Jag är extremt nöjd med mitt lag. Nedan följer en genomgång av mitt lag. Senare i em/sen kväll ska jag försöka kommentera varje deltagares trupp.
Målvakter:
Lopez, Viviano, Marchetti. Två starters, Marchetti vet jag inte om han kommer lira eller inte. Iaf, Lopez är Serie A:s bästa målvakt, Viviano precis bakom toppskiktet. Två fina starters för vettiga priser.
Försvarare:
De Vrij, Darmian, Biava, Dodo, Ghoulam, Peluso, Koulibaly, Vrsaljko.
Extremt nöjd. Inga riktiga topp-topp backar, men 8 förmodade starters där jag tror mycket på De Vrij, Darmian och Dodo. Fem ytterbackar som borgar för någon mer assist än om det vore det omvända med 5 mittbackar. De Vrij var ganska dyr, så det är lite av en chansning.
Mittfältare:
Pjanic, Pogba, Strootman, Ekdal, Ilicic, Birsa, Muntari, Izco.
Fick två av mina targets vilket var vad jag hoppades på. Pjanic och Pogba kommer dominera stort, och bär mitt mittfält. Strootman är en chansning för en billig peng. Jag har inte koll på när han kan tänkas vara tillbaka, men det är inte osannolikt att han hinner göra någon match sent i höst. Ekdal är en stabil Serie A-spelare som kan gör lite fler mål i Zemanlandia. Ilicic, Birsa och Muntari var tre truppspelare som jag verkligen ville ha. Ilicic är fantastisk när han väl får spela (många håller inte med därav priset), Birsa är ordinarie och kommer nästan ses som en forward i höst. Kommer göra 3-4 mål under den här perioden. Muntari ser ut att fortsatt vara ordinarie och kommer skotta in ett mål eller två. Sedan har vi lagkaptenen för Chievo, Izco, som en stabil reserv. Men trots min glädje över mina truppspelare så är det Pogba och Pjanic som mittfältet till stor del hänger på.
Forwards:
Totti, Zaza, Gabbiadini, Sansone, Lopez, Tavano.
Fick Totti, tack för det. Zaza kommer göra en del mål för ett offensivt Sassuolo. Han kom också billigt. Gabbiadini är en starter för Samp med hyfsat potential, också billig. Samma sak med Sassuolo-spelande Sansone. Lopez och Tavano är trötta men är iaf ordinarie.
Väntad elva i första matchen är enligt följande:
Lopez
Darmian de Vrij Ghoulam Dodo
Pogba Pjanic Muntari
Birsa
Totti Zaza
Gillar elvan även realistiskt sett. Bra dynamik, offensiv balans, och Ghoulam klarar nog en mittbacksroll.