2015-10-22, 18:46
Jag vill bara få det bekräftat att jag inte kan ge en "Superlike" till någon som "Superlikeat" mig?

Stämmer detta?
Citera
2015-10-22, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
1 av typ 400 här

Har runt 300 matchingar. 5 skrev först.
Citera
2015-10-23, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nerxi
Har runt 300 matchingar. 5 skrev först.

6 på 60 här, råkade dock matcha med en ful brud som skrev, så 5 egentligen
Citera
2015-10-23, 00:18
Medlem
Hur funkar superlike? De jag har superlikat har 60% likat tillbaka, vilket är mycket bättre utdelning. Varför? Kan dom se att man superlikat, eller hamnar man först upp i kön?
Citera
2015-10-23, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus
Hur funkar superlike? De jag har superlikat har 60% likat tillbaka, vilket är mycket bättre utdelning. Varför? Kan dom se att man superlikat, eller hamnar man först upp i kön?

aa, de ser att man likat dem. kanske de känner sig tvungna att lika tillbaka?

har också ungefär 60% på dem men jag använder dem på tjejer som faktiskt är söta, dvs inga bimbos så det är väl också en förklaring till att de likar tillbaka
Citera
2015-10-23, 00:28
Medlem
meganegerdases avatar
Helt sjukt! Har ca 500 matchningar och har säkert behövt svepa igenom 10000 tjejer för att komma upp i dessa siffror, minst.

Idag tog jag en tindertripp till Island, närmare bestämt Reyjkjavik, eftersom det finns rätt mkt snygga tjejer där. Första gången jag sveper någon annanstans än på min nuvarande plats.

Högerswipar 100st tjejer, och fick 24st matchningar. ALltså 1/4 istället för 1/20. Då var jag dessutom ta mig fan mer kräsen än jag är med svenska tjejer.

Vad har ni för erfarenheter av att svepa i andra länder? Är svenskt utseende poppis i andra länder? I vilka? Anses det fult i något land? Blir nyfiken av mitt lilla "expriment", skillnaderna är ju markanta.
Citera
2015-10-23, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speenns
aa, de ser att man likat dem. kanske de känner sig tvungna att lika tillbaka?

har också ungefär 60% på dem men jag använder dem på tjejer som faktiskt är söta, dvs inga bimbos så det är väl också en förklaring till att de likar tillbaka

Precis, jag kör den på söta tjejer, får väldigt bra utdelning på det. Såfort tjejen är för snygg så spelar det ingen roll. Jag ser bra ut och har kanske 110 matchningar med halvsöta brudar som jag kan tänka mig knulla, och dom är väldigt enkla att bestämma dejt med. Tjejer som är tillräckligt snygga för att bli ihop med, är max 8 matchiningar av dom 110, men dom svarar inte ens när man skriver. Alltså har jag bara massa knullbara brudar som jag kan dejta hur mycket jag vill med, men jag är inte ens sugen på att dejta och knulla andrahandssorteringen, så därför blir det inga dejter alls.
Senast redigerad av tesaurus 2015-10-23 kl. 00:32.
Citera
2015-10-23, 01:39
Medlem
linnros24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Helt sjukt! Har ca 500 matchningar och har säkert behövt svepa igenom 10000 tjejer för att komma upp i dessa siffror, minst.

Idag tog jag en tindertripp till Island, närmare bestämt Reyjkjavik, eftersom det finns rätt mkt snygga tjejer där. Första gången jag sveper någon annanstans än på min nuvarande plats.

Högerswipar 100st tjejer, och fick 24st matchningar. ALltså 1/4 istället för 1/20. Då var jag dessutom ta mig fan mer kräsen än jag är med svenska tjejer.

Vad har ni för erfarenheter av att svepa i andra länder? Är svenskt utseende poppis i andra länder? I vilka? Anses det fult i något land? Blir nyfiken av mitt lilla "expriment", skillnaderna är ju markanta.

