2019-10-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganjanist
Blev medlem tidigare idag, 8 likes och 3 matchningar. Är det genomsnitt? Kan jag vänta mig att det stiger med dagarna?
I och med din noob boost är de nog under genomsnittet skulle jag tro. Det är väl helt okej om du använt kontot längre och boosten är borta.
Citera
2019-10-13, 18:06
Medlem
Får jag bara fråga er, hur känner ni för tjejer som kanske legat med ganska många innan er, som förhållandematerial? Det som jag brukar höra är att det går med dom tjejerna när det kommer till KK, engångsligg eller såna grejer, men hur känner ni när det kommer till att faktist ha förhållande med dom?

Det känns som att jag brukade ha mer problem med det förut, nu när jag är tidig 20 års åldern, så känns det inte riktigt som att man har något val än att vänja sig :P
Citera
2019-10-13, 18:07
Medlem
Disbeliefs avatar
Tog bort tinder idag, herrejävlar säger jag. Det känns som att dejter för tjejer är ett tidsfördriv idag. Efter ungefär 15+ dejter är min syn att dom vet på förhand att det inte kommer bli någonting. Skyhöga krav och även om dejten flyter på bra och känns bra blir det ingenting efteråt. Dom söker den riktiga kicken direkt vilket jag tror få killar kan ge dom på en första dejt.. Nää, denna dejtingkarusell har gått överstyr tycker jag, det har blivit för lättillgängligt och människor blir då kräsna. Man letar efter någonting som sällan finns.
Citera
2019-10-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disbelief
Tog bort tinder idag, herrejävlar säger jag. Det känns som att dejter för tjejer är ett tidsfördriv idag. Efter ungefär 15+ dejter är min syn att dom vet på förhand att det inte kommer bli någonting. Skyhöga krav och även om dejten flyter på bra och känns bra blir det ingenting efteråt. Dom söker den riktiga kicken direkt vilket jag tror få killar kan ge dom på en första dejt.. Nää, denna dejtingkarusell har gått överstyr tycker jag, det har blivit för lättillgängligt och människor blir då kräsna. Man letar efter någonting som sällan finns.

Vad är det exakt som har hänt? Kan det inte bara ha varit att ni kände olika efter dejten? Tänk tillbaka på dejterna och försök lista ut vad som möjligtvis gått fel.
Citera
2019-10-13, 18:59
Moderator
pbos avatar
Citat:
Kliver tillräckligt många män av appkarusellen så måste kvinnorna börja kliva av de också, sedan får vi börja träffas som förr i tiden igen.
Citera
2019-10-13, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Får jag bara fråga er, hur känner ni för tjejer som kanske legat med ganska många innan er, som förhållandematerial? Det som jag brukar höra är att det går med dom tjejerna när det kommer till KK, engångsligg eller såna grejer, men hur känner ni när det kommer till att faktist ha förhållande med dom?

Det känns som att jag brukade ha mer problem med det förut, nu när jag är tidig 20 års åldern, så känns det inte riktigt som att man har något val än att vänja sig :P
Problemet jag personligen känt av ’dejter’ med individer som erkänt diverse mängd ligg är att de är otroligt osäkra på sig själva. Jag personligen bryr inte mig speciellt mycket(till viss del, jo kanske) men inte så värst. Och jag har svårt för osäkerhet, därav hade de inte gått.

Det är något man nästan får ’förvänta’ sig känner jag.
Citera
2019-10-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Kliver tillräckligt många män av appkarusellen så måste kvinnorna börja kliva av de också, sedan får vi börja träffas som förr i tiden igen.

