Citat:
Ursprungligen postat av
MycketOintressant8
Som jag ser det är det ju två ”problem” med Tinder.
1. Det är avsevärt fler män än kvinnor.
2. Män likear ca 50% medan kvinnor gör det ca 10-20%.
Av punkt 2 tycker du att männen borde likea mindre. Hur kommer du fram till det? Det är ju fullständigt logiskt att snittmannen likear 50% i och med att han just är snittet!? Snittkvinnan likear däremot 10-20%. Det är ju fullständigt ologiskt.
Är det verkligen män som likear ”fel”? Är det inte kvinnor som borde likea fler och inte att män borde likea färre?
Jag får uppfattningen när jag läser här,att män "gillar" många kvinnors profiler bara för att kvinnan är snygg, eller har lättklädda bilder, och han kan tänka sig ett ligg med henne, men inget seriöst. Då anser inte jag att det ska "gillas" så normen borde vara att man söker seriöst, så jag önskar att män enbart ger uppmärksamhet till dom kvinnor dom anser ha dom kvaliteter dom önskar för en seriös relation.
Problemet med flera män än kvinnor, kanske kan jämnas ut om dom som bara söker sex flyttar på sig till en annan app/sida, och att Tinder får vara för seriösa avsikter? Då får säkert kvinnor färre "gillningar" och får komma ner på jorden, och så behöver dom kanske rannsaka vilka män dom i sin tur "gillar"?
Lite orättvist när jag föreslår att männen ska börja med att förändra sitt beteende, men kanske mindre svårt att få män att bli mer noggrann och tänka sig för vilket beteende man uppmuntrar, då det heter att kvinnor till stor den söker uppmärksamhet. Om man då minskar på den, så borde kvinnornas beteende också ändras?
Att det är fler män än kvinnor kan bero på många saker, både att fler män söker både sex och en seriös relation, medans många kvinnor är nöjda med singellivet, det är svårt att påverka antalet för det, det är som det är.
Det hade varit intressant att se vilka profiler som män gillar, ifall det är stor chans till något seriöst där, eller ifall det är många gillningar i syfte att få ligga? Jag kan ha helt fel som utgår från att många män bara vill ligga, men det låter som att många män använder Tinder till det, och då kan man ju föreställa sig vilka profiler som får uppmärksamhet då, och det är nog inte dom som rankas högt för den som vill ha en relation, så jag misstänker att en del mäns gillningar driver upp värdet, ogillat uttrycket, men blåser upp egon kanske passar bättre, då blir det så att kvinnor överlag gillar färre män?
Jag kan ha fel och vara helt ute och cykla, men jag är rätt säker på att kvinnor och män påverkar varandras beteende, och om alla gör det som gynnar dom själva bara, så tror jag att det sabbar i längden.
Och jag hänger inte på Tinder själv, så det kan vara så att jag inte alls förstår, men jag föreställa mig, att ifall jag får uppmärksamhet av en massa snygga män, så finns risken att jag "övervärderar" mig själv, och höjer min i vanliga fall blygsamma ribba, utan att vara medveten om det. Sen ifall männen bara ville ligga och inte ha någon relation med mig, för då ställs ofta lite andra krav, det tänker nog inte jag på , jag kanske siktar orimligt högt pga all uppmärksamhet?