Snyggt. Har ca 350 matchningar från Hong Kong. Stod där i två dygn.
Citera
2015-10-23, 11:05
Medlem
Jag har en teori att Tinder bortprioriterar dig ifall du tar för många ja. Särskilt sedan uppdateringen med superlike. Jag har alltid bara tagit ja på alla och inte direkt brytt mig om de är fula/snygga, utan bara rensat när jag fått matchningar.

Men sedan superlike introducerades, så har matchningarna slutat att komma. Matchar inte ens med fula tjejer. Därav tror jag att ifall du är en spammer som bara kör ja, så hamnar du längst bak i kön för tjejerna.

Vad tror ni? Har ni märkt någon skillnad? (förutsatt att du också tar ja på alla)
Citera
2015-10-23, 11:11
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linnros24
Snyggt. Har ca 350 matchningar från Hong Kong. Stod där i två dygn.

Vilket är betydligt mer än du får i Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av oscargrondahl
Jag har en teori att Tinder bortprioriterar dig ifall du tar för många ja. Särskilt sedan uppdateringen med superlike. Jag har alltid bara tagit ja på alla och inte direkt brytt mig om de är fula/snygga, utan bara rensat när jag fått matchningar.

Men sedan superlike introducerades, så har matchningarna slutat att komma. Matchar inte ens med fula tjejer. Därav tror jag att ifall du är en spammer som bara kör ja, så hamnar du längst bak i kön för tjejerna.

Vad tror ni? Har ni märkt någon skillnad? (förutsatt att du också tar ja på alla)

du kan ha en poäng! Matchar med 50% av de jag superlikear men väsentligt färre andra än i början.

En annan teori jag har är dock att tjejer sveper mer lokalt och när man ja:at i ett halvår så håller man ju ofta till 150km bort o då kmr man nt ens upp i tjejernas flöde. För de kanske har på 30km.

Jag har nämligen upplevt att om jag är i T.ex Norrköping (15 mil från där jag bor) så haglar matchningar in så fort jag satt min fpt där. Utan att ens börjat svepa
Citera
2015-10-23, 13:00
Medlem
Hade Tinder i 4 dagar, tog därefter bort det.

Ska ge er lite information om hur det gick och mina uppfattningar kring appen.
*Jag matchade med ca 200 personer - Västra Götaland - (dock mer, men unmatchade alla som jag tyckte såg ut som valar).
*Ca 30 personer av dessa börja skriva först till mig, det var dock det där jävla standard "hej" (Det är verkligen BARA tjejer som kan använda sig av detta och förvänta sig svar, jag svara oftast ej på dessa).
*Jag träffade 6 tjejer, låg med 5 av dessa på en vecka efter jag tog bort appen.
*Alla tjejer verkar ha några problem, visst har vi alla osäkerheter men det var oftast daddyissues och jag är väldigt ledande/dominant på många plan så var inte konstigt.
*Får du tjejen att känna sig unik - på ett bra sätt (Inte "du är den enda jag skriver med") så kommer du få ligga.
*8/10 Brudar på Tinder är bara där för uppmärksamheten och är absolut INTE intresserade av att träffa dig.
*Var rak på sak, jag lyckades lösa träff inom 3-6 meddelanden.
*Vissa tjejer är för "fina" för Tinder och tror du är världens jävla as om du påstår något om sex, ironiskt nog är de på Tinder och förväntar sig mer.
*Använd kondom så slipper du Herpes som jag.

Slutsats:

Usch fy fan på Tinderbrudar. Lär känna tjejer i verkligheten, attraktion med ögon och leende är tusen gånger bättre än en poserbild på Tinder. Visst får man ligga, men man känner sig cringe när man skriver med tjejer.
Bara mina tankar kring appen Hoppas det går bra för er andra!
Citera
2015-10-23, 14:03
Medlem
Baachs avatar
Fan vad buggigt det där med superliken verkar vara. Fick en superlike igår och när jag öppnade tinder för att kolla vem som skickar superliken så skickades det iväg en superlike från mig till tjockisen som superlikat mig.

Förövrigt blev jag utskälld av en kille som tyckte jag svarade för segt den kvällen jag sagt att jag skulle jobba. Tydligen kan man inte vara intresserad av någon för att man svarar varannan timme under de timmar man är på jobbet han är numera blockad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in