2020-08-14, 14:04
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Fast nu tänker man inte till riktigt
Om det är en mansöverskott i världen så kan man bara ta på globala funktionen och andra män kommer gå före/bråka om att få dejt. Det är som ett jobb. Du vill väl slåss för att vara en del och inte stå där som en idiot och inte skicka runt ditt cv för att du inte tycker företaget förtjänar just ditt CV

Hur menar du nu?

Jag anser, att en man ska inte blanda ihop uppmärksamhet till en kvinna för både ligg och seriöst förhållande, då jag tror att det får felaktig effekt. Jag är övertygad om att det blir bättre för alla med var sak på sin plats.
Och det är sannolikt det som många män märker av idag?
Citera
2020-08-14, 14:07
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Hur menar du nu?

Jag anser, att en man ska inte blanda ihop uppmärksamhet till en kvinna för både ligg och seriöst förhållande, då jag tror att det får felaktig effekt. Jag är övertygad om att det blir bättre för alla med var sak på sin plats.
Och det är sannolikt det som många män märker av idag?

Jag tänker annorlunda. För män är det survival of the fittest om average Joe vill få en dejt med tanke på att det är en stor konkurrens i världen där kvinnor kan få bekräftelse överallt/dejter osv

Om han någonsin ska ha en chans måste han verkligen ligga på och klicka ja på alla damer för att se vem som kommer svara på matchningen. Sitter man kräsen och gör massa val så riskerar man bli ensam

Det är den nya moderna världen

Innan internet fanns så var det inte så stor konkurrens men nu ser världen annorlunda ut och man måste anpassa sig annars äts man upp
Citera
2020-08-14, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tycker nog att man kan vara hyfsat restriktiv med likes och svepa höger endast på personer som är "allround" tilltalande, och som man verkligen skulle kunna tänka sig att träffa i skarpt läge — om man är seriös med detta och inte bara trollar, vill säga. Onödigt att dra iväg högersvep på folk som inte är så jävla spännande när allt kommer omkring.

Min erfarenhet säger mig att kanske en tredjedel av alla likes leder till match. Då kan man bespara sig själv en massa arbete genom att se till att inte matcha med skator/ölkaggar.
Jag håller med dig givetvis.

Vad jag ville visa på med siffrorna är det ologiska i att tycka att det är männen som ska ändra sitt sätt att svepa. Jag är innerligt trött på att det det tjatas om att det skulle vara män som ska ändra sitt sätt att svepa, utan att det ifrågasätts hur kvinnor sveper. Dvs som att det (enbart) är männen som är problemet i det avseendet.
Citera
2020-08-14, 14:22
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Som jag ser det är det ju två ”problem” med Tinder.

1. Det är avsevärt fler män än kvinnor.
2. Män likear ca 50% medan kvinnor gör det ca 10-20%.

Av punkt 2 tycker du att männen borde likea mindre. Hur kommer du fram till det? Det är ju fullständigt logiskt att snittmannen likear 50% i och med att han just är snittet!? Snittkvinnan likear däremot 10-20%. Det är ju fullständigt ologiskt.

Är det verkligen män som likear ”fel”? Är det inte kvinnor som borde likea fler och inte att män borde likea färre?

Jag får uppfattningen när jag läser här,att män "gillar" många kvinnors profiler bara för att kvinnan är snygg, eller har lättklädda bilder, och han kan tänka sig ett ligg med henne, men inget seriöst. Då anser inte jag att det ska "gillas" så normen borde vara att man söker seriöst, så jag önskar att män enbart ger uppmärksamhet till dom kvinnor dom anser ha dom kvaliteter dom önskar för en seriös relation.

Problemet med flera män än kvinnor, kanske kan jämnas ut om dom som bara söker sex flyttar på sig till en annan app/sida, och att Tinder får vara för seriösa avsikter? Då får säkert kvinnor färre "gillningar" och får komma ner på jorden, och så behöver dom kanske rannsaka vilka män dom i sin tur "gillar"?

