Citat:
Ursprungligen postat av
lakritc
Att jaga följare genom en dejtingapp är ju patetiskt i vilket fall som helst. Det är en fattig del av deras liv hur rikt det än må vara i övrigt.
Tjejer är till skillnad från bekymrade småkillar med lågt självförtroende inte fixerade vid antal ligg och det finns gott om andra saker i deras vardag med mycket större betydelse.
FHBK
Jag börjar tro att de flesta kvinnor på en sådan här app har psykiska och/eller sociala problem. Har träffat en trevlig, bildad tjej som till slut tog bort Tinder då hon helt enkelt tyckte att upplägget med en majoritet killar som alltid sveper höger, fokus på bilder o.s.v. var sjukt.
Facts, kan själc inte påstå att jag tillhör något toppskick av killar som tjejer trånar efter med en massa att erbjuda, har fått smussla lite med sanningen genom min tindervistelse för att inte framstå som världens loser i en möjligtvis ytlig tjejs ögon med tusen andra val ett knapptryck bort.
Trots det här har jag nog träffat en 50+ stycken och max 2-3 st av dessa har verkat vara reko och annorlunda, inga uppenbara issues eller liknande problem, att jag ens är kvar i appen ännu är fan sorgligt i sig och börjar kännas rätt ofräscht.
Angående sociala medier så är jag säker på att det är roten till så oerhört mycket dåligt mående för den yngre generationen 15-25 och värre lär det bli när bebisar på sex månader får sin första iPad, har själc tagit bort alla sociala medier appar förutom jodel och snapchat, sistnämnda har man ju bara för just tinder eller vänner men utöver det får jag gå in på instagram/Facebook via webbläsaren.
Att sen bli frågad av en tjej ”vad heter du på instagram” så är ett nej jag har inte det rättså dödande då det likväl kan tyda på ett intresse eller nyfikenhet av mer bilder som att hon vill ha en ny följare eller är bekräftelsekåt, att därför säga något i stil med ”tyvärr använder jag inte instagram men har snap eller valfritt” lär rädda konversationen och henne ifrån att bli avskräckt av din tydligen låga sociala status, sen kan man fråga sig om det är något att ha om det påverkar så otroligt mycket, troligen inte.