2019-09-02, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommie69
Går det inte att söka mer än 161km ifrån tex om man är i en stad ofta som ligger längre ifrån ?

Vad är bra med plus eller gold man kan väl inte ändra avstånd där heller ?
161 är gränsen har jag för mig ja, vilket är 100 miles omräknat, därför det låter lite godtyckligt.
Med plus/gold kan du byta din utgångspunkt för denna sökradie till en annan geografisk plats.

Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Har fått för mig att bläddrar man en bild åt vänster betyder det att man är intresserad av personen ifråga. Är det så? Och är det så även för mindre attraktiva också? Jag tvivlar nämligen.
Man sveper höger vid intresse. I regel ska detta signalera intresse, ja. Problemet är att vissa har olika kriterier för att svepa höger.
Vissa (särskilt killar) tenderar svepa urskillningslöst höger på allt, korkat nog.
Vissa sveper höger först efter en noggrann analys av samtliga bilder och profiltext.
Vissa sveper höger slentrianmässigt på första bilden, ibland på fyllan, och ångrar sig ibland efteråt när en matchning inträffat när antingen detaljerna klarnat eller dimman har lättat.
Citera
2019-09-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag frågade "Alltså. Jag har inte Tinder. Har fått för mig att bläddrar man en bild åt vänster betyder det att man är intresserad av personen ifråga. Är det så? Och är det så även för mindre attraktiva också? Jag tvivlar nämligen."

Är det något fel med att ställa frågor? Jag tvivlar på en sak. Det är inte detsamma som att jag tvivlar på vad Tinder-experterna svarar. Din stendumma regimlojala sosse-idiot.

Behöver du fråga vilket håll man sveper på istället för att ta reda på en så banalt enkel och snabbsökt grej själv så är det nog du som är den stendumma sossen. :/

Btw är du mindre aktiv så sveper man rakt upp, är du attraktiv till höger, inte attraktiv till vänster och tillräckligt attraktivt sveper du 30 grader snettuppåt vänster.
Citera
2019-09-02, 17:13
Medlem
[quote=Burkm4t|68575836]161 är gränsen har jag för mig ja, vilket är 100 miles omräknat, därför det låter lite godtyckligt.
Med plus/gold kan du byta din utgångspunkt för denna sökradie till en annan geografisk plats.

Tack för svaret.
Men funderar på en annan sak en polare fick upp en tjej och fast vi har samma ålder och avstånd så får jag inte upp henne och trots de säger att det är slut i närheten, hur kan det bli så ?
Citera
2019-09-02, 22:04
Medlem
MockOfBrilliances avatar
Gjorde en comeback på Tinder nu igen för att ge det en ny chans. Men fått ett par matchningar men det är ju exakt som det var förut. Typiskt att man ska ge massa uppmärksamhet genom att de har skrivit sin instagram i bion eller har lättklädda bilder för att få massa kommentarer.
Citera
2019-09-03, 08:35
Medlem
Hej
Har läst en hel del i denna tråd men nu dags att komma med lite egna bekymmer.

För några veckor sedan matchade jag med en ganska snygg och betydligt yngre tjej än mig. Började chatta lite som tidsfördriv helt utan några som helst förväntningar. Efter några dagar utvecklade det sig och hon började höra av sig mycket regelbundet, intresset var uppenbar. Inte blev den mindre uppenbar när vi la till varann på Snapchat och hon skickade en del utmanande och halvnakna bilder. Ganska tidigt kom vi dock fram till att förutsättningar för något seriöst är små då vi är i väldigt annorluda faser i livet.

Tyvärr behövde hon då åka bort och vi hade därför ingen möjlighet att träffas irl. Inget konkret planerades heller till hemkomsten, men underförstått var det ändå tydligt att vi skulle träffas. Under hela sin resa fortsatte hon att skicka bilder (både halvnakna och helt vardagliga) och höra av sig ganska regelbundet.

So far so good, men plötsligt - vid ungefär hemkomst - blev hon som förbytt. Istället för att hålla igång chatten flytande, "skratta" åt skämt, skicka utmanande bilder blev hon ganska kall. Svarar kort osv. Jag vill så klart inte framstå som needy så jag backar och ligger inte på. Känns riktigt surt då jag verkligen inte hade haft något emot att sätta på en ung brud (särskilt med tanke på hur länge jag nu levt i celibat). Men att bli dissad på tinder är ju så klart något man får räkna med att bli jämnt och ständigt. Här var jag helt beredd på att glömma och gå vidare.

