2014-09-11, 16:01
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elem
Jag är tveksam till det i en liga med 15 spelare. Säg att han får sin första anfallare för 50fm (jag budade t.ex. 60 för El Shaarawy) och anfallare nummer två för 37m, bara där är hela budgeten borta och "systemet" måste plocka 4 spelare för att fylla ut truppen.

I en liga med 8 personer finns det alltid bra spelare tillgängliga. Men med fler lag försvinner startspelarna rätt fort.

Fast förstår du vad jag skriver? Du ser massor av lag som består av massor av 1-kredits-spelare. Därav kommer många av de 43 spelare han budar hutlöst för ändå gå extremt billigt, läs 1 fantamilioni.

En liga med femton lag är inte relevant då vi inte spelar med femton lag.
Citera
2014-09-11, 16:23
Medlem
elems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fast förstår du vad jag skriver? Du ser massor av lag som består av massor av 1-kredits-spelare. Därav kommer många av de 43 spelare han budar hutlöst för ändå gå extremt billigt, läs 1 fantamilioni.

En liga med femton lag är inte relevant då vi inte spelar med femton lag.

Citat:
Ursprungligen postat av elem
Jag är inte hundra på siffran men budet på anfallare nummer två sänks med 25% och fortsätter sänkas för varje anfallare tills du har 6 stycken i din trupp. Så du skulle förmodligen få två (kanske tre) av dina toppbud sen skulle pengarna ta slut och du får dina lägst rankade anfallare eller dom ingen annan budat på.

Strategin funkar bra med få spelare i ligan men i en liga med 15-20 lag tror jag du hade fått en trupp med alldeles för dålig bredd.

Citera
2014-09-11, 16:27
Medlem
Knugen37s avatar
Fick 55 miljoner över. Vad innebär den fria marknaden? Kan man byta spelare med varandra då?
Senast redigerad av Knugen37 2014-09-11 kl. 16:45.
Citera
2014-09-11, 16:53
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Fick 55 miljoner över. Vad innebär den fria marknaden? Kan man byta spelare med varandra då?

Du kan även köpa de spelare som blev över, där jag ska investera mina 140 miljoner lire. Får se om något intressant ligger kvar.
Citera
2014-09-11, 17:08
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Du kan även köpa de spelare som blev över, där jag ska investera mina 140 miljoner lire. Får se om något intressant ligger kvar.

Det lät intressant, får hoppas att det finns några roliga kvar då. Har kollat igenom och ser att en back jag vill ha väldigt mycket är kvar, får hoppas att det finns någon rolig anfallare att ta in istället för Babacar också.
Citera
2014-09-11, 17:17
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Det lät intressant, får hoppas att det finns några roliga kvar då. Har kollat igenom och ser att en back jag vill ha väldigt mycket är kvar, får hoppas att det finns någon rolig anfallare att ta in istället för Babacar också.

Jag kommer att hugga som en skinnömsningsöm och solhet kungskobra på en eller två forwards jag tror kan stärka truppen, och i kassakistan finns, om jag inte misstar mig, 202 crediti.
Citera
2014-09-11, 17:22
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag kommer att hugga som en skinnömsningsöm och solhet kungskobra på en eller två forwards jag tror kan stärka truppen, och i kassakistan finns, om jag inte misstar mig, 202 crediti.

Det får bli budkrig mellan oss då Vi möts i första omgången, dessutom.
Citera
2014-09-11, 17:28
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Det får bli budkrig mellan oss då Vi möts i första omgången, dessutom.

Okej. Det ska bli en kul tävlingslek att pröva på.
Citera
2014-09-11, 17:29
Medlem
Gantss avatar
Mål: Handanovic, Rafael, Abbiati

Backar: Chiellini, Blava, Rodriguez, Gabriel Silva, Peluso, Cana, Marchese, Danilo

Mitt: El Kaddouri, Pogba, Hernanes, Hamsik, Asamoha, Bertolacci, Keita, Allan

Anf: Higuain, Icardi, Palacio, Morata, Gomez (Verona), Keita

Serie A, här kommer SuperChelsea!
Citera
2014-09-11, 21:12
Medlem
paddyspubs avatar
Kan inte se vilka spelare som finns kvar på den fria marknaden? Antar att det är Mercato > Scambi (?), men står att det är stängt och öppnar snart igen?
Citera
2014-09-11, 21:13
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paddyspub
Kan inte se vilka spelare som finns kvar på den fria marknaden? Antar att det är Mercato > Scambi (?), men står att det är stängt och öppnar snart igen?

Japp, på måndag öppnar marknaden igen, när första omgången spelats färdigt. Och den stängs (sades det) någon gång på onsdag.
Citera
2014-09-11, 21:21
Medlem
L.jaxxons avatar
Hmm... Mitt lag blev nog lite för över befolkat av spelare från Inter.

Handanovic, Scuffet, Pegolo.

Ranocchia, Vidic, Albiol, Tomovic, Cannavaro, Basanta, Moras, Rosi.

Hernanes, Kovacic, Nainggolan, Florenzi, Onazi, Montolivo, Obi, Conti.

Gomez, Icardi, Klose, Iturbe, Pazzini, Bergessio.

Känns bra, frågan är väl mest hur det går för Inter och huruvida min backlinje håller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in