Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-29, 14:28
  #1801
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Försöker få reshade/sweetfx att funka med Fifa 16 men det kraschar vid start. Har Windows 10 64-bit. Någon som haft liknande bekymmer?
Citera
2016-09-13, 21:38
  #1802
Medlem
Ian Ss avatar
rätt ny i spelet men måste säga att det är rätt kul att lira karriär fd bollrullare som man är.
Men varför blir det alltid med 90% säkerhet 0-0 varje gång jag simulerar en match. Med det menar jag alltså en match som jag startar men som jag sedan simulerar efter en halvlek t.ex.
Varje gång jag inte orkar spela klart en match för att den kanske är lite oviktig eller för att det är en vänskapsmatch te.x så blir det alltid 0-0 eller det resultat som är när jag börjar simulera.
Citera
2016-10-02, 19:50
  #1803
Medlem
Herculandes avatar
Vad fan sysslar FIFA 16 med?

Behöver en vinst på två matcher för att vinna division 1, och behöver bara vinna min final i cupen för att vinna cupen 5 gånger i rad med Holland!

Men när jag söker motståndare dyker ingen upp, varken på divisionsspelet eller cupspelet.. Ändrat från restriktiv sökning till begränsad. Stängt av och satt på xboxen men förgäves.

Är detta en taktik för att locka spelare till FIFA17?
Citera
2016-10-12, 10:54
  #1804
Medlem
Ehfraims avatar
Spelar karriär-läget med ett allsvenskt lag och har nu även fått förtroende att träna Sverige.
- Hur lägger jag till/tar bort spelare i svenska truppen? Går det inte..?!
- Något mer jag bör tänka på som tränare för Sverige/ett landsslag?

Tack på förhand.
Citera
2016-11-30, 05:46
  #1805
Medlem
Arcani80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehfraim
Spelar karriär-läget med ett allsvenskt lag och har nu även fått förtroende att träna Sverige.
- Hur lägger jag till/tar bort spelare i svenska truppen? Går det inte..?!
- Något mer jag bör tänka på som tränare för Sverige/ett landsslag?

Tack på förhand.
Det går, gå in på fliken squads & välj landslaget, där ska också finnas en ruta som heter nått liknande player pool/
Citera
2016-12-20, 21:10
  #1806
Medlem
Kravallens avatar
Hej,

Hittade en affär som sålde Xbox One med Fifa 16 extremt billigt. Öppnade lådan och såg att FIFA 16 var polsk version. Har inte testat starta det och ändra/ev. ladda hem engelskt tal osv då jag vill ge bort det i jul. Vet någon om detta går på Xbox? Någon med erfarenhet av polsk version som lyckats få engelsk text + kommentatorer?
Citera
2016-12-21, 15:45
  #1807
Medlem
Hicoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Hej,

Hittade en affär som sålde Xbox One med Fifa 16 extremt billigt. Öppnade lådan och såg att FIFA 16 var polsk version. Har inte testat starta det och ändra/ev. ladda hem engelskt tal osv då jag vill ge bort det i jul. Vet någon om detta går på Xbox? Någon med erfarenhet av polsk version som lyckats få engelsk text + kommentatorer?

Hmm, först och främst...säker på att det var Fifa 16 och inte Fifa 17 du fick med? Sen vet jag inte vad du menar med "polsk version". Var det skrivet på polska på baksidan av spelet eller? Det ska dock gå att ändra språk till det du önskar när man startar spelet. Brukar finnas en rad olika språk att välja mellan, däribland svenska! Vart köpte du paketet om jag får fråga? Länk?
Citera
2016-12-22, 08:44
  #1808
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hicox
Hmm, först och främst...säker på att det var Fifa 16 och inte Fifa 17 du fick med? Sen vet jag inte vad du menar med "polsk version". Var det skrivet på polska på baksidan av spelet eller? Det ska dock gå att ändra språk till det du önskar när man startar spelet. Brukar finnas en rad olika språk att välja mellan, däribland svenska! Vart köpte du paketet om jag får fråga? Länk?

Jag köpte samma paket som Mediamarkt rear ut i Sverige fast billigare (antagligen för att det var fifa 16 istället för fifa 17). Under 2000 Svenska kr. Kampanjen är över så ingen mening att länka. Det är inte heller på svenska marknaden. Men inte heller Polska, därav min undran. Jag får se när jag startar maskinen på julafton om FIFA går att ändra språk på eller inte. På baksidan står det vad jag kan se inget om massa språk. Jag tror denna versionen är bara på polska vilket irriterar mig. Ska ge maskinen till ett barn så är spelet låst till ett språk så får barnet i fråga välja ett nytt via liven bara.
Citera
2017-01-05, 21:45
  #1809
Medlem
Någon som vet varför mina spelare spelar av sig själva?
De passar bakåt, skjuter fast jag inte trycker, slår inlägg varje gång jag springer på kanten.
Har ännu inte lyckats göra ett mål då jag aldrig får avsluta.

Det jag märker är att varje gång detta händer på kommer det upp nån ruta nere i hörnet där det står offsidefälla men även ibland en massa andra taktikgrejer.

Jag blir galen...

Spelar med PS3 trådlös kontroll om det har betydelse.
Citera
2017-04-12, 14:24
  #1810
Medlem
Dckheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GronGron
Någon som vet varför mina spelare spelar av sig själva?
De passar bakåt, skjuter fast jag inte trycker, slår inlägg varje gång jag springer på kanten.
Har ännu inte lyckats göra ett mål då jag aldrig får avsluta.

Det jag märker är att varje gång detta händer på kommer det upp nån ruta nere i hörnet där det står offsidefälla men även ibland en massa andra taktikgrejer.

Jag blir galen...

Spelar med PS3 trådlös kontroll om det har betydelse.

Skulle gissa att det har med dina kontroll att göra, de har en förmåga att härva efter några års bruk, de kan leva sitt eget liv ibland och av fyra ursprungliga har jag nu bara en kvar som jag spelar med, o den kopplar jag alltid in med USB-kabel.

..

NU HAR JAG EN FRÅGA!


Är det någon som spelar karriärläget och har lyckats med att uppdatera spelet med nedladdade trupper? Jag har följt de instruktioner jag hittat, gått in på Anpassade inställningar osv men hittar inte alternativet för att ändra så att mitt redan påbörjade karriärläge kan använda sig av de uppdaterade trupperna. Vill kunna spela på den här tränarkarriären så länge som möjligt och då är det kul om den någorlunda efterliknar förändringarna i realtidens europeiska fotbollsscen.

Vill inte ha Zlatan kvar i PSG 2018 liksom.... Gervinho är fortfarande med i Romas startelva osv... o hatar de datagjorda klongubbarna som AI:n ersätter lagen med tid efter tid...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback