2015-05-08, 15:35
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Får hoppas på Palermomål av Vazquez och Dybala, och ett bra grundbetyg genomgående på dina spelare.

Ställer nog upp så här i hopp om att bärga en hemmaseger mot Alba Longa:

Buffon
Lichtsteiner-Widmer-Cannavaro
Hamsik-Falque-Pucciarelli-Diamanti
Higuain-Toni-Palacio

Kan bli lite problem med spelare som vilas för Europamatcherna.

Jag drog ner till 5-4-1, men tycker mitt lag ser stabilt och bra ut nu.

Antico Arsenale är nästan piskad att vinna mot mig. Ingen verkar veta vilka tiebreaks som gäller vid lika poäng.
Citera
2015-05-08, 20:30
Medlem
Knugen37s avatar
Sista matchen den här säsongen i Fantacalcio då, tråkigt. Har legat på en stabil 3:e plats och i ingenmansland en längre tid nu och vill avsluta det snyggt.

Laget blir:
Andjuar
Rigoni-Gonzalez-Mauricio
F.Anderson-Jajalo-Chochev-Saponara
Niang-Thereau-Doumbia
Citera
2015-05-09, 00:37
Medlem
anteri17s avatar
Nu gäller det. Full sinnesnärvaro, och ett jävla tänkande har lett fram till denna elva:

Consigli

Tonelli Koulibaly Manolas

Pjanic Valdifiori Cigarini Parolo

Gabbiadini Klose Gervinho

Bänk: Lopez, de Vrij, Radu, Biglia, Pirlo, Mauri, Pinilla.

Sköna spelare utanför truppen: Caceres, Perotti.

Jag kan bara se tillbaka och njuta av säsongen hittills. En alldeles perfekt mercato har följts av infriade förväntningar. Men det är lite värt om vi inte vinner titeln imorgon.

Hur är Sassuolos motivation gentemot ett taggat Cesena?
Håller ojämna Koulibaly mot usla Parma?
Kan Gervinho överhuvudtaget göra mål?
Annars är jag trygg. Gabbiadini lär göra mål eller assist mot håglösa Parma. Klose har haft en underbar vår och är så välkommen tillbaka från avstängning sist. Valdifiori är stabil, Manolas bäste back. Pjanic är i form. Cigarini var magisk senast. Parolo kommer alltid vara nära när väl bollen dimper ner i boxen.

Det är smashläge. Jobbet ska slutföras.
Citera
2015-05-09, 14:58
Medlem
Ferry31s avatar
Men jävla mög också. Nya rödmarkeringar gör att jag måste ändra på nytt. Går tillbaka till den första uppställningen.

Ser fram emot avslutningen nu. Både anteri17 och Ezzelino är klart värdiga vinnare och gör starkt ifrån sig den här våren. Just nu är Antico Arsenale favorit med försprånget, men det kommer förmodligen krävas en bra prestation för att knäcka upp mitt försvarsstarka lag.
Citera
2015-05-09, 22:44
Medlem
Ferry31s avatar
Bra start för mig i matchen, trots att ingen i min elva kommit till spel än. Pjanic nere på 4,5 nu, vilket innebär att jag kommer kunna utmana om mittfältsmodificatori, vilket hade varit svårt annars eftersom jag spelar med 3 vs 4.

Lite kul också att både Rossettini och Pogba gjorde mål i den tidiga matchen. Två spelare jag sparkade under säsongen. Pogba hade varit up for grabs för er andra faktiskt.
Citera
2015-05-10, 23:06
Medlem
Ferry31s avatar
Trodde först att det fortfarande var spännande, men hade missat att Icardi brände en straff. Får därmed gratulera Ezzelino som med 98% sannolikhet har titeln hemma nu. Nästan inget talar för att Villon ska få till ett oavgjort resultat nu, trots att några spelare fortfarande återstår i matchen imorgon.

