2020-01-26, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Jag gjorde precis som många andra gjort före mig ett falskt konto på Tinder. Vi har "N" som är en 23-årig flicka. Söt men ingen fotomodell. Dessutom lite för smal. Men en "lite över medel och med schysst makeup för bilden". Efter att ha varit inloggad i 30 minuter har jag nu 65 matchningar. Och det är inte som att det bara är överviktiga gamlingar med hatt och vildvuxet skägg utan många av männen har alla de klassiskt attraktiva attributen. Välklippta, välkammade, vältränade etc.

Alltså - med förutsättningar som detta, hur sjutton lyckas en kvinna som vill träffa någon förbli singel?

Rätt att lägga ner din profil då den inte var på riktigt

Men nästan lite synd (på ett sätt) att du inte började chatta med några av dom killar som såg trevliga ut, och fick fråga vad dom söker osv.

Risken finns, att kanske inte alla har förmågan att uttrycka sig på ett vettigt sätt, eller att del bara är där för att hitta någon snygg tjej för kvällen?

Jag vet inte hur tjejer/kvinnor är, som söker något på Tinder, så det skulle ju kunna vara för högt ställda krav från deras sida, det har jag ingen aning om.

Min erfarenhet, enbart från BC visserligen, är att det finns många män som ser bra ut, men inte alla klarar av att föra en normal konversation och uttrycka vad dom vill utan att det blir "fulprat". Tror att väldigt många tjejer och kvinnor vill få till en fungerande konversation innan man eventuellt pratar om sex?

En väninna hänger på Tinder, och hon får mest förfrågningar om KK fast hon uttryckligen söker något seriöst..

Tänker om det kan vara samma fenomen på Tinder? Då jag hört att en del män söker sex på Tinder och andra appar då det är svårt att få napp på BC...

Men det låter tråkigt för alla parter att det tycks vara så svårt att hitta någon lämplig, då det verkar vara ganska vanligt att söka sällskap via dejtingappar idag...
Citera
2020-01-26, 18:20
Medlem
sushitas avatar
Citat:
Jag gjorde precis som många andra gjort före mig ett falskt konto på Tinder. Vi har "N" som är en 23-årig flicka. Söt men ingen fotomodell. Dessutom lite för smal. Men en "lite över medel och med schysst makeup för bilden". Efter att ha varit inloggad i 30 minuter har jag nu 65 matchningar. Och det är inte som att det bara är överviktiga gamlingar med hatt och vildvuxet skägg utan många av männen har alla de klassiskt attraktiva attributen. Välklippta, välkammade, vältränade etc.

Alltså - med förutsättningar som detta, hur sjutton lyckas en kvinna som vill träffa någon förbli singel?

Det är ett mysterium vilket det inte finns varken svar eller lösning på. Jag har hört många tjejer säga att alla killar på Tinder är oseriösa och att det inte finns något att ha. Men hallåååååå... 300 likes under en vecka eller två. 10% av dessa 300 bör leda till en meningsfull och innehållsrik konversation. 10% av dessa 30 bör rimligtvis leda till en dejt. Av dessa 3 killar som står kvar, låter det rimligt att 1 kille utav dessa 3 duger till ett förhållande.

För min egen del hade jag inte varit singel särskilt länge med dessa förutsättningar. Utseendemässigt duger 50% av tjejerna till mig. Jag skulle troligtvis hitta en 10-15 tjejer som är flickvänsmaterial. Utseendet är inte alltid prio1 om man är ute efter ett förhållande. Har tjejen andra kvaliteter kan man sänka de utseendemässiga kraven en aning.

Min förra flickvän fann jag på Tinder. Jag hade gått igenom alla matchningar, en efter en utefter utseende. På slutet var hon den enda som återstod och som jag ännu inte hade skrivit till. Hon såg ut som en 3-4 utseendemässigt, men i verkligheten låg hon på en 6a. Hennes personlighet är något många män drömmer om. HELVETE vilken tjej! Snäll något sjukt och romantisk något fruktansvärt. Hon är en tjej som verkligen visar uppskattning att hon får vara någons flickvän. Hon var en gudinna i sängen. Det kan gömma sig många bra tjejer bland alla tjejer. Bara man släpper utseendet en aning och går mer på personlighet.
Citera
2020-01-26, 18:27
Medlem
sushitas avatar
Är det någon fler i detta forum som tänkt på att utseende och social kompetens går hand i hand? Ju snyggare en tjej är desto svårare är det att föra en innehållsrik konversation. Ju snyggare desto vanligare med ”dudå?” Och ”själv då?”, istället för att ställa egna frågor om killens intressen, värderingar och personlighet. Jag har även tänkt på att snygga tjejer är mer spydig än genomsnittliga tjejer.

