2014-09-11, 14:12
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Mercaton öppnar på måndag. Kom ihåg att du måste slänga ut en av dina gamla spelare (på den positionen) när du köpt in en ny. Fast det görs först efteråt.

Jag har aldrig gjort några byten så jag vet inte hur det fungerar. Pellebelle och anteri17 vet nog bättre eftersom de gjorde ett byte med varandra förra säsongen.

Har glömt bort hur man gör. Dessutom har jag förträngt bytet. Bytte alltså till mig Barzagli mot Immobile och varsina truppspelare åt båda håll - måste ju byta från samma lagdel. Barzagli var konstant skadad och Immobile pepprade in mål. Den hittills enda (?) och den klart sämsta/bästa bytesförhandlingen någonsin.
Citera
2014-09-11, 14:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Har glömt bort hur man gör. Dessutom har jag förträngt bytet. Bytte alltså till mig Barzagli mot Immobile och varsina truppspelare åt båda håll - måste ju byta från samma lagdel. Barzagli var konstant skadad och Immobile pepprade in mål. Den hittills enda (?) och den klart sämsta/bästa bytesförhandlingen någonsin.

Jag har en annan fråga. Jag bjöd 36 fantamilioni för åtta målvakter, med Buffon i spetsen, och 2 fantamilioni för resten av målvakterna. En målvaktsbudget på 40 f.m. alltså. Men jag får till laget tre målvakter (Buffon, Marchetti, Karnezis) som jag bjudit 36 f.m. för. Hur kan det komma sig? Om det är så skulle man väl kunna bjuda typ 85 fantamilioni för samtliga anfallare (eller för alla utom fem av dem som man bjuder 1 f.m. för), om man har en budget på 90 f.m., och få sitt förstaval och två andra rätt högt prioriterade?
Citera
2014-09-11, 14:36
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag har en annan fråga. Jag bjöd 36 fantamilioni för åtta målvakter, med Buffon i spetsen, och 2 fantamilioni för resten av målvakterna. En målvaktsbudget på 40 f.m. alltså. Men jag får till laget tre målvakter (Buffon, Marchetti, Karnezis) som jag bjudit 36 f.m. för. Hur kan det komma sig? Om det är så skulle man väl kunna bjuda typ 85 fantamilioni för samtliga anfallare (eller för alla utom fem av dem som man bjuder 1 f.m. för), om man har en budget på 90 f.m., och få sitt förstaval och två andra rätt högt prioriterade?

Du verkar ha missat en viktig del. Budar man exempelvis 36 fantamilioni på en spelare, men där andra kanske bara budat 5, så får man spelaren för 6 fantamilioni. Eller om det är så att det är omöjligt för motbudande part att köpa loss den berörda spelaren, ofta på grund av för dyr prislapp och för lågt prioritet.
Citera
2014-09-11, 14:55
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Du verkar ha missat en viktig del. Budar man exempelvis 36 fantamilioni på en spelare, men där andra kanske bara budat 5, så får man spelaren för 6 fantamilioni. Eller om det är så att det är omöjligt för motbudande part att köpa loss den berörda spelaren, ofta på grund av för dyr prislapp och för lågt prioritet.

Aha! Ja, jag är inte förtjust i att läsa instruktioner, det är någon låsning i princip. Jag blir svårt uttråkad, oavsett om det gäller en gräsklippare, något datarelaterat eller ett spel. Men jag kollade igenom de pedagogiska introduktionsinlägg till Fantacalcio som det länkades till i tråden. Nå, bäst lär man sig genom praktik. Och jag fick tre bra målvakter. Men andra måste ju ha bjudit en hel del för Buffon också, så jag förstår inte riktigt hur detta kunde bli utfallet. Ingen kan ha bjudit mer än 2 fantamilioni för Marchetti och Karnezis kanske?

