2019-10-13, 20:47
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
15+ dejter och alla skiter sig så är det nog inte bara tjejerna det är fel på.. Många använder det som tidsfördriv, men en stort portion vill ändå hitta någon eller åtminstone få ut någon mer än en dejt. Att träffa en person en gång är ju precis i landet för maximal meningslöshet. Du tar dig tid till att träffas - men får ändå inte ut något av det. Dvs dåligt tidsfördriv (eftersom du vill göra det när du väntar på bussen) och ännu värre om du vill träffa någon. Du har väl helt enkelt bara inte fått till det på dejterna.
Det är ett tidsfördriv för många tjejer och därför är det XXs fel att han inte får till det? Ja, det låter ju logiskt.
Citera
2019-10-13, 20:51
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Det är ett dåligt tidsfördriv och därför är det XXs fel? Ja, det låter ju logiskt.

Vadå fel? Vad pratar du om?
Citera
2019-10-13, 20:56
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Vadå fel? Vad pratar du om?
Du skriver att det inte bara kan vara tjejerna det är fel på. Vem/vad mer än XX kan det vara fel på?

Många tjejer träffar killar som en del av en lek eller ett tidsfördriv. Jag har själv upplevt det och fått nog. Svarade sista tjejen jag träffade att hon kan stanna hemma och spela The Sims i fortsättningen. Det är ungefär lika meningsfullt.
Citera
2019-10-13, 21:03
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Du skriver att det inte bara kan vara tjejerna det är fel på. Vem/vad mer än XX kan det vara fel på?

Många tjejer träffar killar som en del av en lek eller tidsfördriv. Jag har själv upplevt det och fått nog av det. Sista tjejen jag träffade svarade jag att hon kan stanna hemma och spela The Sims. Det är ungefär lika meningsfullt.

Det är rimligtvis även Disbeliefs fel om han träffar 15+ tjejer och inte får till något mer med någon enda av dem, ja. De som främst använder Tinder som tidsfördriv vill ju inte träffas, eftersom det är motsatsen till tidsfördriv att faktiskt träffas. Alltså har han ju träffat tjejer som inte bara ser det som ett rent tidsfördriv.
Kommer du med svar om att hon ska spela Sims istället så känns det inte som att du tar det speciellt seriöst heller.
Citera
2019-10-13, 21:07
Moderator
pbos avatar
Citat:
Det är rimligtvis även Disbeliefs fel om han träffar 15+ tjejer och inte får till något mer med någon enda av dem, ja. De som främst använder Tinder som tidsfördriv vill ju inte träffas, eftersom det är motsatsen till tidsfördriv att faktiskt träffas. Alltså har han ju träffat tjejer som inte bara ser det som ett rent tidsfördriv.
Kommer du med svar om att hon ska spela Sims istället så känns det inte som att du tar det speciellt seriöst heller.
Du bortser från att man skulle kunna tycka det är trevligt att spendera kvällarna med att träffa nya personer hela tiden utan att ha en tanke på att det ska i något mer.
Citera
2019-10-13, 21:26
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Du bortser från att man skulle kunna tycka det är trevligt att spendera kvällarna med att träffa nya personer hela tiden utan att ha en tanke på att det ska i något mer.
Det krävs en bildad människa för att komma till en sådan insikt.
Citera
2019-10-13, 21:34
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Har mäkrt av att Tinder använder fejkkonton hela tiden. Läs nu noga.

Jag brukar starta om Tinder rätt ofta. Varenda gång jag gör det, så är det alltid samma 10 brudar som kommer upp som första alternativ att svepa på. Det är alltid snygga tjejer som man aldrig matchar med. Detta kan bara vara Tinders fejkprofiler för att locka män.

Har ni märkt detta också?

Ska testas.
Citera
2019-10-13, 23:10
Medlem
Vad tror ni egentligen ger bäst resultat om man ser relativt bra ut men kanse inte superduper-bra ut. Tinder eller cold-approaches? Tänker att om man gör cold-approaches i vardagen, typ på stan eller centralstationen så kan tjejer inte dissa en lika lätt som på Tinder där de bara kan svepa vänster - utan 9/10 är åtminstone artiga av sig och svarar en. Nackdelen dock är ju att man inte har den blekaste aning om huruvida hon redan har en pojkvän eller är totalt ointresserad av en. Så vad tror ni? Magkänslan säger faktiskt cold-approaches, aka daygame.
Citera
2019-10-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Vad tror ni egentligen ger bäst resultat om man ser relativt bra ut men kanse inte superduper-bra ut. Tinder eller cold-approaches? Tänker att om man gör cold-approaches i vardagen, typ på stan eller centralstationen så kan tjejer inte dissa en lika lätt som på Tinder där de bara kan svepa vänster - utan 9/10 är åtminstone artiga av sig och svarar en. Nackdelen dock är ju att man inte har den blekaste aning om huruvida hon redan har en pojkvän eller är totalt ointresserad av en. Så vad tror ni? Magkänslan säger faktiskt cold-approaches, aka daygame.

Cold-approaches japp.

Vad är det värsta som kan hända om hon är upptagen eller ointresserad? Du kommer inte bry dig om dom tjejerna till slut. De e bara säga ursäkta och att dom får ta det som en komplimang och gå vidare. Go for it!
Citera
2019-10-14, 02:11
Medlem
R.Bloodworths avatar
Allt i vanlig ordning; Matchar med tjejer men får aldrig chansen till att konversera med dem.
För två dagar sedan skicka jag en superlike till en riktig snygg tjej, räknade givetvis inte med att matcha med henne. Flera timmar senare matchar jag med henne. Slängde iväg ett meddelande och hon svara efter 48 timmar, skickade ett till meddelande och hon har inte svarat på det.

Jag försöker alltid vara originell i mina meddelanden och sticka ut men det är lönlöst. När mina vänner matchar med tjejer så uppstår det alltid konversationer mellan dem och tjejen de matchat med. Det leder nödvändigtvis inte till något varje gång, men de får alltid chansen till att lära känna tjejen, att "sälja" in sig själva. Jag har fått se deras konversationer och det är de mest alldagliga meddelanden man kan tänka sig. "Hej", "Allt bra med dig?", "Vad har du gjort i dag?".

Sen ser man massa tjejprofiler med texten "Swipa inte höger om ni inte ska svara". Mmm säkert.
Citera
2019-10-14, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Allt i vanlig ordning; Matchar med tjejer men får aldrig chansen till att konversera med dem.
För två dagar sedan skicka jag en superlike till en riktig snygg tjej, räknade givetvis inte med att matcha med henne. Flera timmar senare matchar jag med henne. Slängde iväg ett meddelande och hon svara efter 48 timmar, skickade ett till meddelande och hon har inte svarat på det.

Jag försöker alltid vara originell i mina meddelanden och sticka ut men det är lönlöst. När mina vänner matchar med tjejer så uppstår det alltid konversationer mellan dem och tjejen de matchat med. Det leder nödvändigtvis inte till något varje gång, men de får alltid chansen till att lära känna tjejen, att "sälja" in sig själva. Jag har fått se deras konversationer och det är de mest alldagliga meddelanden man kan tänka sig. "Hej", "Allt bra med dig?", "Vad har du gjort i dag?".

Sen ser man massa tjejprofiler med texten "Swipa inte höger om ni inte ska svara". Mmm säkert.

1. Skicka ALDRIG superlikes.
2. Ditt game suger, byt strategi. Gör något radikalt. Framförallt skaffa sig en strategi.
Citera
2019-10-14, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth

Hur är ditt utseende och dina bilder jämfört med dina vänners? Har ni samma stil, etnicitet etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in