2020-01-27, 12:30
Medlem
franges avatar
Hon ljuger. Givetvis använder hon den dagligen. Hon vill givetvis inte låsa sig vid dig eftersom det kanske dyker upp någon snyggare/bättre/spännande/rikare/populärare kuk hon kan rida istället för din - och då åker du ut med diskvattnet.

Hon tänker att det alltid finns något bättre så därför vill hon inte låsa sig vid en. Hon kommer garanterat inte sluta leta efter nya kukar även ens om hon gifter sig - det är så dagens kukstinna kvinnor fungerar.

Testa att göra ett nytt konto med någon snygg hunk på bild (som du vet hon skulle gilla) och swipa höger på hennes och skriv till henne att du vill träffa henne. Hon kommer garanterat svara och bli sugen på just den kuken. Och sedan när ni möts och hon kommer där uppspelt, förväntansfull och kåt så ställer du henne mot väggen.
Citera
2020-01-27, 12:32
Medlem
kentathemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Tinder ändrat automatiskt till den bästa bilden som första bild. Deras algoritmer känner av vilken som är bäst och lägger den som första bild?

Är du säker?
Citera
2020-01-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentatheman
Hon har totalt 5 bilder på sin profil, hennes "primary" profil bild eller hur man ska säga. Har ändrats till en utav hennes andra bilder som redan fanns med på hennes profil. Så inget nytt har laddats upp

Jag konfronterade henne om det här, och hon sa att hon inte har ändrat någon bild? Utan hon förklara att det är "smart photo" funktionen som ändrar bild automatiskt.

Jag har tolkat det som att 'smart photo' kan ändra även 'förstabilden' så att säga, och det bör inte vara någon skillnad på det mellan 'swipare' och 'matchare'.

Kan ha fel, men enligt så som jag har tolkat 'smart photo' så kan hennes förklaring vara trovärdig.

Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Sluta upp med din tindertrash , skaffa en riktig kristen kvinna i stället. Eller är det promiskuitet, abort och skilsmässa det du söker?

Även en "riktig kristen kvinna" kan använda sig av en dejting-app, och alla som letar efter en dejt är inte abortbenägna slampor..... Föddes du på 20-talet eller något?
Citera
2020-01-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spongen
Jag har tolkat det som att 'smart photo' kan ändra även 'förstabilden' så att säga, och det bör inte vara någon skillnad på det mellan 'swipare' och 'matchare'.

Kan ha fel, men enligt så som jag har tolkat 'smart photo' så kan hennes förklaring vara trovärdig.

Även en "riktig kristen kvinna" kan använda sig av en dejting-app, och alla som letar efter en dejt är inte abortbenägna slampor..... Föddes du på 20-talet eller något?
Meddela mig den dagen kristna börjar vistas i Tinder. Vad jag förstår är det en app för att visa sig halvnaken i hopp av "ett ligg". Vilka beundransvärda kristna personer har träffats där?
Citera
2020-01-27, 12:44
Medlem
kentathemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spongen

Jo ja tänker också det, de låter trovärdigt. Men på hela min chattlista så var det bara hennes som det hade ändrats bild. Ingen annan?
Citera
2020-01-27, 12:46
Medlem
Stackas avatar
Citat:
Jo ja tänker också det, de låter trovärdigt. Men på hela min chattlista så var det bara hennes som det hade ändrats bild. Ingen annan?

Tror inte du behöver oroa dig i detta fallet, smart photos är en grej de har. Värre vore det om hon lade till en bild eller ändrade i sin presentation, men då hade det synts i din feed.
Citera
2020-01-27, 12:59
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Text

Du skulle inte ha sagt någonting alls.

Det ligger i kvinnors natur att vara mer intresserade i att få en relation mer seriös. Det är vad en kvinna av kvalitet försöker göra, medan ett luder är mindre intresserade av att göra det seriösare och är kvar på appen.

Du borde inte konfronterat henne alls utan bara knipt käften och noterat hennes handlingar, då det säger mycket om vad för typ av kvinna hon är. Tar hon iniativ till att ta bort appen, så är det ju att bedöma som en grön flagga och du kan gå vidare.

Jag skulle dock bedöma den där incidenten som en röd flagga. Det är en varningsflagga, kanske inte tillräckligt för att bryta helt med henne och gå vidare, men i alla fall någonting för dig att lägga på minnet. Hittar du tre sådana här så gör dig av med henne.

