2020-09-19, 20:34
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Haha, ingen man i världshistorien har någonsin fått ligga för att han var skicklig på rubiks kub. Den saken är jag fullständigt säker på. Det enda det där skulle kunna ge mig är lite respekt från några nördar på Taiwan.

Finns ju kvinnliga nördar också och detta….

"51. Rubik’s cubes.

“Rubik’s cubes.
I get a little flustered seeing them…and even more so when I hear the sound of the cubes sliding as they’re being solved. Watching a pair of hands cradling a cube, fingertips deftly twisting the pieces this way and that, I can’t help but imagine them on my body…gah, just thinking about that makes my knees buckle.”

Nu tycker inte jag detta är kinky för det visar ju bara en smart man med snabb hjärna och bra handgrepp men jag hittade detta citat på denna sajten. Fan vad hon gjorde bort sig långtextlisa.

https://thoughtcatalog.com/lorenzo-j...-but-shouldnt/
Citera
2020-09-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, du ser! Om det finns ett ömsesidigt intresse ska man inte behöva dra det ur henne mer eller mindre med våld. Jag tror att det är ett vanligt misstag att tolka distans som att personen man pratar med vill att man ska ta initiativ, men det finns ju en gräns där det bara blir jobbigt att behöva pusha på hela tiden. Om båda är med på noterna flyter samtalet på med frågor, svar och motfrågor utan att man till sist sitter och sliter sitt hår.

Låter som du hade turen att träffa en social och väluppfostrad människa, och egentligen är det väl skit samma om det är kvinnan som väljer att betala för drycken. Det finns så många gamla föreställningar om vem som förväntas göra vad att det ofta ställer till mer bekymmer än det är till hjälp. Särskilt eftersom dessa "regler" endast lever kvar till viss del och mycket långt ifrån alla bryr sig om dem.
Det fetade: Helt rätt, en jävla flax förmodar jag. Preliminär-bokning att ses ikväll igen som inte blev av. Men jävligt tydligt att hon vill ses igen.

Nu gäller det bara att inte bränna de andra eventuella broarna man har på gång i upphetsningen av att något verkar funka. Det kan ju snabbt vända.
Citera
2020-09-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Jag har aldrig placerat dig i idiotfacket, vad jag vet. Men att du inte förstår många mäns situation, är ganska uppenbart, trots att du menar att du känner till det jag skriver att du kan googla efter.

Många kvinnor verkar tro att den perfekta mannen på den vita springaren, som har långt högre status än de själva, ska ringa på dörren och sen ska allt lösa sig, med minsta egen ansträngning. Ungefär så.

Mer utvecklat vad gäller begåvningshandikapp, menar jag att det är fallet när man som vuxen inte inser betydelsen av sin egen insats, utan tar för givet att allt ska vara färdigserverat, så det direkt passar en själv och tillfredsställer ens egna behov, utan krav på motprestation. Alltså att man är ungefär som ett barn.

Det är en grov missuppfattning och generalisering att "Kvinnor är aktiva och villiga till kontakt när de är intresserade"! Många kvinnor är där bara för sakens skull och inget mer. Sen är det ett faktum att många kvinnor ger ett falskt sken i sina profiler "av att vara öppna och intresserade av omvärlden". Och det är den totala tystnaden från deras sida, som gör att jag drar den slutsatsen efter att ha försökt kontakta mängder med kvinnor genom åren.

Problemet är att för att ens komma till en dejt i verkliga livet, behövs speciellt för mannens del, mängder med tur och skicklighet. Och att sen för att få till en seriös relation kan det behövas mängder med dejter... Räkna själv på hur lång tid och hur mycket energi detta kan ta.

Har du missat igen att majoriteten av män i stort sett aldrig får ut något vettigt från dejtingsajter och att det till stor del beror på kvinnors slappa inställning och deras kraftiga övervärdering av sig själva? Är kvinnorna seriösa på riktigt, skulle de vara långt mycket mer aktiva och träna upp sin urskillningsförmåga och därmed inte se en "översvämmad inkorg" som ett stort problem.

Lätt att visa vem man är när man aldrig får chansen nu för tiden!? Nej.

Typ "att så här har det alltid varit"... Dåligt svar! Vad är det mer vi vill ha tillbaka som vi lämnat på historiens soptipp?

Som sagt kvinnor behöver lära sig ta egna initiativ till nya kontakter och vara en aktiv part, istället för att vara en överdrivet passiv sådan!

Detta beteende är extremt vanligt i Sverige, av någon anledning. Existerar överallt självklart men inte i närheten som i Sverige. Kan också ha med att vi generellt inte är så sociala, män som kvinnor.

Dock kan svenskar vara trevliga jämfört med vissa i andra länder.
Citera
2020-09-20, 00:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Det fetade: Helt rätt, en jävla flax förmodar jag. Preliminär-bokning att ses ikväll igen som inte blev av. Men jävligt tydligt att hon vill ses igen.

Nu gäller det bara att inte bränna de andra eventuella broarna man har på gång i upphetsningen av att något verkar funka. Det kan ju snabbt vända.

Härliga tider, trots allt. Bara att hålla tummarna, men det där med backup-planer är knivigt. Det blir lätt ett jävla trixande om man ska hålla på och prioritera, rangordna, planera. Man vill ju satsa allt på ett kort fast man vet att det kan straffa sig att göra det.
Samtidigt kanske prio ett kräver extra engagemang för att man ska ro det i hamn. En investering. Och det kan ju hända att det märks om man i värsta fall får satsa på någon annan, om det nu vill sig så illa att det skiter sig med förstahandsvalet. Ofta svårt att göra något vettigt av plan B.

Med detta sagt är allt man kan göra att go with the flow. Det blir ändå nästan aldrig som man tänkt sig.
Citera
2020-09-20, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Ja, å andra sidan är ju vi män på ett sätt likadana. Givet att man kan så väljer ju 99% av alla män en svinhet tjej med noll personlighet framför en halvdan 5:a med jättefin personlighet.
Fast det går att diskutera vidare man vill spendera tid med någon utan en personlighet. Även för ett skjut så måste det väl allt som oftast finnas en form av kemi mellan personerna mer än ett utseende. Vid första ögonkastet hade 10/10an gått före, men efter en 5-10 minuters konversation hade jag personligen nog blivit mer dragen till en mer laid back 5a överlag. Även om någon form av mix är det ultimata.
Citera
2020-09-20, 15:35
Medlem
Någon annan som blir besviken när man ser en söt tjej som tagit en bild ur rätt vinkel och när man sedan tittar på resten av hennes bilder så kommer kroppsbilden fram och hon är bred som en ladugårdsdörr? Känns lite tråkigt när där fanns stor potential.
Citera
2020-09-20, 18:14
Medlem
Är Tinder fel plattform om man mest vill hitta någon som verkar rolig att gå ut på en dejt med och inte så mycket mer? Eller måste man vara ute efter tillfälliga förbindelser eller ett seriöst förhållande?
Citera
2020-09-20, 23:25
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Att vara på Tinder för dom flesta män är lite som att törstigt vandra genom en torr ogästvänlig öken. Plötsligt dyker en oas upp på horisonten i form av en matchning men när du väl tror att du kommit fram några timmar senare visar det sig vara en hägring. I bästa fall snubblar du över en grumlig pöl som en kamel just pissat i.

Kvinnor sitter istället vid ett stort gästabud som ständigt fylls på med nya maträtter. Det mesta som serveras är helt okej husmanskost men ratas av den kräsna kvinnan som tycker den är tråkig och äcklig. Ibland kan det hända att hon förstrött tuggar på en köttbulle som tidsfördriv men spottar snabbt ut den när det kommer in vit tryffel, kobebiff och rysk kaviar till bordet.

Du är köttbullen.

Klockrent! Tänk sen om hon är vegan (absolut inget illa menat om dem), då blir du som köttbulle inte ens tuggad på och kobebiffen och rysk kaviar, tackas det även det nej till, och på detta vis blir det speciellt om det är en svensk kvinna.
Senast redigerad av UpAndGo2 2020-09-20 kl. 23:31.
Citera
2020-09-21, 08:30
Medlem
Testade att swipa ja på större tjejer som tydligen en del säger är mer ’lättare’ byten av ren nyfikenhet. Lite mörkrädd blev man måste jag säga. Scenario;

Swipa ja på ett par personer utan någon bild på helheten, dvs mer upptryckta selfies som egentligen inte ens framhäver hur ansiktet riktigt ser ut. Sak samma.

Matchar med tre stycken. Två med rätt tomma biografer, och den tredje lite mer. Sin längd, hur hennes hund alltid kommer komma först, och något i form med ’det är en lång story men... lalala...’ något som hon gjort/varit med om. Skriver till alla. Två har inte svarat, och den sistnämnda skrev jag något skämtsamt i relation till vår skillnad i kroppslig längd, samt ett konstaterande.
Hon; ?
Jag; Hur har din dag varit? Läste att du har hund, vilken ras? Jag har själv en(har egentligen ingen hund) och vad är det som hände(angående hennes långa story)
Hon; haha orkar inte ens skriva allt det

Här tänkte jag bara, really? Inte ens överlag snyggare personer matchat med svarar på detta sätt. Ska inte dra alla över en kam, det finns väl mer givande och mindre oavsett vilka attribut man besitter. Men lite mörkrädd när någon som inte ens tillhör den ytliga eliten(inväntar hatstorm om att tjocka är snygga som de är) ska hålla på sådär. Wow.
Citera
2020-09-21, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Här tänkte jag bara, really? Inte ens överlag snyggare personer matchat med svarar på detta sätt. Ska inte dra alla över en kam, det finns väl mer givande och mindre oavsett vilka attribut man besitter. Men lite mörkrädd när någon som inte ens tillhör den ytliga eliten(inväntar hatstorm om att tjocka är snygga som de är) ska hålla på sådär. Wow.

Nej tjocka är inte fula som de är. 99% av alla kvinnor kan ta hand om sig bättre än vad de gör med minimal effort. Alla kan t.ex. skaffa en bra kropp utan större problem, det är inte särskilt svårt att hålla sig från godispåsen och träna lite. Gäller även män men för oss är det betydligt svårare nå ideal.
Citera
2020-09-21, 09:51
Medlem
Citat:
Testade att swipa ja på större tjejer som tydligen en del säger är mer ’lättare’ byten av ren nyfikenhet. Lite mörkrädd blev man måste jag säga. Scenario;

Swipa ja på ett par personer utan någon bild på helheten, dvs mer upptryckta selfies som egentligen inte ens framhäver hur ansiktet riktigt ser ut. Sak samma.

Matchar med tre stycken. Två med rätt tomma biografer, och den tredje lite mer. Sin längd, hur hennes hund alltid kommer komma först, och något i form med ’det är en lång story men... lalala...’ något som hon gjort/varit med om. Skriver till alla. Två har inte svarat, och den sistnämnda skrev jag något skämtsamt i relation till vår skillnad i kroppslig längd, samt ett konstaterande.
Hon; ?
Jag; Hur har din dag varit? Läste att du har hund, vilken ras? Jag har själv en(har egentligen ingen hund) och vad är det som hände(angående hennes långa story)

Förmodligen är hon bara på appen för bekräftelse när hon matchar med killar som är mycket snyggare än hon själv (eller över huvud taget).

Hon kanske till och med har sådan självdistans (haha) att hon fattar att hon inte har någon suck på dig IRL ändå?
Citera
2020-09-21, 09:52
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:

Hon; ?

Lustigt... Kan det vara så att de tjejer du matchade med är lite defensiva för att de tror att det inte finns ett verkligt intresse från din sida? Kvinnlig intuition, vet du.

Det är däremot fortfarande ett mysterium att man släpper igenom en matchning som man inte är intresserad av. Svarar man inte ens på tilltal bryr man sig inte ett jota.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in