Jag har aldrig placerat dig i idiotfacket, vad jag vet. Men att du inte förstår många mäns situation, är ganska uppenbart, trots att du menar att du känner till det jag skriver att du kan googla efter.
Många kvinnor verkar tro att den perfekta mannen på den vita springaren, som har långt högre status än de själva, ska ringa på dörren och sen ska allt lösa sig, med minsta egen ansträngning. Ungefär så.
Mer utvecklat vad gäller begåvningshandikapp, menar jag att det är fallet när man som vuxen inte inser betydelsen av sin egen insats, utan tar för givet att allt ska vara färdigserverat, så det direkt passar en själv och tillfredsställer ens egna behov, utan krav på motprestation. Alltså att man är ungefär som ett barn.
Det är en grov missuppfattning och generalisering att "Kvinnor är aktiva och villiga till kontakt när de är intresserade"! Många kvinnor är där bara för sakens skull och inget mer. Sen är det ett faktum att många kvinnor ger ett falskt sken i sina profiler "av att vara öppna och intresserade av omvärlden". Och det är den totala tystnaden från deras sida, som gör att jag drar den slutsatsen efter att ha försökt kontakta mängder med kvinnor genom åren.
Problemet är att för att ens komma till en dejt i verkliga livet, behövs speciellt för mannens del, mängder med tur och skicklighet. Och att sen för att få till en seriös relation kan det behövas mängder med dejter... Räkna själv på hur lång tid och hur mycket energi detta kan ta.
Har du missat igen att majoriteten av män i stort sett aldrig får ut något vettigt från dejtingsajter och att det till stor del beror på kvinnors slappa inställning och deras kraftiga övervärdering av sig själva? Är kvinnorna seriösa på riktigt, skulle de vara långt mycket mer aktiva och träna upp sin urskillningsförmåga och därmed inte se en "översvämmad inkorg" som ett stort problem.
Lätt att visa vem man är när man aldrig får chansen nu för tiden!? Nej.
Typ "att så här har det alltid varit"... Dåligt svar! Vad är det mer vi vill ha tillbaka som vi lämnat på historiens soptipp?
Som sagt kvinnor behöver lära sig ta egna initiativ till nya kontakter och vara en aktiv part, istället för att vara en överdrivet passiv sådan!