Men om man tar det här exemplet. Sex anfallare ska köpas. Du tar en budget på 90 miljoner. De minst intressanta forwards du har med bland de 48 får en prislapp på 1 f.m. Resten, 43 forwards, får 85 fantamilioni som prislapp. Hur skulle det i praktiken fungera? Det bryter väl inte mot regelverket?
Citera
2014-09-11, 15:07
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Aha! Ja, jag är inte förtjust i att läsa instruktioner, det är någon låsning i princip. Jag blir svårt uttråkad, oavsett om det gäller en gräsklippare, något datarelaterat eller ett spel. Men jag kollade igenom de pedagogiska introduktionsinlägg till Fantacalcio som det länkades till i tråden. Nå, bäst lär man sig genom praktik. Och jag fick tre bra målvakter. Men andra måste ju ha bjudit en hel del för Buffon också, så jag förstår inte riktigt hur detta kunde bli utfallet. Ingen kan ha bjudit mer än 2 fantamilioni för Marchetti och Karnezis kanske?

Men om man tar det här exemplet. Sex anfallare ska köpas. Du tar en budget på 90 miljoner. De minst intressanta forwards du har med bland de 48 får en prislapp på 1 f.m. Resten, 43 forwards, får 85 fantamilioni som prislapp. Hur skulle det i praktiken fungera? Det bryter väl inte mot regelverket?

Visst är det drygt. Folk kan ha bjudit mer för dessa spelare, men de fick kanske sitt dyra förstaval så att "mellanbuden" på dessa två inte ryms inom budget. Då tror jag du får dem billigare.

Sista exemplet skulle funka. Troligen får du också ett par, tre stycken av dina 43 första för endast en kredit, trots dina höga bud.
Citera
2014-09-11, 15:10
Medlem
anteri17s avatar
Jag är extremt nöjd med mitt lag. Nedan följer en genomgång av mitt lag. Senare i em/sen kväll ska jag försöka kommentera varje deltagares trupp.

Målvakter:
Lopez, Viviano, Marchetti. Två starters, Marchetti vet jag inte om han kommer lira eller inte. Iaf, Lopez är Serie A:s bästa målvakt, Viviano precis bakom toppskiktet. Två fina starters för vettiga priser.

Försvarare:
De Vrij, Darmian, Biava, Dodo, Ghoulam, Peluso, Koulibaly, Vrsaljko.
Extremt nöjd. Inga riktiga topp-topp backar, men 8 förmodade starters där jag tror mycket på De Vrij, Darmian och Dodo. Fem ytterbackar som borgar för någon mer assist än om det vore det omvända med 5 mittbackar. De Vrij var ganska dyr, så det är lite av en chansning.

Mittfältare:
Pjanic, Pogba, Strootman, Ekdal, Ilicic, Birsa, Muntari, Izco.
Fick två av mina targets vilket var vad jag hoppades på. Pjanic och Pogba kommer dominera stort, och bär mitt mittfält. Strootman är en chansning för en billig peng. Jag har inte koll på när han kan tänkas vara tillbaka, men det är inte osannolikt att han hinner göra någon match sent i höst. Ekdal är en stabil Serie A-spelare som kan gör lite fler mål i Zemanlandia. Ilicic, Birsa och Muntari var tre truppspelare som jag verkligen ville ha. Ilicic är fantastisk när han väl får spela (många håller inte med därav priset), Birsa är ordinarie och kommer nästan ses som en forward i höst. Kommer göra 3-4 mål under den här perioden. Muntari ser ut att fortsatt vara ordinarie och kommer skotta in ett mål eller två. Sedan har vi lagkaptenen för Chievo, Izco, som en stabil reserv. Men trots min glädje över mina truppspelare så är det Pogba och Pjanic som mittfältet till stor del hänger på.

Forwards:
Totti, Zaza, Gabbiadini, Sansone, Lopez, Tavano.
Fick Totti, tack för det. Zaza kommer göra en del mål för ett offensivt Sassuolo. Han kom också billigt. Gabbiadini är en starter för Samp med hyfsat potential, också billig. Samma sak med Sassuolo-spelande Sansone. Lopez och Tavano är trötta men är iaf ordinarie.