Faktum med att majoriteten av kvinnor som jag har dejtat från appen och sedan sett på en andra dejt, raderade sitt konto vid första dejten.

Och för fan, du har träffat henne "ca 1 månad". "Vi litar på varandra", vilken jävla smörja...
Du bör inte lita ett kattpiss på vad hon säger och i synnerhet inte nån du träffat från Tinder. Kvinnor kan ju säga vad fan som helst - titta istället på hennes handlingar och döm henne efter det.
Nu är verkligheten sådan att hon inte ens redan hade raderat sitt konto och appen, det är inte ett bra tecken. Hade hon varit helt jävla begeistrad i en man, hade hon antagligen redan raderat skiten.

Kör på med henne men var på din vakt och gör ditt bästa för att inte investera några känslor, behandla henne som en knullkompis. Och använd kondom.
Senast redigerad av BrunoC-2.0 2020-01-27 kl. 13:03.
Citera
2020-01-27, 13:10
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Meddela mig den dagen kristna börjar vistas i Tinder. Vad jag förstår är det en app för att visa sig halvnaken i hopp av "ett ligg". Vilka beundransvärda kristna personer har träffats där?

En kristen kvinna dyker väl upp någon gång var 5000:e svep här i Sverige. Och då är det tyvärr med 3-4:0r man brukar ha att göra med.

Men polskor och brasilianskor har jag träffat från appen som varit kristna och kan varmt rekommendera. Har man klassiskt svenskt utseende så finns det nog inget bättre ställe än just Brasilien idag. Man får lite gratis med den exotiska faktorn, brasilianska män ofta ser ut som skit och ger inte mycket till konkurrens, det är mer mycket mer traditionellt än här. Men sen finns det ju andra nackdelar...
Citera
2020-01-27, 13:16
Medlem
Citat:
Hej flashback. Ska försöka fatta mig kort.

Har en tjej som jag träffat i ca 1 månad. Ca 2 veckor sen så blev vi mer "seriösa" på henne initiativ. Vi skulle helt enkelt inte träffa eller hålla på med någon annan bestämde vi.

Men det har aldrig kommit på tals att ta bort tinder appen, men hon har sagt att den finns kvar på hennes telefon men hon använder den inte. Samma för mig, appen finns kvar har ej brytt mig om att ta bort den, men jag är ju såklart inte aktiv där.

Till dilemmat nu, jag gick in på tinder för att kolla hennes profil för at jag ville se om hon fortfarande var aktiv där? Då såg jag att hennes profilbild har ändrats.

Hon har totalt 5 bilder på sin profil, hennes "primary" profil bild eller hur man ska säga. Har ändrats till en utav hennes andra bilder som redan fanns med på hennes profil. Så inget nytt har laddats upp

Jag konfronterade henne om det här, och hon sa att hon inte har ändrat någon bild? Utan hon förklara att det är "smart photo" funktionen som ändrar bild automatiskt.

Jag googlade upp vad exakt smart photo är. Det är ett appen själv ändrar ordning på vilken bild som hamnar på vilken plats. Asså vilken av hennes 5 bilder som hamnar på första plats, andra plats och tredje, osv.

Den funktionen ska inte kunna ändra ens profilbild som syns när man chattar t.ex. Bara ändra ordning på dem andra bilderna. Hur som haver. Hon svär på att hon inte rört tinder sen vi lovade varann, det är funktionen som ändrat bild automatiskt. Jag kollade min chattlista. Det är bara hennes av alla profiler som ändrat profilbild ingen annan.

Det känns som att jag har svårt att tro att hon skulle ljuga, vi litar på varann.

Vill helst ha svar av er som är kunniga på appen tinder och som vet ett och annat. Tack
Varför skulle denna funktionen helt plötsligt få för sig att ändra ordningen på hennes bilder och inte tidigare isåfall?
Har inte jättebra koll på hur den där funktionen fungerar, men känns som något som isåfall borde ske när man lägger in sina bilder. Typ vid nystartat konto och sen därifrån, förutsatt att man har igång den funktionen, sorterar bilderna. Inte efter vecko, eller månadsvis användande av appen? När man inte heller bytt ut bilder så verkar de än mer osannolikt. Men who knows, hon kanske är ärlig.
Citera
2020-01-27, 13:24
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyska-latsdrag
Själva Tinder-appen måste väl vara den sämsta dejtingappen som någonsin utformats.

