2021-03-08, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av necked
du har en poäng absolut men tycker ändå om man är intresserad så borde man svara inom den tidsramen? positiv att hon ställer motfrågor absolut men att inte kunna svara på ett senaste sms med frågor tillbaks inom 3.5 dag hittills är rätt konstigt eller?.. jag glömde samma sak under 2 dagar faktiskt men jag kanske övertänker...

hör hon inte av sig innan onsdag ringer jag henne och stämmer av läget håller tummar och tår
När någon inte hör av sig är ett varningstecken men har du koll på hur hon jobbar? Om hon har mycket i ev skola? Det behöver inte vara negativt. Lycka till

Jag försvinner själv från sociala medier och dejting i flera veckor ibland. Skönt att rensa skallen.
Citera
2021-03-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av necked
hör hon inte av sig innan onsdag ringer jag henne och stämmer av läget håller tummar och tår
Bra, bit ihop nu. Tålamod är alltid bra och i synnerhet i detta fallet.
Citera
2021-03-08, 16:40
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Ja, jag har en del andra uppenbara selfiebilder. De får mellan 9.2 och 9.9 men kommentarerna är alltid i stil med "I prefer if it didnt look like a selfie"

Använder stativ och står några meter ifrån, använder telefonen som fjärrutlösare, kan även på den se mig själv. Tycker det blir bra bilder, men säkert för stelt alltså?

Citat:
Jag kör mina bästa 4 bilder, sen har jag en bild när mina ben ligger på ett bord samtidigt som jag tittar på min favoritfilm Forest Gump. Vaderna syns väldigt bra på bilden. Jag har väldigt bra vader i förhållande till resten och det får jag mycket kommentarer om. Det är inte alltid ansiktsbilderna är det som avgör. Jag brukare däremot alltid säga att det är din sämsta bild som avgör din framgång. Har du bara en väldigt bra bild så är det bättre att köra på den enda bilden istället för att slänga in 3-4 dåliga bilder.

Har hänt många gånger att jag tittat runt bland likesen och fattat tycker för någon. Första bilderna ser bra ut och sen kommer en bild som får henne att se ut som ett träsktroll. Ja, då är hon borta direkt även om träsktrollsbilden kanske inte är representativ. Även jag har träsktrollsbilder på mig själv men de skulle jag aldrig visa

Filmbild kanske skulle gå ja, fejka till det riktigt ordentligt

Hmm, det där med flera bilder är intressant, ofta sägs det ju att man måste ha minst 4-5 bilder som kille, men jag ska alltså köra en bild som jag är säker på?
Citera
2021-03-08, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Använder stativ och står några meter ifrån, använder telefonen som fjärrutlösare, kan även på den se mig själv. Tycker det blir bra bilder, men säkert för stelt alltså?

Filmbild kanske skulle gå ja, fejka till det riktigt ordentligt

Hmm, det där med flera bilder är intressant, ofta sägs det ju att man måste ha minst 4-5 bilder som kille, men jag ska alltså köra en bild som jag är säker på?
Nja inte riktigt så, men säg att du har en bild som är 8+ och resten 4 så ja, då är det bättre med bara en bild. Men om du har flera bilder som ligger nära varandra så ska du gärna ha fler.

Tänk hela tiden..."det här är min sämsta bild, ska jag verkligen ha den?"

Tjejerna vill gärna ha fler bilder men inte om en är bra och resten skit.

Sen stativ, det är bättre än en selfie men jag gissar att det blir väldigt mycket poserande på dina bilder. Försök få med dig en vän som kan fånga dig i (fejkade) vardagssituationer.
Senast redigerad av Farzan73 2021-03-08 kl. 16:45.
Citera
2021-03-08, 16:47
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Nja inte riktigt så, men säg att du har en bild som är 8+ och resten 4 så ja, då är det bättre med bara en bild. Men om du har flera bilder som ligger nära varandra så ska du gärna ha fler.

Tänk hela tiden..."det här är min sämsta bild, ska jag verkligen ha den?"

Tjejerna vill gärna ha fler bilder men inte om en är bra och resten skit.

Sen stativ, det är bättre än en selfie men jag gissar att det blir väldigt mycket poserande på dina bilder. Försök få med dig en vän som kan fånga dig i (fejkade) vardagssituationer.

Laddade upp tre av mina bästa bilder till photofeeler, dom får mellan 4-5 i snitt, större delen röstar "nej" på att jag är attraktiv. Har ju inte så mycket val då?

Ja det där med vänner är svårare, sällan jag träffar någon.
Citera
2021-03-08, 17:01
Medlem
Citat:
Laddade upp tre av mina bästa bilder till photofeeler, dom får mellan 4-5 i snitt, större delen röstar "nej" på att jag är attraktiv. Har ju inte så mycket val då?

Ja det där med vänner är svårare, sällan jag träffar någon.
Ja, jag vet ju inget om dig och jag håller med, utan kompisar som kan fota är det svårt. Det är faktiskt min ex-fru som tagit mina tre bästa bilder som jag roterar med . Vi träffas ofta fortfarande - är glad att hon inte vet att hennes bilder får mig att träffa damer

Sen, photofeeler är bara ett verktyg - säger de nej om att du är attraktiv så ska du inte ta det som en livstidsdom. Du kan ändra på dig, vikt, klädstill mm. Få bättre bildkvalite eller roligare bilder. Möjligheterna är stora.

