2020-05-27, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavochsiffra1
Jag har dejtat tjejer som sagt att dom träffat jättemånga.

I min erfarenhet går dessa med på att träffa en flera gånger, utan att något händer.

Man kan få 3-5 dejter, utan sex eller att ses i någons hem, och sen försvinner dom.

Får uppfattningen om att dessa är långtidssinglar. Dejtandet kanske blir ett sätt för dom att fördriva tiden, eller få bekräftelse. Eller så vet dom inte vad dom vill ha.

3-5 dejter låter ju inte så mycket.
Nu är mitt perspektiv ett helt annat eftersom jag inte har dejtat någon än, men jag föreställer mig att man ska träffa en tjej ganska länge innan någon sexdebut är aktuell. Åtminstone ska man väl ha känt varandra i 6+ månader känner jag.

Men det kanske bara är jag som är lite gammaldags av mig, som har läst för mycket Austen och Brontë?
Citera
2020-05-27, 13:44
Medlem
Fick 20 matches de tre första dagarna nu har den stannat av helt och gått 3 veckor.

Är det här verkligen hållbart om nu företaget vill att man ska motiveras och använda den mer så borde man åtminstone få nån match per dag med tanke på hur många som finns på Tinder. Är dock inte där för att smala på mig match men som kille måste man få fler för att det ska leda till något träff.
Citera
2020-05-27, 13:53
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Fick 20 matches de tre första dagarna nu har den stannat av helt och gått 3 veckor.

Är det här verkligen hållbart om nu företaget vill att man ska motiveras och använda den mer så borde man åtminstone få nån match per dag med tanke på hur många som finns på Tinder. Är dock inte där för att smala på mig match men som kille måste man få fler för att det ska leda till något träff.
Det tar ju rimligen slut på tjejer i ens område efter ett tag, om du nu inte bor i typ Tokyo eller New York? Det är ju inte så att det dagligen strömmar in 3000 helt nya Tinder-brudar från Flen +50km...
Citera
2020-05-27, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Finns bara ett sätt att bryta denna onda cirkel och få en bättre dejting miljö.. Swipe endast på de du kan tänka dig att prata med. No more shotgun swipes med dicken. Har inte swipat mycket sedan corona kom, men har gått från att ha runt 10 till 99+ på nolltid, swipar endast på någon jag verkligen kan tänka mig. Vi bryter cirkeln genom att sluta matcha med alla.

Gör vi alla killar detta, så kommer vi ta tillbaka en del av marken som vi förlorat samt våran egna värdighet. Den sociala hierkan är förskjuten där, det ä'r förstått vi kan fortsätta gnälla över det, eller göra något åt saken. ser du någon som är 5/10 (ingen ansträning på en bio eller bilder) skit i den matchningen då, låt den vara. Låt den personen komma tillbaka till sin egen nivå.

Instämmer helt.

Allt som händer och det där med kvinnor är mannens fel och ingen annan, kvinnorna beskylls av dessa beta hanar och småpojkarna för att de är så bittra och allmänt negativa så att de måste skylla sina misslyckade liv och med kvinnor på kvinnorna.

Det är vi som har kontrollen över oss och hur vi vill andra kvinnor ska vara mot oss.

Desperata killar swipar på alla i flödet de ser, även feta och fula tjejer. Klart som fan att dessa brudar går runt med näsan uppe i skyarna med falsk självförtroende men innerst inne en kass självkänsla.

Vi har det här samhället idag med denna sjuka sociala dynamiken tack vare svenska män.
Senast redigerad av white-power 2020-05-27 kl. 13:59.
Citera
2020-05-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Det tar ju rimligen slut på tjejer i ens område efter ett tag, om du nu inte bor i typ Tokyo eller New York? Det är ju inte så att det dagligen strömmar in 3000 helt nya Tinder-brudar från Flen +50km...

Sthlm det finns fortfarande massvis med tjejer i flödet och jag har inte plus utan swipar 100 per dag.
Citera
2020-05-27, 15:10
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Sthlm det finns fortfarande massvis med tjejer i flödet och jag har inte plus utan swipar 100 per dag.
De killar som inte är modeller drunknar bland andra snubbar som också visas sällan. Könsfördelningen är extremt skev. 90% killar och 10% tjejer enligt en undersökning för drygt ett halvår sedan.

Har numera en bild på mig själv där jag står solbränd i bar överkropp på en strand som profilbild. Går betydligt bättre än när jag bara hade mitt ansikte som första bild.
Citera
2020-05-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
De killar som inte är modeller drunknar bland andra snubbar som också visas sällan. Könsfördelningen är extremt skev. 90% killar och 10% tjejer enligt en undersökning för drygt ett halvår sedan.