På Badoo som visserligen har mycket sämre utbud så har man i alla fall mer kontroll över sin upplevelse på appen, samt att man kan gå utanför matchingsfunktionen och faktiskt se hur många aktiva användare som finns i ditt område.

Jag fick precis 50 matchningar/gillningar den första helgen som jag använde Tinder. De följande tre veckorna så har jag fått 0 matchningar eller "gillningar". Det känns ju lite märkligt att ha fått 50 på en helg och sedan efter det 0 under flera veckor? Det är ju svårt att veta vad det beror på. Om appen "sorterat" bort mig eller om det faktiskt inte finns fler användare som är aktiva och intresserade i närheten.
Jag gissar att killar som är aktiva straffas och tjejer som är aktiva gynnas, just för att till viss del balansera könsobalansen. Ju aktivare en kille är, desto mer skruvas han ner. Detta för att inte skrämma bort tjejerna.

Appen är ju inte till för att göra dig lycklig utan för att dra in pengar. Om den fungerar "för bra" för killarna kommer de inte betala för att få fördelar och Tinders inkomst minskar. Om det är en dålig app för dig är det en bra app för Tinder
Citera
2020-01-27, 13:43
Medlem
Citat:
Hej flashback. Ska försöka fatta mig kort.

Har en tjej som jag träffat i ca 1 månad. Ca 2 veckor sen så blev vi mer "seriösa" på henne initiativ. Vi skulle helt enkelt inte träffa eller hålla på med någon annan bestämde vi.

Men det har aldrig kommit på tals att ta bort tinder appen, men hon har sagt att den finns kvar på hennes telefon men hon använder den inte. Samma för mig, appen finns kvar har ej brytt mig om att ta bort den, men jag är ju såklart inte aktiv där.

Till dilemmat nu, jag gick in på tinder för att kolla hennes profil för at jag ville se om hon fortfarande var aktiv där? Då såg jag att hennes profilbild har ändrats.

Jag googlade upp vad exakt smart photo är. Det är ett appen själv ändrar ordning på vilken bild som hamnar på vilken plats. Asså vilken av hennes 5 bilder som hamnar på första plats, andra plats och tredje, osv.

Den funktionen ska inte kunna ändra ens profilbild som syns när man chattar t.ex. Bara ändra ordning på dem andra bilderna. Hur som haver. Hon svär på att hon inte rört tinder sen vi lovade varann, det är funktionen som ändrat bild automatiskt. Jag kollade min chattlista. Det är bara hennes av alla profiler som ändrat profilbild ingen annan.

Det känns som att jag har svårt att tro att hon skulle ljuga, vi litar på varann.

Vill helst ha svar av er som är kunniga på appen tinder och som vet ett och annat. Tack
Som BrunoC skrev, du borde inte konfronterat henne. Du framstår som needy/osäker. Du har också avslöjat att du själv använder appen fortfarande, vilket kan få negativ effekt.

Det finns en metod för att se om en användare använder Tinder, det enda är att slå på feeden (vet inte om den finns kvar, där kan man se om någon uppdaterar sin profil/bilder osv, förutsatt de inte slagit av den funktionen också).

Det andra är att gå in på profilen och notera avståndet, och utifrån samma geografiska position själv, notera om det ändras. Normalt sett brukar man ju använda appen på olika platser genom dagen (tex hemma på morgonen/kvällen, sedan på jobbet mitt på dagen, eller om man är ute på någon aktivitet på kvällen). Ändras det så är hon aktiv i appen med största säkerhet.

Det finns dock en liten möjlighet till ett "false negative", om hon enbart använder appen när hon är hemma. Då kommer avståndet inte ändras.

Nu har du dock försakat din möjlighet att bevaka henne genom att uppmärksamma henne på att du håller koll.
Citera
2020-01-27, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Hur går det för egen del då, Burkm4t? Blir nyfiken då du verkar ha varit aktiv på appen i flera år nu och jag har fått intrycket av att du letar något seriöst? Blir det fru och barn snart?
Ja, jag har träffat en skitfin tjej för ett några månader sedan (på just Tinder); det är tillräckligt långt gånget för att vara "Facebook-official"(även om jag inte använder FB). En stund kvar till giftermål och barn såklart dock, men är på rätt väg.

Hänger kvar här i tråden ibland för att dela med mig av min digra erfarenhet, till behövande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in