Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-10, 17:06
  #1213
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Jag upplever att dom flesta matcherna jag spelar så jagar hela laget bollen och bryter varenda passning så det blir svårt att bygga upp ett anfall. Dessutom är det väldigt svampigt och mycket fördröjt när man spelar online vilket kan vara anledningen till att det känns svårt. Min AI bryter inga bollar dom springer bara bredvid och håller handen och när jag försöker täcka passningar så händer det väldigt ofta att bollen bara gå igenom spelaren

Är det någon magisk custom tactic och formation som man måste använda för att ha övertaget?

Låter som om det beror på vilka passar du väljer att spela. Du spelar upp på en medspelare med en försvarare i ryggen eller nära inpå. Då har försvararen övertag i den situationen i år, om du däremot spelar korta passar på rättvända spelare funkar högt passningstempo utmärkt och väggspel också. Sen om spelaren tar en löpning och backen börjar följa med kan du slå bollen på ytan utanför relativt ohotat.

Om du sprintar med ryggen mot bollen missar dina spelare bollen ganska ofta men använd L2/LB så han vänder huvudet mot situationen så tar du bollen nästan jämt.

Men är en stor omställning på dom där 10-25 meters passarna upp på vad som ser ut att vara fina alternativ i år, inte alls som tidigare. Försvararen hoppar fram och vips har han ett bra omställningsläge och ditt lag är oorganiserat.
__________________
Senast redigerad av PinkVelour 2015-10-10 kl. 17:08.
Citera
2015-10-10, 23:49
  #1214
Medlem
TheAssRapists avatar
Köpte precis fifa 16 för PC och laddar ner det just nu via origins!! Fett taggad asså! Ska knulla alla online!

Så vad tycker ni grabbar? På vilka sätt är fifa 16 bättre än fifa 15? Kommer jag bli besviken eller är det mycket förbättringar?
__________________
Senast redigerad av TheAssRapist 2015-10-11 kl. 00:01.
Citera
2015-10-11, 01:31
  #1215
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAssRapist
Köpte precis fifa 16 för PC och laddar ner det just nu via origins!! Fett taggad asså! Ska knulla alla online!

Så vad tycker ni grabbar? På vilka sätt är fifa 16 bättre än fifa 15? Kommer jag bli besviken eller är det mycket förbättringar?

hur går det för dig?
Citera
2015-10-11, 01:54
  #1216
Medlem
TheAssRapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
hur går det för dig?

Nej bror walla jag suger på att försvara. Kollar youtube tutorials nu på hur man gör :/
Citera
2015-10-11, 05:38
  #1217
Medlem
svampssons avatar
Hej igen alla glada.

Här kommer jag med lite nya sliders igen för er som är intresserade. Jag gillar verkligen Fifa 16. Jag tycker det är otroligt bra på många sätt. AIn är många gånger helt fantastisk jämfört med tidigare upplagor och det mesta på plan har potential till att bli skitbra. Det som för mig drar spelet (single player) är just motståndarens inhumana bollskicklighet och speluppfattning, speciellt i de lägre ligorna eller bara med sämre lag i vilken liga som helst.

Jag tror absolut att det är möjligt att spela skjortan av vilket lag som helst när man väl lärt sig knepen, timingen och sånt så som det alltid varit i Fifa. Problemet är att jag anser, tyvärr, att när jag väl har lärt mig att bekämpa CPUn på t.ex världsklass kommer spelet på planen inte se speciellt kul ut och inte heller verkligt, om jag behåller original-sliders. Det kommer se skillat ut som fan, precis som när CPUn sicksackar och sliter sönder mitt försvar med helt fantastiska passningar och väggspel. Men det kommer se så jävla statiskt ut enligt mig, och det anser jag inte riktigt vara värt det då jag ser och märker vilken jävla potential detta spel har.

Så är det någon som känner lite som mig, eller mycket som mig eller bara vill testa något annat så har jag lite nya sliders att bjuda på från operationsports. Spelat några halvlekar med United mest för att testa dessa inställningar och enligt mig ser det sjukt jävla bra ut och känslan börjar närma sig något skitbra. De finjusterar hela tiden så håll uppkik på forumtråden jag länkar till med jämna mellanrum om ni vill. Jag är fullt medveten om att jag inte är bra på Fifa 16, och jag menar inte att såga spelet, det är skitbra i grunden. Jag har bara upptäckt att andra sliders gör spelet mer intressant för mig!

Jag kör just nu på världsklass, slow-speed med setting C vilken även tycks vara mest uppskattad just nu och det förstår jag.


Resten av presetsen hittar ni http://www.operationsports.com/forums/ea-sports-fifa-sliders/855682-fifa-16-os-community-sliders.html tillsammans med forumtråden, för de intresserade. Mvh.
Citera
2015-10-11, 06:16
  #1218
Medlem
Hunden007s avatar
finns det inget Flashback lag på Pro?
Citera
2015-10-11, 11:39
  #1219
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Jag har spelat ett 20-tal matcher nu. Men jag tycker det är sjuuuukt svårt att försvara sig. Kan ni dela med er av lite bra tips för försvarsspelet i FIFA 16?

Prova att täck ytorna med att hålla inne L2. L2 fungerar också att hålla in samtidigt som R2.

Sen är det bara att byta spelare ofta L1 och se ett steg längre det är mina tips det.
Citera
2015-10-11, 16:35
  #1220
Medlem
TheAssRapists avatar
Grabbar jag håller på att få psykbryt hjälp mig!

Jag har FIFA 16 på PC och försöker ladda ner senaste 'squads' uppdateringarna för i helvete men fanskapet vägrar och fastnar varenda jävla fucking gång. Vafan är problemet?

Jävligt tacksam för svar!
Citera
2015-10-12, 01:08
  #1221
Medlem
Hur får man tag i skorna som vissa spelare har? Vita NIKE tiempo t.ex? Finns inte att köpa i katalogen men spelare har skorna ändå. På FIFA 15 kunde man ju köpa alla skor och sen ändra på spelarna. Här går det ju inte? Dom skorna och flera andra finns inte i katalogen
Citera
2015-10-12, 01:11
  #1222
Medlem
Hur får man tag på de vita Nike tiempo skorna? Spelare har de i karriär
läge? Men de går inte köpa i katalogen. Gäller flera skor. Det gick ju på FIFA 15.
Citera
2015-10-12, 11:26
  #1223
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vile01001
Goaste lagen att köra karriär med? Helst Inte real Madrid, psg eller liknande. Men typ lag för topp 5 i ligan går bra och sämre lag
Villarreal och Everton är sköna att lira i Career Mode
Citera
2015-10-12, 13:30
  #1224
Medlem
basssees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perfectten
Har icke gått i tidigare fifa spel och tror nog inte att de har lagt in det i fifa 16 heller
Bara idiotiskt. Tror dom inte att spelare IRL byter position? Ex. Rooney var mittfältare en stor del av förra säsongen, Valencia högerback. Luder EA
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback