Citat:

Skulle ha skrivit 45+ eftersom jag till och med är äldre än så. Visst är det skönt att inte bry sig om ålder, jag letar efter härliga personligheter och till viss del mysig sex, men jag är absolut inte ute efter ett förhållande. Känns som att det du beskriver, träffa yngre är lättsammare, det gäller även oss äldre killar/gubbar. Jag är 47 år och personligen tycker jag att 30-40 kan vara optimalt, samtidigt har jag en härlig kvinna som är några år äldre än mig som....ja får se var det slutar.

Jag hade en diskussion med en manlig kollega på temat. Han är i din ålder och han har föredragit att träffa yngre han med, men sa att han har reviderat sin åsikt lite. Yngre kvinnor vill sällan bara ligga lite, de funderar på det här med att skaffa barn och shit. Det kan bli rätt jobbigt om man redan har gjort den svängen en gång.
Det problemet har jag inte riktigt erfarit med yngre män. Det är liksom redan underförstått att det inte kommer att bli något familjebildande. Men visst, det är personligheten man vill åt. Så klart. Men också livsglädje och osvårhet. Och någon som vill och orkar ligga.

Jag har träffat män runt 45-50 också. Det finns fina och bra exemplar där med, men de är lite mer anfrätta av livet. Något som händer oss alla när vi åldras. Men det har liksom aldrig hänt att jag har suttit med en 30-åring och agerat samtalsterapeut när han vill prata om sin smutsiga skilsmässa.

Tinder är ju som något slags smörgåsbord där man kan välja och vraka och äta lite av det man vill. Åtminstone om man är kvinna, bor i en stor stad och ser någorlunda anständig ut.
För mig var Tinder som sagt mest ett kul komplement till det som händer IRL. Jag ville själv se hur det funkar och inte bara sitta bredvid andra som sveper. Dock så fördrar jag IRL-kontakter. Nätshopping är smidigt och enkelt ibland, men det är något visst med att träffa någon IRL och attraheras på så vis istället för att titta på personer på en skärm och försöka gissa vem man skulle kunna attraheras av.

Det finns för mycket, lite för tillgängligt.
 Det finns för mycket, lite för tillgängligt.