så har spelupplevelsen blivit lidande. Spelet är ju inte ens kul att spela när det minst blir 15 felpassningar per match. Hade Messi slagit dom felpassningarna han gör i spelet så hade han bott i en kartonglåda nu. Jag väljer "arkadkänslan" i 15 vilken dag som helst över "realismen" i 16.

Jag spelade även samarbetsläge med en polare. Vi leder med 2-1 i 90:e minuten, och självklart blir vi disconnectade utan anledning och matchen räknas som en förlust. EA:s servrar är ett skämt, men givetvis är damlandslag viktigare. Kuksugare


Okej, det är en smaksak och jag kan hålla med om att än så länge har jag egenltigen roligare med 15. Jag är så van vid att Fifa är 1. Lättillgängligt 2. Får mig att känna mig duktig trots att jag egentligen inte är det och så vidare. Ska ge mig på en ny säsong nu, får vi se..
Citera
2015-10-07, 18:52
  #1186
Medlem
eshkoshkas avatar
Hör nog hemma bättre i FUT-tråden.
Citera
2015-10-07, 21:59
  #1187
Medlem
svampssons avatar
Jag inleder nu en ny fas i livet. Utan att jag lyckas imponera på "proffs" och med full-assist på allt höjer jag nu svårighetsgraden till "världsklass" och således även allt till "manuell". Är inte det självskadebeteende så säg? Aja. Ska börja nu strax med att träna lite i form av vänskapsmatcher med 20min halvlekar. Hör av mig om jag sular handkontrollen i tv'n. Hör jag inte av mig i någon form kan ni väl utgå ifrån att jag begått rituellt självmord av skam och ånger. Det här spelet har verkligen fått mig att omvärdera allt jag trodde jag kunde och visste om Fifa. And I like it. Men jag föredrar custom sliders..

Här har ni mina nuvarande ifall ni vill pröva något annat:


Saxat från http://www.operationsports.com/forum...y-sliders.html
Citera
2015-10-07, 23:03
  #1188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimaac
FIFA är as kul dock är det några små saker jag stör mig enormt mycket på när det gäller ultimate team. Jag har PS4 är just nu i division 7, är inte jätte bra men skulle vilja säga att jag är medel.
Det första som gör mig förbannad är EAs servrar. Helt ärligt, jag har väldigt bra uppkoppling och allt men ofta händer det att det laggar när man möter folk vilket är så sjukt dåligt av EA. Det andra som stör mig är att (tro mig eller ej, jag vet att jag inte är så väldigt bra) men asså domarna i ultimate team är ju helt knas bäng. Vafan, de dömer ju åtta helvete. Blir du kapad i ett anfall blåser de sällan medans när man själv går in i en helt vanlig kroppstackling blåser de direkt. Asså det är jätte märkligt, kan man på något sätta byta domare eller har EA lagt till en hemlig funktion där man kan muta dem?!? Det går mig verkligen på nerverna, det andra är att möter man folk som kan dribbla eller har ett lag fullt av mörkhyade människor förlorar man 90% av gångerna. De är antingen CP snabba allihopa eller så fintar de satan av en. Jag har försökt förbättra mitt försvar men jag är helt hopplös mot dessa. När jag själv försöker finta går det inte så värst bra, jag tappar nästan alltid bort bollen och jag antar att det är något jag måste förbättra också. För det tredje springer fan ofta mina spelare in i varandra och kluddar det till det som fan vilket leder till att man slarvar bort bollen och ofta ett mål som straff. Vafan, de är ju bra och så, har ett lag med 80 rating och 100 chem, bra positioning och allt men ändå när de så jädrans klumpiga så att det går mig på nerverna. Man får fan damp av denna skiten.... (ursäktar men var bara tvungen ....)

Håller med dig i princip allt. Mina online-matcher har hemska delays i spelet, trots att jag har mer än godkänd uppkoppling. Jag får också de flesta hemmamatcherna, vilket tilldelas den med bäst uppkoppling som jag förstått det. Ändå är allt brutalt seg.

Och domarna i FUT går amfetamin, det kan vi konstatera redan nu. Jag vet inte hur många straffar jag har fått emot mig bara genom att motståndaren har sprungit rakt in i mig, utan att jag försök tackla eller något alls. Till och med när motståndaren snubblat på mig så så dömer domaren straff. Man förlorar matcher som annars skulle varit vinst.

Felpassningarna varannan sekund gör inte att spelupplevelsen online blir bättre.

Singelplayer på Fifa är bra tycker jag, absolut värt pengarna. Online är ett skämt just nu, iaf för mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback