2014-08-17, 22:52
Medlem
Ferry31s avatar
Tänkte få upp den här tråden så fort som möjligt eftersom Serie A börjar snart. Det är alltså fantasy football för Serie A som gäller och är det någon ny i spelet som är intresserad och som inte vet hur allt fungerar, så välkomnas frågor i tråden.

Sidan vi spelar på
Tidigare tråd

Tidigare vinnare av den hedervärda titeln som Flashbacks Fantacalcio-mästare:

2012/13: 4522
Hösten 2013: David.
Våren 2014: Pellebelle

Har du inget konto på sidan är det inget problem att registrera sig. Lite lurigt om du inte kan italienska, men går att använda något översättningsprogram som löser det. Du kommer få information genom PM vilken liga du ska anmäla dig till, samt vilket PW som gäller för att komma in. Hur många ligor vi blir beror på antalet deltagare. Är vi 8, 10 eller 12 st är det perfekt för en liga. Är vi 16 eller 20 är det perfekt för två ligor. Blir vi två ligor är det förra säsongens resultat som bestämmer vilken liga man är berättigad att spela i. Med andra ord är det ett par deltagare som säkrat sin plats i Serie A, om de är intresserade av att delta igen. Är du ny får du exempelvis börja i Serie B om vi blir så många att vi kommer spela med två ligor.

Tänkte att vi kan börja med att alla som vill delta kan anmäla sitt intresse här i tråden fram till lördag, kanske? Därefter ser vi hur många vi blir och kan således bestämma hur vi ska organisera upp det. Vore bra om vi kunde fixa ligorna snabbt sen så alla har gott om tid att gå med och sedan sitta med mercaton och göra sina bud fram till att spelarna börjas fördelas ut till vardera deltagare. Deadline brukar vara på torsdagar, vilket blir kort innan Serie A startar.
Senast redigerad av Ferry31 2014-08-17 kl. 22:56.
Citera
2014-08-17, 23:02
Medlem
4522s avatar
Efter lite blandsaft från min sida under den "delade säsongen", tror jag hade en bra halva och en minst sagt usel sådan, måste man ge sig in i matchen igen. Pellebelles hipstermanér får inte skörda några ytterligare framgångar.
Citera
2014-08-17, 23:05
Medlem
Villons avatar
Jag är med.
Citera
2014-08-17, 23:06
Medlem
anteri17s avatar
Jag är med i den nya säsongen. Likt 4522 var det en fin förstasäsong som följdes upp av en vedervärdig högstadivisionsvisit.
Citera
2014-08-17, 23:17
Medlem
L.jaxxons avatar
Jag är gärna med en ytterliggare säsong! Måste få revansch för mitt senaste fiasko i mercaton...
Citera
2014-08-18, 00:07
Medlem
Ferry31s avatar
Härligt att se gamla bekanta direkt. Blir nog inga problem att fylla upp det ordentligt, men finns säkert vissa som inte kommer tillbaka igen
Citera
2014-08-18, 10:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Jo, jag vill nog vara med. Även om jag tvingas spela i B-divisionen. Får köra det parallellt med Fantasyfoot, som jag fastnat för direkt och där jag deltar/ska delta i sex ligor (inklusive CL).
Citera
2014-08-18, 11:03
Bannlyst
Är gärna med om det finns plats.
Citera
2014-08-18, 13:46
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jo, jag vill nog vara med. Även om jag tvingas spela i B-divisionen. Får köra det parallellt med Fantasyfoot, som jag fastnat för direkt och där jag deltar/ska delta i sex ligor (inklusive CL).

Det positiva är dock att det redan är ny säsong i vår där du kan ha chansen att vara med i Serie A. Vi brukar flytta upp/ner 4 st per liga för att få ruljans på det. Jag började i Serie B förra hösten och kom 7/10 efter att ha varit med och slagits om en uppflyttningsplats och sedan i vår vann jag Serie B. Tänkte se till att segertåget fortsätter mot titeln

Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Är gärna med om det finns plats.

Välkommen. Självklart finns det plats och målet är att fylla upp så vi blir 20 st. Vore kul om det gick.
Citera
2014-08-18, 13:54
Medlem
Knugen37s avatar
Jag är på om det finns plats, ska försöka registrera mig idag.
Senast redigerad av Knugen37 2014-08-18 kl. 13:57.
Citera
2014-08-18, 19:53
Medlem
Jag är absolut med. Vi får lägga på ett kol så man hinner fixa med mercaton innan ligan drar igång nästa helg, tenderar ju att ta lite tid om man gör det ordentligt.
Citera
2014-08-18, 20:19
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Jag är absolut med. Vi får lägga på ett kol så man hinner fixa med mercaton innan ligan drar igång nästa helg, tenderar ju att ta lite tid om man gör det ordentligt.

Precis, därför tänkte jag att vi åtminstone bör ha helgen på oss. Därför kan vi väl sätta deadline vid 23:59 då. Jag kan dra ihop en liga sedan så fort som möjligt och bjuda in alla som ska spela i samma. Är vi 20 deltagare anmälda redan tidigare kan vi öppna ligorna direkt i stort sett, eftersom vi inte nödvändigtvis behöver vara fler än så.

Okej, 9 st anmälda och då återstår 11 platser. Flera spelare som säkrade spel i Serie A förra säsongen som inte har hört av sig än. Vi får väl se om de dyker upp i tråden snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in