Har numera en bild på mig själv där jag står solbränd i bar överkropp på en strand som profilbild. Går betydligt bättre än när jag bara hade mitt ansikte som första bild.

Mina matchningar rullar in väldigt bra sen jag såg till att fixa 6st riktigt bra bilder i lite varierande miljöer. Ska försöka fixa till så jag maxar ut kapaciteten med bra bilder till helgen tänkte jag. Tror man får mest matchningar ju fler toppbilder du har. Sen tänkte jag ta och starta om min tinder hyffsat snart också för att kunna få ny rating eftersom man gjorde en del klassiska misstag i början.
Citera
2020-05-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc

Fungerar det för tjejerna så borde det väl fungera för killarna antar jag.
Citera
2020-05-27, 17:16
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Jag har dejtat tjejer som sagt att dom träffat jättemånga.

I min erfarenhet går dessa med på att träffa en flera gånger, utan att något händer.

Man kan få 3-5 dejter, utan sex eller att ses i någons hem, och sen försvinner dom.

Får uppfattningen om att dessa är långtidssinglar. Dejtandet kanske blir ett sätt för dom att fördriva tiden, eller få bekräftelse. Eller så vet dom inte vad dom vill ha.

Jag har nästan varit där och vänt faktiskt. 2 dejter och det hände i princip ingenting. Men i efterhand så borde jag tagit mer intiativ till någoting. Men kändes som dessa typer du beskriver inte riktigt heller bjuder upp till att kunna bli kyssta de är låsta i sitt mindset med något undelrigt. Hur som märker jag sådant skiter jag i att fortsätta. Klipper banden direkt.
Citera
2020-05-27, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Jag har nästan varit där och vänt faktiskt. 2 dejter och det hände i princip ingenting. Men i efterhand så borde jag tagit mer intiativ till någoting. Men kändes som dessa typer du beskriver inte riktigt heller bjuder upp till att kunna bli kyssta de är låsta i sitt mindset med något undelrigt. Hur som märker jag sådant skiter jag i att fortsätta. Klipper banden direkt.

Jag uppfattar det också så. Dom gav en inga signaler. Två av dom kysste jag, men kyssarna var stela och dåliga.

Jag har träffat 3 såna här tjejer som slösat ens tid.

Synonymt för dessa är att dom känns emotionellt otillgängliga. Något är liksom avstängt där inne. Om det är pga någon snubbe dom inte har kommit över, eller pga andra trauman, vet jag inte.

Det jag inte förstår är varför dom vill fortsätta träffa en. Är man inte attraherad så slutar man ju dejta någon.

Det är ytterst få, om ens någon, som jag haft sex med om det inte redan hänt på 2a eller 3e dejten vilket är standard.

Jag borde ha klippt tidigare som du säger, men tävlingsmänniskan i mig har velat något annat.
Citera
2020-05-27, 17:36
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Jag har träffat 3 såna här tjejer som slösat ens tid.

Synonymt för dessa är att dom känns emotionellt otillgängliga. Något är liksom avstängt där inne. Om det är pga någon snubbe dom inte har kommit över, eller pga andra trauman, vet jag inte.
Eller för att de varit på Tinder x antal år och dejtar snubbar som andra byter underkläder. Då är man troligtvis emotionellt avtrubbad.

Numera så kan jag i vardagen direkt läsa av vilka tjejer som använder Tinder. Dessa är helt förstörda och kan inte konversera som normala personer. De tror att alla killar vill ha dem, som det är på nätet, och att varje konversation eller trevlig approach från en snygg person av motsatta könet har en baktanke.
Citera
2020-05-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Om det får förväntad effekt så kanske det till och med går att hitta en dejt
Låter ju inte som att så himla stor andel av kontakterna idag leder till en dejt, men jag vet inte hur det ser ut?
Om alla som hänger på Tinder har för avsikt att verkligen hitta en dejt som kan leda till en relation lär det kanske bli bättre klimat också, då det verkar vara väldigt blandat med sexdejt och "vanlig" dejt, och fler borde bli nöjda om dom flesta söker ungefär samma typ av dejt?

Finns ju lite olika sidor och appar, så kanske blir ännu bättre att söka det man vill ha på lämpligt ställe för det? Har en väninna som klagar över att dom flesta män bara verkar vilja ha sex, och män klagar på att kvinnor inte svarar eller fortsätter svara efter en påbörjad chatt, så verkar vara obalans på det sättet också?

Vill männen bara ha sex så är hon en low value woman. Troligtvis utstrålar hon slampighet. Säkert lättklädda bilder med mycket urringning, inget man vill gifta sig med. Problemet ligger inte hos männen. Hittar en man en bra kvinna så behåller man henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in