Lite orättvist när jag föreslår att männen ska börja med att förändra sitt beteende, men kanske mindre svårt att få män att bli mer noggrann och tänka sig för vilket beteende man uppmuntrar, då det heter att kvinnor till stor den söker uppmärksamhet. Om man då minskar på den, så borde kvinnornas beteende också ändras?

Att det är fler män än kvinnor kan bero på många saker, både att fler män söker både sex och en seriös relation, medans många kvinnor är nöjda med singellivet, det är svårt att påverka antalet för det, det är som det är.

Det hade varit intressant att se vilka profiler som män gillar, ifall det är stor chans till något seriöst där, eller ifall det är många gillningar i syfte att få ligga? Jag kan ha helt fel som utgår från att många män bara vill ligga, men det låter som att många män använder Tinder till det, och då kan man ju föreställa sig vilka profiler som får uppmärksamhet då, och det är nog inte dom som rankas högt för den som vill ha en relation, så jag misstänker att en del mäns gillningar driver upp värdet, ogillat uttrycket, men blåser upp egon kanske passar bättre, då blir det så att kvinnor överlag gillar färre män?

Jag kan ha fel och vara helt ute och cykla, men jag är rätt säker på att kvinnor och män påverkar varandras beteende, och om alla gör det som gynnar dom själva bara, så tror jag att det sabbar i längden.

Och jag hänger inte på Tinder själv, så det kan vara så att jag inte alls förstår, men jag föreställa mig, att ifall jag får uppmärksamhet av en massa snygga män, så finns risken att jag "övervärderar" mig själv, och höjer min i vanliga fall blygsamma ribba, utan att vara medveten om det. Sen ifall männen bara ville ligga och inte ha någon relation med mig, för då ställs ofta lite andra krav, det tänker nog inte jag på , jag kanske siktar orimligt högt pga all uppmärksamhet?
Citera
2020-08-14, 14:24
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Jag tänker annorlunda. För män är det survival of the fittest om average Joe vill få en dejt med tanke på att det är en stor konkurrens i världen där kvinnor kan få bekräftelse överallt/dejter osv

Om han någonsin ska ha en chans måste han verkligen ligga på och klicka ja på alla damer för att se vem som kommer svara på matchningen. Sitter man kräsen och gör massa val så riskerar man bli ensam

Det är den nya moderna världen

Innan internet fanns så var det inte så stor konkurrens men nu ser världen annorlunda ut och man måste anpassa sig annars äts man upp

Och jag som kvinna vill inte ha en man som förefaller desperat och gillar i princip alla damer, jag vill att han ska uppskatta mig för vem jag är...
Men alla funkar olika, så det funkar säkert för andra.
Citera
2020-08-14, 14:28
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Jag håller med dig givetvis.

Vad jag ville visa på med siffrorna är det ologiska i att tycka att det är männen som ska ändra sitt sätt att svepa. Jag är innerligt trött på att det det tjatas om att det skulle vara män som ska ändra sitt sätt att svepa, utan att det ifrågasätts hur kvinnor sveper. Dvs som att det (enbart) är männen som är problemet i det avseendet.
Jomenvisst. Hur kvinnor sveper vet jag inte, men jag får intrycket att de har extremt höga krav.
Citera
2020-08-14, 14:29
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Och jag som kvinna vill inte ha en man som förefaller desperat och gillar i princip alla damer, jag vill att han ska uppskatta mig för vem jag är...
Hehe, vi är garanterat flera som tänker samma sak, men jag tror att det är betydligt ovanligare att (svenska) kvinnor (utan ekonomiska motiv) gör motsvarande massutskick till män eller kontaktar hundratals, skit samma vem och vilka.
Citera
2020-08-14, 14:31
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Jag tycker nog att man kan vara hyfsat restriktiv med likes och svepa höger endast på personer som är "allround" tilltalande, och som man verkligen skulle kunna tänka sig att träffa i skarpt läge — om man är seriös med detta och inte bara trollar, vill säga. Onödigt att dra iväg högersvep på folk som inte är så jävla spännande när allt kommer omkring.