Jag får erkänna att jag hade tur i den här omgången. Jag kommer vinna, men inte enligt min plan. Min offensiv presterade helt över förväntan. Normalt kanske jag räknar med ett mål, men min taktik är att vinna modificatori på mittfält och framförallt i försvaret. Den här gången var och andra sidan försvaret riktigt ruttet jämfört med de senaste tre omgångarna där de skötte sig exemplariskt.

I min match är jag just nu uppe på 75,5 poäng, anteri17 har 67,0. Jag utgår från att mina sista två spelare får 6,0, men det är såklart ingen garanti. Jag har dessutom inte räknat med eventuella assists. Kan ju bli en extra poäng på Defrel, men sånt där räknas inte alltid med. Jag kommer få +2 för hemmaplan, -1 för anteris försvarsmodificatori och slutligen +0,5 för mittfältet. Anteri kommer troligen få två poäng extra för mitt usla försvar och -0,5 för mittfältet. Det innebär att jag just nu ligger på 77,0 och anteri ligger på ungefär 68,5. Beroende på betygen imorgon så kommer jag vinna med antingen 3-1 eller 2-1. Möjligheten att hamna under 72 poäng, vilket innebär att jag bara kommer upp i ett mål är nästan obefintlig. Det skulle kräva ett totalt haveri + något självmål eller något.

Tungt för anteri17 som haft matchboll i sista omgången i två raka säsonger nu, men inte lyckats ta hem det. Jag skulle säga att du dock tappade titeln i förra omgången. Det var fruktansvärt oturligt att Padelli klantade sig, eftersom mycket hade talat för att du hade kunnat vinna med 2-1 annars. Det gav ett något tufft utgångsläge inför sista omgången då Risorgimento hade hemmaplan och Antico bortaplan.

Bosman och Ale Viola avslutar också snyggt med varsin seger. Bosman går troligen om Alba Longa därmed och fixar femteplatsen. Värt att notera att Ale Viola hade samma statistik som jag hade i höstas (7 segrar, 4 oavgjorda, 3 förluster), men ändå blir det bara en tredjeplats. Det var tufft i toppen i år. Alla poängförluster blev osedvanligt dyrbara.
Senast redigerad av Ferry31 2015-05-10 kl. 23:33.
Citera
2015-05-10, 23:17
Medlem
Ezzelinos avatar
Tack, Ferry. Gedigen målproduktion av dina spelare i denna avgörande omgång gjorde det svårt för Antico Arsenale.
Citera
2015-05-12, 23:00
Medlem
anteri17s avatar
Jag har bara hastigt grattat vår mästare Ezzelino i helgens matchtråd. Du förtjänar mer än så.
Grattis Ezzelino! Värdig mästare. Ett grymt lagbygge som manövrerats av en slug, ännu okänd man. All eloge.

Surr att komma två. Det ska jag inte sticka under stolen med.
Citera
2015-05-26, 12:14
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag har bara hastigt grattat vår mästare Ezzelino i helgens matchtråd. Du förtjänar mer än så.
Grattis Ezzelino! Värdig mästare. Ett grymt lagbygge som manövrerats av en slug, ännu okänd man. All eloge.

Surr att komma två. Det ska jag inte sticka under stolen med.

Tack, anteri.

Säsongen är ju slut i Fantacalciospelet, och sista omgången i Serie A-tävlingsleken på www.fantasyfoot.fr stundar. Jag ligger 68:a av 1614 deltagare och kan ställa upp med dessa elva i en 3-5-2-a:

Handanovic
Maggio-Glik-Darmian
Nainggolan-Ekdal-Rigoni
Candreva-Anderson
Tevez-Toni

Ett väldigt välkonstruerat, snabbt uppdaterat och gratis fantasyspel, detta på Fantasyfoot, kan rekommenderas för kommande säsong. Jag deltog i deras Ligue 1, La Liga, Bundesliga och Premier League och Champions League också, och nu öppnar deras spelarmarknad för Copa América den 1:a juni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in