Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-14, 12:21
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blk
Hur är ditt utseende och dina bilder jämfört med dina vänners? Har ni samma stil, etnicitet etc?

Bilderna är tagna i ungefär samma vinkel/stil. Bakgrunden skiljer sig åt, polaren sitter i en bil, jag är utomhus. Klädstilen är väl rätt lika, vi har samma stil mer eller mindre. Ang etnicitet så är vi icke-svenskar, mörkare hår/ögon osv. Tjejen jag syftade på med det inlägget var själv utländsk, förmodligen iranier att döma av namnet.
Citera
2019-10-14, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Allt i vanlig ordning; Matchar med tjejer men får aldrig chansen till att konversera med dem.
För två dagar sedan skicka jag en superlike till en riktig snygg tjej, räknade givetvis inte med att matcha med henne. Flera timmar senare matchar jag med henne. Slängde iväg ett meddelande och hon svara efter 48 timmar, skickade ett till meddelande och hon har inte svarat på det.

Jag försöker alltid vara originell i mina meddelanden och sticka ut men det är lönlöst. När mina vänner matchar med tjejer så uppstår det alltid konversationer mellan dem och tjejen de matchat med. Det leder nödvändigtvis inte till något varje gång, men de får alltid chansen till att lära känna tjejen, att "sälja" in sig själva. Jag har fått se deras konversationer och det är de mest alldagliga meddelanden man kan tänka sig. "Hej", "Allt bra med dig?", "Vad har du gjort i dag?".

Sen ser man massa tjejprofiler med texten "Swipa inte höger om ni inte ska svara". Mmm säkert.

Bara så du vet, dom som skriver "Swipa inte höger om ni inte ska svara", är tjejer som matchar med killar utanför deras liga som swipar höger på allt och sen tar bort tjejerna dom tycker är fula medans dom sparar och skriver till tjejerna dom är intresserade av. Om hon har det där i sin bio, och du sen skriver och hon inte svarar, då är hon antagligen inte tillräckligt intresserad av dig. Sorry
Citera
2019-10-14, 13:08
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Bara så du vet, dom som skriver "Swipa inte höger om ni inte ska svara", är tjejer som matchar med killar utanför deras liga som swipar höger på allt och sen tar bort tjejerna dom tycker är fula medans dom sparar och skriver till tjejerna dom är intresserade av. Om hon har det där i sin bio, och du sen skriver och hon inte svarar, då är hon antagligen inte tillräckligt intresserad av dig. Sorry

Hon jag matchade med har inte skrivit så på sin profil. Menar bara att jag sett massa tjejprofiler med den texten, när det är till 90% dom som inte svarar..det var det jag menade
Citera
2019-10-14, 13:11
Medlem
R.Bloodworths avatar
Jag unmatchade henne. Det skulle aldrig leda till något iallafall.
Citera
2019-10-14, 15:17
Medlem
Tragiskt att så många tjejer retuscherar/filter/har snapchat bilder. När man väl möts kommer man ju se hur mycket fulare hon är i verkligheten.
Citera
2019-10-14, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Det är för att du är i skitlandet Sverige. Här är det extremt. Åk till andra länder, du kommer att bli kung mannen. USA, UK, Östeuropa, Balkan, Italien, Brasilien osv. Snackade igår med en polare som precis varit ute i lite olika länder. Han visade alla sin matchningar från Tinder och Badoo-appen. Helt sjukt fina brudar som vill träffas direkt. Jag lovar dig.

Vi är i helt fel land mannen. Det har blivit bättre med Tinder, men vi är inte där än. Som du skriver, många äldre tjejer och singelmorsor som vill ha en. I andra länder hittar du 20-åringar som ser skitbra ut lätt.

Du är inte introvert. Du är bara skadad som alla oss andra som kommer från Sverige. Detta landet är skit. Finns inget bra kvar nästan. Prova bo lite utomlands som Brasilien t.ex. Du blir extrovert på några månader.

Exakt. Ju äldre jag blivit och rest runt mer har jag insätt hur sant det är. Sverige
är socialt extremt handikapp. Vare sig brudar, vänner, utelivet osv.
Citera
2019-10-14, 17:54
Medlem
DRD4s avatar
Såg just att jag fått superlikes, har betaltinder och där syns en liten liten liten blixt bredvid dom andra som har lajkat en. Man kan tycka att det skulle synas lite bättre.

Satt förövrigt och svajpade vänster så märkte jag att 10 talet likes hade försvunnit från kölistan, helt värdelöst att dom har ändrat den funktionen.
Citera
2019-10-14, 17:56
Medlem
DRD4s avatar
Citat:

Gör man så så jobbar man emot algoritmen och hamnar längre bak i kortleken.
Citera
2019-10-14, 22:27
Medlem
Each1Teach1s avatar
Vad finns det för bra sätt att lura algoritmen och skaffa sig själv bättre ranking?

Jag tänker typ att om många tjejer lajkar mig så borde jag få bättre ranking. Om jag exempelvis börjar swipa i ett land där tjejerna tycker jag är ett bättre kap. Om jag sedan flyttar mig tillbaka till Sverige, borde jag inte vara bättre rankad än exempelvis (gud förbjude) jag fått noll likes i Sverige under samma period.
Citera
2019-10-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Each1Teach1
Vad finns det för bra sätt att lura algoritmen och skaffa sig själv bättre ranking?

Jag tänker typ att om många tjejer lajkar mig så borde jag få bättre ranking. Om jag exempelvis börjar swipa i ett land där tjejerna tycker jag är ett bättre kap. Om jag sedan flyttar mig tillbaka till Sverige, borde jag inte vara bättre rankad än exempelvis (gud förbjude) jag fått noll likes i Sverige under samma period.

1. Gör nytt tinder konto
2. Ta bilder på supersnygg kille, t.ex en halvkänd modell från annat land (inte för överdrivet bara)
3. Låt det gå ett par dagar eller typ en vecka så likesen får hagla in (men svep inte tillbaka på någon än!!)
4. Byt till dina bilder
5. Svep höger och veva in fångsten. Har du OK textgame och inte ser helt för djävlig ut kan du lyckas med någon av dom!
Citera
2019-10-14, 23:10
Medlem
Each1Teach1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blk
1. Gör nytt tinder konto
2. Ta bilder på supersnygg kille, t.ex en halvkänd modell från annat land (inte för överdrivet bara)
3. Låt det gå ett par dagar eller typ en vecka så likesen får hagla in (men svep inte tillbaka på någon än!!)
4. Byt till dina bilder
5. Svep höger och veva in fångsten. Har du OK textgame och inte ser helt för djävlig ut kan du lyckas med någon av dom!

Haha, intressant taktik! Men om jag förstår dig helt rätt har detta inget att göra med min score utan ett sätt att fula till sig matchar? Men detta borde ju även bumpa upp ditt score om det är syftet.
Citera
2019-10-15, 01:50
Medlem
Citat:

Så jävla sant haha

Fyfan, Tinder i Sverige gör en bara deprimerad. Det är något fel på sliddjuren i detta land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in