Citat:
Ursprungligen postat av
Zipziz
Bilder, hur motverkar jag det, är precis det jag inte vill :-/ Det är som sagt fakekonto. Hur gjorde du?
Jag vill inte visa mitt riktiga namn på en gång, heter jag Kalle på riktigt vill jag typ ha ett nick name som Balle. Hänger du med? Hjälp mig här nu!
Bilder är ju lite av grejjen med Tinder. Du lägger upp profilbilder och en beskrivning av dig själv. Profilbilderna tas från facebook.
Guide från mig till dig:
1. Starta ett facebook-konto. Du behöver inte använda ditt riktiga namn. Däremot är "Balle" inget jag skulle rekommendera. Låt säga att du använder dig av namnet "Erik Eriksson". Använd dig av din riktiga ålder.
2. Ladda upp bilder av dig själv på ditt alter-ego Erik Erikssons facebook-konto. Ladda upp bilderna privat så att endast du kan se dem. Du kan ladda upp bilder på någon annan men det är totalt meningslöst.
3. Ladda ner Tinders app. Registrera dig med inloggningen till Erik Eriksson. Verifiera dig med ditt mobilnummer om det behövs.
4. Logga in på Tinder med hjälp av appen. Gå in på inställningar, uppe till vänster, och ändra profilbild(er) samt ordningen på dessa. Det kommer vara de bilder du laddat upp på Eriks facebooksida. Skriv gärna en presentation. Glöm för guds skull inte att nämna hur lång du är. Det är jätteviktigt att skriva. Speciellt om du är man. (Nej.)
5. Börja swipa. Du kommer få upp personer som matchar dina kriterier och dessa kriterier kan du ändra i inställningarna.
-----------------------------------------------------
Som sagt, bilder är ett måste om du ska använda Tinder. Utan bilder kan du lika gärna skita i det.
Vad som kommer synas när du poppar upp för personer är namn och ålder.
Ex: Erik, 65
Samt din profilbild och eventuella gemensamma intressen/vänner.
Googla "Tinder profile" eller något liknande så ser du hur det ser ut.