Tillsist: toppval. Någon här som fått utdelning på toppval? Jag har iaf aldrig fått det. Det är 10 poängerna som finns där och där finns det inte en enda chans att de går under 10 poäng på killarna...
Citera
2020-01-26, 19:08
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sushita
Är det någon fler i detta forum som tänkt på att utseende och social kompetens går hand i hand? Ju snyggare en tjej är desto svårare är det att föra en innehållsrik konversation. Ju snyggare desto vanligare med ”dudå?” Och ”själv då?”, istället för att ställa egna frågor om killens intressen, värderingar och personlighet. Jag har även tänkt på att snygga tjejer är mer spydig än genomsnittliga tjejer.

Tillsist: toppval. Någon här som fått utdelning på toppval? Jag har iaf aldrig fått det. Det är 10 poängerna som finns där och där finns det inte en enda chans att de går under 10 poäng på killarna...
Javisst. Det har forskats om korrelation mellan utseende och social kompetens och det spelar stor roll. Okcupid studier som visar att kvinnor finner 80% av männen på sidan oattraktiva. Sedan har vi the halo effect där vi associerar attraktiva människor med positiva egenskaper så även en arbetslös halvaspie basspelande snygging nappar på Tinder emellanåt. Där är även studier av sociologer som påvisar hur mycket good looks spelar roll men jag nämnde okcupid pga ämnet onlinedating.
Citera
2020-01-26, 20:43
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Javisst. Det har forskats om korrelation mellan utseende och social kompetens och det spelar stor roll. Okcupid studier som visar att kvinnor finner 80% av männen på sidan oattraktiva.
Den där studien måste sluta refereras till. Tänk dig att någon gjorde en undersökning bland manliga fångar och från detta drog slutsatsen att 60 procent av alla män i samhället är våldsamma, 80 procent har någon typ av drogproblematik och 40 procent har någon typ av bokstavskombination. Du skulle givetvis såga studien jäms med fotknölarna eftersom urvalet inte var representativt. Samma sak kan givetvis gälla på OkCupid. Det är till och med högst sannolikt att de män som finns på sajten är singlar därför att de redan ratats en gång. Inte nog med det, det kan även vara så att de som ligger på medel eller högre i utseende snabbt raggas upp av en kvinna och därmed lämnar sajten. Kvar blir alltså "bottenskrapet".
Citera
2020-01-26, 21:28
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Den där studien måste sluta refereras till. Tänk dig att någon gjorde en undersökning bland manliga fångar och från detta drog slutsatsen att 60 procent av alla män i samhället är våldsamma, 80 procent har någon typ av drogproblematik och 40 procent har någon typ av bokstavskombination. Du skulle givetvis såga studien jäms med fotknölarna eftersom urvalet inte var representativt. Samma sak kan givetvis gälla på OkCupid. Det är till och med högst sannolikt att de män som finns på sajten är singlar därför att de redan ratats en gång. Inte nog med det, det kan även vara så att de som ligger på medel eller högre i utseende snabbt raggas upp av en kvinna och därmed lämnar sajten. Kvar blir alltså "bottenskrapet".
Ok fine, tro att utseende spelar noll roll? Du adresserade aldrig det andra jag skrev förresten. Inte för att jag är här för att vinna någon diskussion men människor dras mer åt attraktiva människor. Människor är även mindre fientliga mot snyggare människor pga så kallad halo effect medans fulare människor skapar failo effect. Vilka tror du kan utveckla social kompetens mest mellan fula vs snygga människor? Ok Chad?
Citera
2020-01-26, 22:41
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Ok fine, tro att utseende spelar noll roll? Du adresserade aldrig det andra jag skrev förresten. Inte för att jag är här för att vinna någon diskussion men människor dras mer åt attraktiva människor. Människor är även mindre fientliga mot snyggare människor pga så kallad halo effect medans fulare människor skapar failo effect. Vilka tror du kan utveckla social kompetens mest mellan fula vs snygga människor? Ok Chad?
Hade ingenting alls att kritisera gällande det övriga du skrev. Men just den där OkCupid-studien refereras det till så ofta trots att den är byggd på så svag grund så kände att jag behövde säga till.
Citera
2020-01-27, 11:41
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av sushita
Det är ett mysterium vilket det inte finns varken svar eller lösning på. Jag har hört många tjejer säga att alla killar på Tinder är oseriösa och att det inte finns något att ha. Men hallåååååå... 300 likes under en vecka eller två. 10% av dessa 300 bör leda till en meningsfull och innehållsrik konversation. 10% av dessa 30 bör rimligtvis leda till en dejt. Av dessa 3 killar som står kvar, låter det rimligt att 1 kille utav dessa 3 duger till ett förhållande.
Det är nog många som lyckas hitta någon också. Det är ett stort mörkertal, då det inte är jätte-koscher att proklamera att man träffats på Tinder.

Många tjejer inte stannar på särskilt länge, antingen hittar de vad de sökte ganska omgående, eller så blir det överväldigade av alla matchningar och tar bort appen (japp så ologiskt agerar många tjejer).

De som stannar längre brukar däremot få svårt att hitta någon, då de blir institutionaliserade. Deras krav och förväntningar ökar i direkt proportion till uppmärksamheten, och så fort detta mönster infinner sig försvinner deras möjligheter att hitta någon.