Jag hade gärna hjälpt folk med foto eftersom jag är en glad amatörfotograf själv. Samtidigt gör det mig mer skada en nytta. Försöker hålla mig borta från Tinder. Mår jag bättre i sommar (ska flytta och lämna det liv jag lever nu) så kanske jag med viss självdistans kan hjälpa folk på riktigt,
Senast redigerad av Farzan73 2021-03-08 kl. 17:08.
Citera
2021-03-08, 17:09
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ja, jag vet ju inget om dig och jag håller med, utan kompisar som kan fota är det svårt. Det är faktiskt min ex-fru som tagit mina tre bästa bilder som jag roterar med . Vi träffas ofta fortfarande - är glad att hon inte vet att hennes bilder får mig att träffa damer

Sen, photofeeler är bara ett verktyg - säger de nej om att du är attraktiv så ska du inte ta det som en livstidsdom. Du kan ändra på dig, vikt, klädstill mm. Få bättre bildkvalite eller roligare bilder. Möjligheterna är stora.

Nej det förstår jag. Gå ner i vikt/skaffa muskler behöver jag definitivt göra, och hitta på några roliga bilder. Men bildkvalitet blir nog svårt att få bättre, har än så länge inte sett någon tjej ha lika bra kvalitet som mina, med välplockade platser med rätt ljus, systemkamera, stativ, objektiv med lågt f-stop så det blir suddigt i bakgrunden. Något överproducerat om någonting.
Citera
2021-03-08, 17:10
Medlem
Citat:
Nej det förstår jag. Gå ner i vikt/skaffa muskler behöver jag definitivt göra, och hitta på några roliga bilder. Men bildkvalitet blir nog svårt att få bättre, har än så länge inte sett någon tjej ha lika bra kvalitet som mina, med välplockade platser med rätt ljus, systemkamera, stativ, objektiv med lågt f-stop så det blir suddigt i bakgrunden. Något överproducerat om någonting.
Jag förstår vad du menar, men jaga mindre bokeh (suddig bakgrund) och hitta istället glädje och om möjligt fart i bilden.

Det ska inte vara för mycket poserande, oavsett den tekniska kvaliten på bilden.

Om du nu har en massa? kilon att tappa. Se det som en morot, tappar du 2-3 kilon, ta nya bilder och testa. Ta viktkampen mot bilderna, för varje överflödigt kilo du tappar kommer du må bättre mentalt och det kommer synas på bilderna
Senast redigerad av Farzan73 2021-03-08 kl. 17:13.
Citera
2021-03-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Bra, bit ihop nu. Tålamod är alltid bra och i synnerhet i detta fallet.

japp man får bita ihop... samma som förra gången då blev det ett glädjerus när smset kom efter 3.5 dygn...
Citera
2021-03-08, 17:18
Medlem
Tittar du på bilden jag länkade så ser du att det inte finns suddiga bakgrunder mm, du behöver inte jaga f 1.2-2.8 för en suddig bakgrund. En vanlig mobil räcker.

Min 10/10 bild
https://imgur.com/QtcD7TZ
Senast redigerad av Farzan73 2021-03-08 kl. 17:39.
Citera
2021-03-08, 17:21
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Jag förstår vad du menar, men jaga mindre bokeh (suddig bakgrund) och hitta istället glädje och om möjligt fart i bilden.

Det ska inte vara för mycket poserande, oavsett den tekniska kvaliten på bilden.

Om du nu har en massa? kilon att tappa. Se det som en morot, tappar du 2-3 kilon, ta nya bilder och testa. Ta viktkampen mot bilderna, för varje överflödigt kilo du tappar kommer du må bättre mentalt och det kommer synas på bilderna

Poserande vet jag inte om jag gör, står mest och ler mot kameran, möjligtvis står jag lite snett.

Ja det är svårt att sluta med godis helt bara, endast det som stoppar mig från att gå ner
Citera
2021-03-08, 17:22
Medlem
Citat:
När någon inte hör av sig är ett varningstecken men har du koll på hur hon jobbar? Om hon har mycket i ev skola? Det behöver inte vara negativt. Lycka till

Jag försvinner själv från sociala medier och dejting i flera veckor ibland. Skönt att rensa skallen.

lite så jag känner också men senaste gången svarade hon med en motfråga= normalt sätt inte ointresse, hon brukar ta sig 1 dygn på sig att svara på sms nästan varje gång dessvärre man får leva med detta då jag gillar henne.. hon jobbar som sjutton.. sent in på kvällarna, jag skrev tillbaks senast (3 dygn sedan) och hon har vetat om ett tag att jag bokat en överraskning till kommande helg.. men som jag skrev förut väntar till onsdag får jag inte någon respons då ringer jag henne då vi har pratat en del på telefon innan utan problem, senast vi sågs va allting super, myste hos mig med film så detta är mixade signaler..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in