Min erfarenhet säger mig att kanske en tredjedel av alla likes leder till match. Då kan man bespara sig själv en massa arbete genom att se till att inte matcha med skator/ölkaggar.

Det låter klokt.
Kanske ditt uttryck, att träffa i skarpt läge, var bättre beskrivet än jag lyckades med, men det är ungefär så jag tycker vore rimligt. Att inte ge uppmärksamhet enbart åt ett snyggt ansikte eller snygga bilder, det kanske man kan göra på Instagram i stället för på Tinder, om det ändå inte är någon man kan tänka sig något seriöst med.
Då låter det ju som att man har hyfsat seriösa avsikter också.
Citera
2020-08-14, 14:32
Medlem
DixieDs avatar
Citat:

Det där är ju beroende på vad du själv visar och vill ha för man. Tar du en bild i string trosor och BH så kommer ju massa män som vill ligga att klicka på dig med anledning att du säljer ut dig själv till en massa män.

Använder du dock professionella foton/bilder där du står i en fin klänning som inte visar så mycket så kommer du inte dra till dig alla som klickar för ligg.

Samt beroende vad du skriver i profilen
Så ser jag det. Samma sak som Instagram. Om du poserar som vissa tjejer gör på instagram med skinkorna utåt och visar rövhålet så kan inte dessa beklaga sig på att få världens arslen till män

Det är bara att ta Audrey Hepburn som jag kallar för Queen of beauty. Hon står direkt inte på foton och visar sitt rövhål för att få män
Citera
2020-08-14, 14:37
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Hehe, vi är garanterat flera som tänker samma sak, men jag tror att det är betydligt ovanligare att (svenska) kvinnor (utan ekonomiska motiv) gör motsvarande massutskick till män eller kontaktar hundratals, skit samma vem och vilka.

Jag kan bara jämföra med då jag skriver till män på BC. Då har jag ju läst deras profil och vilka önskemål dom har, hur dom har beskrivit sig själva. Låter det som en man jag gärna vill träffa, så skriver jag till honom och visar att jag läst hela hans profil, och berättar gärna vad det är som lockar mig till honom. Då är han ganska säker på att jag är lockad av just honom, och inte en man i mängden. Men osäkert om en man bryr sig så mycket om det?
Och jag har ju i regel ingen bild heller, så jag får förlita mig på profiltexten.

Givetvis finns det många fler män där också, så jag skulle sannolikt inte behöva spamma män, men jag vill ju ändå träffa en man jag finner attraktiv, och inte vem som helst, och jag är gärna den som jagar. Och förhoppningsvis kanske en del män vill träffa en specifik kvinna, och inte bara en i mängden?
Som kvinna så känns det ju mera trevligt om jag vet att mannen förefaller ha fastnat för något i min profil, och inte bara för att jag är kvinna. Även när det bara gäller sex, och är det tänkt att bli något seriöst vill jag ju ännu mindre känna mig som en i mängden...
Citera
2020-08-14, 14:40
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Det där är ju beroende på vad du själv visar och vill ha för man. Tar du en bild i string trosor och BH så kommer ju massa män som vill ligga att klicka på dig med anledning att du säljer ut dig själv till en massa män.

Använder du dock professionella foton/bilder där du står i en fin klänning som inte visar så mycket så kommer du inte dra till dig alla som klickar för ligg.