Detta kommer inte hända. Då vi blir mer och mmer besatta av internet, sociala medier osv, så fort den här appen går bort så kommer något nytt komma. Det kommer aldrig gå tillbaka till hur det var förut :P
Citera
2019-10-13, 19:44
Moderator
pbos avatar
Citat:
Detta kommer inte hända. Då vi blir mer och mmer besatta av internet, sociala medier osv, så fort den här appen går bort så kommer något nytt komma. Det kommer aldrig gå tillbaka till hur det var förut :P
Ibland mattas också intresset för ny teknik av när nyhetens behag är borta. Färre letar t.ex. Pokemons nu än när det var nytt.
Citera
2019-10-13, 19:48
Medlem
Citat:

Fattar int vad ni klagar för. Tinder är männens grej. Till kärringarnas nackdel. Tinder till skilland från skräpiga dejtingsidor som hör hemma i 00-talet, typ Happy pancke, Match.com och liknande skitsidor som är helt ute. Vem fan sitter inte där, om inte fula feta dryga svenskor som innan kunde driva med snygga män som var desperata. De kan de inte längre på Tinder. På Tinder har du hela världens brudar och det går inte att sitta och var dryg längre och få uppmärksamhet, eftersom folk klickar bort dig till nästa brud.

Tinder gör att du som man kan välja och vraka. Det gäller bara att sortera bort troll, Instagram-marknadsförare och dryga svenskor.
Citera
2019-10-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Fattar int vad ni klagar för. Tinder är männens grej. Till kärringarnas nackdel. Tinder till skilland från skräpiga dejtingsidor som hör hemma i 00-talet, typ Happy pancke, Match.com och liknande skitsidor som är helt ute. Vem fan sitter inte där, om inte fula feta dryga svenskor som innan kunde driva med snygga män som var desperata. De kan de inte längre på Tinder. På Tinder har du hela världens brudar och det går inte att sitta och var dryg längre och få uppmärksamhet, eftersom folk klickar bort dig till nästa brud.

Tinder gör att du som man kan välja och vraka. Det gäller bara att sortera bort troll, Instagram-marknadsförare och dryga svenskor.

Jag håller med. Jag är lite av en introvert, så även fast jag kanske inte matchar med tjejerna som jag direkt vill, utan mer singelmammor, så får man iallafall matchningar och dejter, har verkligen svårt att träffa någon IRL då jag som sagt var är rätt blyg, och men tanke på att jag inte heller dricker jättemycket så känns inte en bar heller som det bästa alternativet.
Citera
2019-10-13, 20:06
Medlem
Citat:
Jag håller med. Jag är lite av en introvert, så även fast jag kanske inte matchar med tjejerna som jag direkt vill, utan mer singelmammor, så får man iallafall matchningar och dejter, har verkligen svårt att träffa någon IRL då jag som sagt var är rätt blyg, och men tanke på att jag inte heller dricker jättemycket så känns inte en bar heller som det bästa alternativet.

Det är för att du är i skitlandet Sverige. Här är det extremt. Åk till andra länder, du kommer att bli kung mannen. USA, UK, Östeuropa, Balkan, Italien, Brasilien osv. Snackade igår med en polare som precis varit ute i lite olika länder. Han visade alla sin matchningar från Tinder och Badoo-appen. Helt sjukt fina brudar som vill träffas direkt. Jag lovar dig.

Vi är i helt fel land mannen. Det har blivit bättre med Tinder, men vi är inte där än. Som du skriver, många äldre tjejer och singelmorsor som vill ha en. I andra länder hittar du 20-åringar som ser skitbra ut lätt.

Du är inte introvert. Du är bara skadad som alla oss andra som kommer från Sverige. Detta landet är skit. Finns inget bra kvar nästan. Prova bo lite utomlands som Brasilien t.ex. Du blir extrovert på några månader.
Citera
2019-10-13, 20:33
Medlem
snubblens avatar
Citat:

15+ dejter och alla skiter sig så är det nog inte bara tjejerna det är fel på.. Många använder det som tidsfördriv, men en stort portion vill ändå hitta någon eller åtminstone få ut någon mer än en dejt. Att träffa en person en gång är ju precis i landet för maximal meningslöshet. Du tar dig tid till att träffas - men får ändå inte ut något av det. Dvs dåligt tidsfördriv (eftersom du vill göra det när du väntar på bussen) och ännu värre om du vill träffa någon. Du har väl helt enkelt bara inte fått till det på dejterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in