Väntad elva i första matchen är enligt följande:

Lopez

Darmian de Vrij Ghoulam Dodo

Pogba Pjanic Muntari
Birsa

Totti Zaza

Gillar elvan även realistiskt sett. Bra dynamik, offensiv balans, och Ghoulam klarar nog en mittbacksroll.
Citera
2014-09-11, 15:12
Medlem
elems avatar
Citat:

Jag är inte hundra på siffran men budet på anfallare nummer två sänks med 25% och fortsätter sänkas för varje anfallare tills du har 6 stycken i din trupp. Så du skulle förmodligen få två (kanske tre) av dina toppbud sen skulle pengarna ta slut och du får dina lägst rankade anfallare eller dom ingen annan budat på.

Strategin funkar bra med få spelare i ligan men i en liga med 15-20 lag tror jag du hade fått en trupp med alldeles för dålig bredd.
Senast redigerad av elem 2014-09-11 kl. 15:16.
Citera
2014-09-11, 15:18
Medlem
anteri17s avatar
Inte särskilt svårt att se vilken användare som kör med lagnamnet Casteddu.

Colombi, Murru, Pisano, Cossu, Ibarbo, Sau, (Matri).

Starkt av den/de som pressade upp Brilles priser på Ibarbo och Sau. Det tänkte inte jag själv på.
Citera
2014-09-11, 15:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elem
Jag är inte hundra på siffran men budet på anfallare nummer två sänks med 25% och fortsätter sänkas för varje anfallare tills du har 6 stycken i din trupp. Så du skulle förmodligen få två (kanske tre) av dina toppbud sen skulle pengarna ta slut och du får dina lägst rankade anfallare eller dom ingen annan budat på.

Strategin funkar bra med få spelare i ligan men i en liga med 15-20 lag tror jag du hade fått en trupp med alldeles för dålig bredd.

Alldeles oavsett procentsatsen för minskning av sina bud så kommer han få 3-5 stycken av sina 43 högst prioriterade. Många av dessa går för 1 Fantamilioni.
Citera
2014-09-11, 15:28
Medlem
elems avatar
Citat:
Inte särskilt svårt att se vilken användare som kör med lagnamnet Casteddu.

Colombi, Murru, Pisano, Cossu, Ibarbo, Sau, (Matri).

Starkt av den/de som pressade upp Brilles priser på Ibarbo och Sau. Det tänkte inte jag själv på.

Cossu har alltid varit en poängspelare men jag budade rätt högt på Sau och Ibarbo pga. av Zeman.
Citera
2014-09-11, 15:40
Medlem
elems avatar
Citat:
Alldeles oavsett procentsatsen för minskning av sina bud så kommer han få 3-5 stycken av sina 43 högst prioriterade. Många av dessa går för 1 Fantamilioni.

Jag är tveksam till det i en liga med 15 spelare. Säg att han får sin första anfallare för 50fm (jag budade t.ex. 60 för El Shaarawy) och anfallare nummer två för 37m, bara där är hela budgeten borta och "systemet" måste plocka 4 spelare för att fylla ut truppen.

I en liga med 8 personer finns det alltid bra spelare tillgängliga. Men med fler lag försvinner startspelarna rätt fort.
Citera
2014-09-11, 15:43
Medlem
paddyspubs avatar
Lirar i Serie B, kan vara värt att nämna det.

Arbetade i lugn och ro inför deadline och hade i princip klart efter första omgången vilka spelare jag ville ha. Och måste till slut säga att jag är hyfsat nöjd, är en par byten jag skulle vilja göra, främst på målvaktssidan.

Målvakter
Mirante, Bassi och Cragno

Backar
Castan, Ranocchia, Manolas, Domizzi, Heurtaux, Dodo, Glik och Ghoulam

Mittfältare
Vidal, Pizarro, Pereyra, Cigarini, Fetfatzidis, P. Kone, Moralez och Parolo

Anfallare
Di Natale, Sau, Zaza, Ljajic, Callejon och Gabbiadini

Otroligt nöjd med anfallarna, i princip alla har minst 10 mål i sig den här säsongen och tre har potential till 20. Skulle väl helst se en lite roligare målvakt, men om Zeman vågar satsa på Cragno tror jag nästan att jag ställer honom i kassen. Tycker det är ett urskönt lag jag köpt, och har en hel del pengar att spendera fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in