Denna efterföljande jakten på den perfekta mannen är ouppnåelig, och det är bara en tidsfråga innan de ger upp.

Man kan likna det med att man tittar in i sin proppfyllda garderob och irrationellt konstaterar att "man har inget att ha på sig".
Citera
2020-01-27, 12:00
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Det är nog många som lyckas hitta någon också. Det är ett stort mörkertal, då det inte är jätte-koscher att proklamera att man träffats på Tinder.
.

Hur går det för egen del då, Burkm4t? Blir nyfiken då du verkar ha varit aktiv på appen i flera år nu och jag har fått intrycket av att du letar något seriöst? Blir det fru och barn snart?
Citera
2020-01-27, 12:22
Medlem
kentathemans avatar
Tjej jag träffar har ändrat profilbild på tinder?

Hej flashback. Ska försöka fatta mig kort.

Har en tjej som jag träffat i ca 1 månad. Ca 2 veckor sen så blev vi mer "seriösa" på henne initiativ. Vi skulle helt enkelt inte träffa eller hålla på med någon annan bestämde vi.

Men det har aldrig kommit på tals att ta bort tinder appen, men hon har sagt att den finns kvar på hennes telefon men hon använder den inte. Samma för mig, appen finns kvar har ej brytt mig om att ta bort den, men jag är ju såklart inte aktiv där.

Till dilemmat nu, jag gick in på tinder för att kolla hennes profil för at jag ville se om hon fortfarande var aktiv där? Då såg jag att hennes profilbild har ändrats.

Hon har totalt 5 bilder på sin profil, hennes "primary" profil bild eller hur man ska säga. Har ändrats till en utav hennes andra bilder som redan fanns med på hennes profil. Så inget nytt har laddats upp

Jag konfronterade henne om det här, och hon sa att hon inte har ändrat någon bild? Utan hon förklara att det är "smart photo" funktionen som ändrar bild automatiskt.

Jag googlade upp vad exakt smart photo är. Det är ett appen själv ändrar ordning på vilken bild som hamnar på vilken plats. Asså vilken av hennes 5 bilder som hamnar på första plats, andra plats och tredje, osv.

Den funktionen ska inte kunna ändra ens profilbild som syns när man chattar t.ex. Bara ändra ordning på dem andra bilderna. Hur som haver. Hon svär på att hon inte rört tinder sen vi lovade varann, det är funktionen som ändrat bild automatiskt. Jag kollade min chattlista. Det är bara hennes av alla profiler som ändrat profilbild ingen annan.

Det känns som att jag har svårt att tro att hon skulle ljuga, vi litar på varann.

Vill helst ha svar av er som är kunniga på appen tinder och som vet ett och annat. Tack
Citera
2020-01-27, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentatheman
Hej flashback. Ska försöka fatta mig kort.

Har en tjej som jag träffat i ca 1 månad. Ca 2 veckor sen så blev vi mer "seriösa" på henne initiativ. Vi skulle helt enkelt inte träffa eller hålla på med någon annan bestämde vi.

Men det har aldrig kommit på tals att ta bort tinder appen, men hon har sagt att den finns kvar på hennes telefon men hon använder den inte. Samma för mig, appen finns kvar har ej brytt mig om att ta bort den, men jag är ju såklart inte aktiv där.

Till dilemmat nu, jag gick in på tinder för att kolla hennes profil för at jag ville se om hon fortfarande var aktiv där? Då såg jag att hennes profilbild har ändrats.

Hon har totalt 5 bilder på sin profil, hennes "primary" profil bild eller hur man ska säga. Har ändrats till en utav hennes andra bilder som redan fanns med på hennes profil. Så inget nytt har laddats upp

Jag konfronterade henne om det här, och hon sa att hon inte har ändrat någon bild? Utan hon förklara att det är "smart photo" funktionen som ändrar bild automatiskt.

Jag googlade upp vad exakt smart photo är. Det är ett appen själv ändrar ordning på vilken bild som hamnar på vilken plats. Asså vilken av hennes 5 bilder som hamnar på första plats, andra plats och tredje, osv.

Den funktionen ska inte kunna ändra ens profilbild som syns när man chattar t.ex. Bara ändra ordning på dem andra bilderna. Hur som haver. Hon svär på att hon inte rört tinder sen vi lovade varann, det är funktionen som ändrat bild automatiskt. Jag kollade min chattlista. Det är bara hennes av alla profiler som ändrat profilbild ingen annan.

Det känns som att jag har svårt att tro att hon skulle ljuga, vi litar på varann.

Vill helst ha svar av er som är kunniga på appen tinder och som vet ett och annat. Tack

Sluta upp med din tindertrash , skaffa en riktig kristen kvinna i stället. Eller är det promiskuitet, abort och skilsmässa det du söker?
Citera
2020-01-27, 12:29
Medlem
0ldMans avatar
Tinder ändrat automatiskt till den bästa bilden som första bild. Deras algoritmer känner av vilken som är bäst och lägger den som första bild?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in