2019-08-14, 16:15
Medlem
En annan fråga.. Har märkt att jag använder tinder och kontakt med tjejer därifrån mycket som tidsfördriv. Inte så att jag dejtar och ligger runt massa för det gör jag verkligen inte. Men tjejer man träffat en gång eller inte alls chattas det en hel del med och snackar om allt möjligt. Och då mest med folk man inte egentligen riktigt tror det kan bli något med.. Är det väldigt kontraproduktivt att hålla på så? Borde man släppa folk snabbare och gå vidare? Tänker då på tjejer som har enligt mig uppenbara och för stora brister men som ändå är trevliga.
Citera
2019-08-14, 16:17
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Att jaga följare genom en dejtingapp är ju patetiskt i vilket fall som helst. Det är en fattig del av deras liv hur rikt det än må vara i övrigt.

Tjejer är till skillnad från bekymrade småkillar med lågt självförtroende inte fixerade vid antal ligg och det finns gott om andra saker i deras vardag med mycket större betydelse.

FHBK
Jag börjar tro att de flesta kvinnor på en sådan här app har psykiska och/eller sociala problem. Har träffat en trevlig, bildad tjej som till slut tog bort Tinder då hon helt enkelt tyckte att upplägget med en majoritet killar som alltid sveper höger, fokus på bilder o.s.v. var sjukt.

Facts, kan själc inte påstå att jag tillhör något toppskick av killar som tjejer trånar efter med en massa att erbjuda, har fått smussla lite med sanningen genom min tindervistelse för att inte framstå som världens loser i en möjligtvis ytlig tjejs ögon med tusen andra val ett knapptryck bort.

Trots det här har jag nog träffat en 50+ stycken och max 2-3 st av dessa har verkat vara reko och annorlunda, inga uppenbara issues eller liknande problem, att jag ens är kvar i appen ännu är fan sorgligt i sig och börjar kännas rätt ofräscht.

Angående sociala medier så är jag säker på att det är roten till så oerhört mycket dåligt mående för den yngre generationen 15-25 och värre lär det bli när bebisar på sex månader får sin första iPad, har själc tagit bort alla sociala medier appar förutom jodel och snapchat, sistnämnda har man ju bara för just tinder eller vänner men utöver det får jag gå in på instagram/Facebook via webbläsaren.

Att sen bli frågad av en tjej ”vad heter du på instagram” så är ett nej jag har inte det rättså dödande då det likväl kan tyda på ett intresse eller nyfikenhet av mer bilder som att hon vill ha en ny följare eller är bekräftelsekåt, att därför säga något i stil med ”tyvärr använder jag inte instagram men har snap eller valfritt” lär rädda konversationen och henne ifrån att bli avskräckt av din tydligen låga sociala status, sen kan man fråga sig om det är något att ha om det påverkar så otroligt mycket, troligen inte.
Senast redigerad av pulverhonung 2019-08-14 kl. 16:22.
Citera
2019-08-14, 16:22
Medlem
pulverhonungs avatar
Att ”smida järnet när det är varmt” som jag tror att även lakritc sa så är det också oerhört sant.

Matchar med en tjej jag sett innan men aldrig kommit i kontakt med, intresset är med andra ord stort, vi växlar 2-3 meningar varav hon ber om snap, troligen för att jag har få bilder och hon vill bekräfta att jag ser ut som jag gör men iallafall så föreslår jag att vi träffas på direkten istället, det är en flörtig jargong så att ett ligg är klart så länge vi träffas är uppenbart.

Var för trött den dagen för en bilresa på ca 90 min, dagen efter var hon med en kompis och fredagen - söndagen och firade sin pappa, nu såhär 6-7 dagar senare känns en comeback otroligt svår om inte omöjlig utan att framstå som klängig eller överintresserad.
Citera
2019-08-14, 21:55
Medlem
deadmoo5s avatar
Tinder har börjat skicka notiser när något hänt i feeden. Än värre är att det hittills varit gamla grejer för flera dagar sen.

Någon som vet om detta går att stänga av? Har redan avaktiverat "team tinder"-grejen sen länge, men det verkar ju inte ha hjälpt.
Citera
2019-08-14, 22:57
Medlem
dunias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadmoo5
Tinder har börjat skicka notiser när något hänt i feeden. Än värre är att det hittills varit gamla grejer för flera dagar sen.