Samt beroende vad du skriver i profilen
Så ser jag det. Samma sak som Instagram. Om du poserar som vissa tjejer gör på instagram med skinkorna utåt och visar rövhålet så kan inte dessa beklaga sig på att få världens arslen till män

Det är bara att ta Audrey Hepburn som jag kallar för Queen of beauty. Hon står direkt inte på foton och visar sitt rövhål för att få män

Jag använder inte Tinder själv, men har en väninna som gör det. Hon har väldigt propra påklädda bilder, men hon får ändå förslag om bara sex från män, så det där stämmer inte hela vägen.
Hon har iofs inte anlitat någon proffsfotograf, men hon ger inte sken av att vara ute efter sex på något sätt, men många män testar, för hon kanske går med på det...
Citera
2020-08-14, 14:40
Medlem
Citat:
Jag får uppfattningen när jag läser här,att män "gillar" många kvinnors profiler bara för att kvinnan är snygg, eller har lättklädda bilder, och han kan tänka sig ett ligg med henne, men inget seriöst. Då anser inte jag att det ska "gillas" så normen borde vara att man söker seriöst, så jag önskar att män enbart ger uppmärksamhet till dom kvinnor dom anser ha dom kvaliteter dom önskar för en seriös relation.

Problemet med flera män än kvinnor, kanske kan jämnas ut om dom som bara söker sex flyttar på sig till en annan app/sida, och att Tinder får vara för seriösa avsikter? Då får säkert kvinnor färre "gillningar" och får komma ner på jorden, och så behöver dom kanske rannsaka vilka män dom i sin tur "gillar"?

Lite orättvist när jag föreslår att männen ska börja med att förändra sitt beteende, men kanske mindre svårt att få män att bli mer noggrann och tänka sig för vilket beteende man uppmuntrar, då det heter att kvinnor till stor den söker uppmärksamhet. Om man då minskar på den, så borde kvinnornas beteende också ändras?

Att det är fler män än kvinnor kan bero på många saker, både att fler män söker både sex och en seriös relation, medans många kvinnor är nöjda med singellivet, det är svårt att påverka antalet för det, det är som det är.

Det hade varit intressant att se vilka profiler som män gillar, ifall det är stor chans till något seriöst där, eller ifall det är många gillningar i syfte att få ligga? Jag kan ha helt fel som utgår från att många män bara vill ligga, men det låter som att många män använder Tinder till det, och då kan man ju föreställa sig vilka profiler som får uppmärksamhet då, och det är nog inte dom som rankas högt för den som vill ha en relation, så jag misstänker att en del mäns gillningar driver upp värdet, ogillat uttrycket, men blåser upp egon kanske passar bättre, då blir det så att kvinnor överlag gillar färre män?

Jag kan ha fel och vara helt ute och cykla, men jag är rätt säker på att kvinnor och män påverkar varandras beteende, och om alla gör det som gynnar dom själva bara, så tror jag att det sabbar i längden.

Och jag hänger inte på Tinder själv, så det kan vara så att jag inte alls förstår, men jag föreställa mig, att ifall jag får uppmärksamhet av en massa snygga män, så finns risken att jag "övervärderar" mig själv, och höjer min i vanliga fall blygsamma ribba, utan att vara medveten om det. Sen ifall männen bara ville ligga och inte ha någon relation med mig, för då ställs ofta lite andra krav, det tänker nog inte jag på , jag kanske siktar orimligt högt pga all uppmärksamhet?
Nu gissar jag, men det är väl en 4-5ggr fler män än kvinnor på Tinder? Det tycker jag är ett större bekymmer än hur respektive kön likear.

När kvinnorna likear kring gissningvis 15% av killarna i snitt så likear de flesta kvinnor samma killar. Det gör att dessa män (precis som de flesta kvinnor) får i princip alla matchningar och det blir en väldig massa matchningar.

I det läget inser den gruppen av män väl snabbt att det alltid finns en nästa tjej runt hörnet och de kan uttrycka sig hur de vill och knulla runt hur mycket de vill. Det behöver inte alls ha varit intentionen från början.

Det är iaf min teori till att så många kvinnor hävdar att ”det är bara idioter på Tinder”. Dvs det är de själva genom sitt svepande som har hjälpt till med att skapa ”idioterna”.

Allt detta medan de genuina killarna försöker nå fram till en kvinna som ligger på en acceptabel nivå, men i bruset får nöja sig med svar som ”ah, haha. oki”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in