2021-06-16, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Bara för Google säger det så betyder det inte det är sant. Jag har säkra källor som jobbar inom tinder appen.

Dom vill få folk och tro att det lönar sig och swipa höger för du har bara 100 höger swipes/dag. Och folks tålamod är inte alltid det bästa så då köper man + för att kunna kunna swipe mer. Men faktumet är att allting handlar om hur mycket DU blir swipad höger på. Det finns anledning till att du alltid får upp snygga brudar först i kortleken när kontot är färskt eller när du tar upp tinder första gången under dagen. Det är för dem är populära och fått mest höger swipes.

Jag har prövat båda sätten med samma bilder. Får massvis med matchningar även i framtida ronder om jag inte sållar. Om jag sållar jättemycket är det dött med matchningar efter 3 ronder. Får kanske då 1 per tredje!!!
Senast redigerad av LuminousChrome 2021-06-16 kl. 21:17.
Citera
2021-06-16, 22:03
Medlem
Och snyggare tjejer i flödet...
Citera
2021-06-17, 07:49
Medlem
realthugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
Och snyggare tjejer i flödet...
Men alla killar swipar ju höger på allt? Så varför bombaderas inte då alla killar med matchningar om din teori nu stämmer?
Citera
2021-06-17, 09:32
Medlem
Du som körde ett experiment, får du matchningar med de riktigt heta tjejerna? Alltså minst 8+. Jag undrar verkligen hur många av de som är fakeprofiler/har funnits på Tinder en gång och nu fortsätter Tinder rulla bilderna. Har lyckats matcha med endast en brud som var iaf en 8a men inget svar. 😬 Visserligen suger mina bilder och har endast två men hade ju hoppats på lite högre snitt alltså.

Rätt sjukt ändå att Tinder inte kräver verifiering för att få bort inaktiva konton, men cash is king I guess.
Citera
2021-06-17, 09:40
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L84
Rätt sjukt ändå att Tinder inte kräver verifiering för att få bort inaktiva konton, men cash is king I guess.
Att ha snygga profiler, fake eller inte, tjänar man på. Samma tänk och liknande beroende som i lotto: "Imorgon kan det vara min tur."
Citera
2021-06-17, 10:27
Medlem
Så är det ju verkligen! Därför jag undrar om ens en modell snubbe matchar med särskilt många superheta tjejer.
Känns lite som att många tjejer tröttnat på appen och dragit?

Drar nog igång ett fake konto jag med för att testa hur det ligger till, Tinder gör det ju inte direkt svårt för det.
Citera
2021-06-17, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Men alla killar swipar ju höger på allt? Så varför bombaderas inte då alla killar med matchningar om din teori nu stämmer?

Därför att fler faktorer bidrar.
Citera
2021-06-17, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L84
Så är det ju verkligen! Därför jag undrar om ens en modell snubbe matchar med särskilt många superheta tjejer.
Känns lite som att många tjejer tröttnat på appen och dragit?

.

det gör de inte. utdelningen är ologisk. 1 förväntad matchning, varav 99% är ologisk. Ingen av dessa övriga hade ens raggat på mig IRL.
Citera
2021-06-17, 11:04
Medlem
S här ser det ut. Siffrorna står för hur snygga de är

8, 5, 2,4,,2,,5,4,4,4,. Och typ hälften eller fler utländska.

IRL är 7a den minst attraktiva som man kommer i kontakt med, och det är alltid en svenska

Så ta en trisslott. 8an svarar inte i vilket fall.

Själv klassas jag som 8-8.5.

En kvinna däremot kommer få utdelning i sin egen liga då män bara klickar på utseendet.

Snygga Kvinnor klickar på utseende+ profilsignaler+status. Och dessa män finns på Tinder... Alltså mördande konkurrens när det bara jämförs ytligheter
Citera
2021-06-17, 11:12
Medlem
Kan även tillägga att det är jättemånga fula som dissar en också

Så ta appen för vad den är. En teoretisk "vad vill jag ha på pappret"-lek.

Den stämmer inte överens med verkligheten som utgår ifrån riktig dynamik, inte vad någon har eller inte har.
Citera
2021-06-17, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
det gör de inte. utdelningen är ologisk. 1 förväntad matchning, varav 99% är ologisk. Ingen av dessa övriga hade ens raggat på mig IRL.

Känns verkligen som att det är ologiskt. Vill inte verka ytlig eller så men när man ändå ser till att ta hand om sin kropp, ser välvårdad ut, så hade man ju hoppats på att matcha med tjejer som är snäppet under/över än, men istället snackar vi typ tre steg under i dem flesta fallen...
Kanske är så att många tjejer endast väljer det absolut bästa (2-3 steg över de) eller så får det vara.
Citera
2021-06-17, 11:32
Medlem
Hahaha spot on Luminous! Har du haft schyssta bilder? Man märker ju direkt hur det trillar in lite fler likes när man skriver in något schysst jobb, men känns så jävla drygt. Undra hur många som lurar till sig dejter på det sättet, rätt patetiskt ändå.
IRL är ju helt klart bättre men om man är lite tillbakadragen så är ju Tinder rätt soft, om man tillhör 5% av männen dvs..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in