Någon som vet om detta går att stänga av? Har redan avaktiverat "team tinder"-grejen sen länge, men det verkar ju inte ha hjälpt.
Radera appen bara hehe.
Citera
2019-08-15, 05:07
Medlem
Jag gjorde mitt konto för 5-6år sedan och det har i princip stått inaktivt i flera år nu så min elo är förmodligen kass, har även gjort misstaget att spamma höger swipe. Finns det något sätt att reseta min elo eller är det helt kört?
Citera
2019-08-15, 11:11
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izzina
Hur filtrerar man bort de helt oseriösa killarna enklast då? Är det okej att skriva i bion typ ”Oseriösa undanbedes”? Jag vill inte skriva uttryckligen att jag aktivt söker seriöst, egentligen är jag ju mer ”söker någonting, och detta skulle mycket väl kunna bli något seriöst om det känns bra”

Hur tänker du där? Menar du att man bör ligga på första dejten om det känns bra?
Jag har aldrig legat med en kille på första dejten som jag träffat via Tinder. Varit på några dejter på pub/bar som varit trevliga, det har inte alls varit stelt och det har flutit på bra. Tror du dom killarna tagit det som att jag inte varit så intresserad av den anledningen att det inte slutat med sex? Dom har iförsig inte föreslagit hemfölje men är det tecken på att man inte är intresserad?
Nej. Om din dejt inte ens föreslår hemfölje så kan han ju knappast räkna med att ni ska ligga.

De gånger jag använt en dejtingapp eller sida så har jag letat efter något seriöst, men inte dragit mig för att ligga lite under tiden, tills man hittar den man vill bli seriös med.

Jag har bara varit med om att det har känts bra på första dejten och min intention varit att ha sex med den här tjejen och detta inte har lett till sex senare på kvällen en gång. Hon skickade dock ett mess på vägen hem och förklarade sig och ville ha en dejt till och på efter den kvällen låg vi. Om hon inte hade skickat det meddelandet så hade jag tolkat det som att jag missat något när jag tänkte att det kändes bra för oss båda.

För mig beror det här helt på vilket syfte man har med dejten. En fika på stan behöver inte leda till sex direkt efter dejten utan kan vara för att känna på varandra lite och om det känns bra så ses man igen senare samma kväll eller arrangerar en ny dejt senare där det blir mer tydligt att det kommer att knullas samma kväll.
Citera
2019-08-15, 13:22
Medlem
Honeyvoices avatar
Catfishar på tinder…gick ju sådär haha. Fetkuligt när de gör "vad gör du".

Det här är min:

Han: -Vad har du gjort idag?
Jag: - Ätit ett äpple
Han: -Har du gjort något mer?
Jag: -Ja jag åt ett päron innan också (#filter)
Han: (släpper inte vad gör du-benet) Vad ska du göra senare?

https://www.youtube.com/watch?v=f0urdMGeAAw
Citera
2019-08-15, 13:38
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Catfishar på tinder…gick ju sådär haha. Fetkuligt när de gör "vad gör du".

Det här är min:

https://www.youtube.com/watch?v=f0urdMGeAAw
Det är en trend att mobba män på tinder verkar det som. 966K följare på denna bimbodouche
Citera
2019-08-15, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Det här är min:

Fast det här är ju vid första anblick mer humor från hans sida än din.
Citera
2019-08-15, 15:16
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Fast det här är ju vid första anblick mer humor från hans sida än din.

Fetpuss på dig för den megasaven haha.

Killen jag hade fortsatt chatta med är han som fattar direkt vid äpplet. Lägger han ner vid päronet får han också en chans. Han måste helt enkelt ha rätt päronsonality(lånat uttryck av Brottinator)

Frigjord: -Vad har du gjort idag?
Honey: -Ätit ett äpple
Frigjord: -Men va gott…äppelpaj med vaniljsås är också delish
Honey: -Jaa mat är kärlek…har du nån maträtt du är bra på?
osv

Citera
2019-08-15, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fcederberg
Jo jag tycker det är helt acceptabelt att leva sitt liv utan sociala medier och istället fokusera på det verkliga livet. Jag har haft alla sociala medier en gång i tiden, men den tiden man la ner på det va inte värd det i slutändan så valde att avstå.

Klart att jag erbjöd henne att fortsätta kontakten på annat sätt. Sa att hon kunde få mitt telefonnummer om hon ville, men det dög tydligen inte. I dagens samhälle är ett telefonnummer inte vatten värt...
Människor vill försäkra sig om att man är den som är på bilderna. Med all rätt. Kryllar av fejk profiler på appen. Att prata i telefon och höra en röst försäkrar inte någon att man är personen i fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in