MEN det är här det stora MEN kommer in. Hon fortsätter att skicka snaps till mig, minst en per dag. Ganska meningslösa och vardagliga, men ändock regelbundet. Jag brukar svara - ibland med frågor, ibland med egna snaps. Detta leder dock aldrig någonstans vidare då hon endast svarar kort som bäst. Även om hon också tidigare inte var någon hejare på att driva ett samtal fanns det ända ett annat flyt. Trots att jag hatar egentligen det där jävla spelet så försöker jag också balansera och ibland ignorerar hennes snaps, svarar kort m.m. för att en annan dag åter igen göra en liten ansträngning för att hålla igång samtalet. Med samma resultat.

För några dagar sedan frågade jag rakt ut om hon ville ses en viss dag, fick (ett ganska utförligt och snabbt) svar om att det inte gick pga jobb men kanske nån dag lite senare då hon ev. skulle få ledigt. Detta har jag inte följt upp på. Till saken hör att vi bor en bit ifrån och båda har en hel del praktiska pyssel att få ihop ett möte, men någon större motivation från hennes sida känner jag ju inte längre. Hade det inte varit för att hon just skickar snaps regelbundet hade jag gått vidare och glömt, men nu vet jag inte riktigt vad hon vill. Min teori att hon har flera på gång och vill hålla mig på halster som reserv, men tycker ändå det är konstigt.

Det här ovetandet driver mig till vansinnet och jag tänker att jag måste göra något. Antigen att helt enkelt ignorera och glömma, eller genom att först ställa hon lite mot väggen och fråga om hon verkligen vill ses eller vad hon har tänkt sig. Så vad hade ni gjort ?
Citera
2019-09-03, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrubb
Hej

För några veckor sedan matchade jag med en ganska snygg och betydligt yngre tjej än mig. Började chatta lite som tidsfördriv helt utan några som helst förväntningar. Efter några dagar utvecklade det sig och hon började höra av sig mycket regelbundet, intresset var uppenbar. Inte blev den mindre uppenbar när vi la till varann på Snapchat och hon skickade en del utmanande och halvnakna bilder. Ganska tidigt kom vi dock fram till att förutsättningar för något seriöst är små då vi är i väldigt annorluda faser i livet.

Tyvärr behövde hon då åka bort och vi hade därför ingen möjlighet att träffas irl. Inget konkret planerades heller till hemkomsten, men underförstått var det ändå tydligt att vi skulle träffas. Under hela sin resa fortsatte hon att skicka bilder (både halvnakna och helt vardagliga) och höra av sig ganska regelbundet.

So far so good, men plötsligt - vid ungefär hemkomst - blev hon som förbytt. Istället för att hålla igång chatten flytande, "skratta" åt skämt, skicka utmanande bilder blev hon ganska kall. Svarar kort osv. Jag vill så klart inte framstå som needy så jag backar och ligger inte på. Känns riktigt surt då jag verkligen inte hade haft något emot att sätta på en ung brud (särskilt med tanke på hur länge jag nu levt i celibat). Men att bli dissad på tinder är ju så klart något man får räkna med att bli jämnt och ständigt. Här var jag helt beredd på att glömma och gå vidare.

MEN det är här det stora MEN kommer in. Hon fortsätter att skicka snaps till mig, minst en per dag. Ganska meningslösa och vardagliga, men ändock regelbundet. Jag brukar svara - ibland med frågor, ibland med egna snaps. Detta leder dock aldrig någonstans vidare då hon endast svarar kort som bäst. Även om hon också tidigare inte var någon hejare på att driva ett samtal fanns det ända ett annat flyt. Trots att jag hatar egentligen det där jävla spelet så försöker jag också balansera och ibland ignorerar hennes snaps, svarar kort m.m. för att en annan dag åter igen göra en liten ansträngning för att hålla igång samtalet. Med samma resultat.

För några dagar sedan frågade jag rakt ut om hon ville ses en viss dag, fick (ett ganska utförligt och snabbt) svar om att det inte gick pga jobb men kanske nån dag lite senare då hon ev. skulle få ledigt. Detta har jag inte följt upp på. Till saken hör att vi bor en bit ifrån och båda har en hel del praktiska pyssel att få ihop ett möte, men någon större motivation från hennes sida känner jag ju inte längre. Hade det inte varit för att hon just skickar snaps regelbundet hade jag gått vidare och glömt, men nu vet jag inte riktigt vad hon vill. Min teori att hon har flera på gång och vill hålla mig på halster som reserv, men tycker ändå det är konstigt.

Det här ovetandet driver mig till vansinnet och jag tänker att jag måste göra något. Antigen att helt enkelt ignorera och glömma, eller genom att först ställa hon lite mot väggen och fråga om hon verkligen vill ses eller vad hon har tänkt sig. Så vad hade ni gjort ?

Gissar att du är på rätt spår. Du hade nog ett kort fönster där du var i topp på hennes ”lista” som ny och intressant, så du fick mkt uppmärksamhet. Nu har en eller flera nya dykt upp och tagit din plats som ”center of attention”. Nu är du en reserv någonstans på listan. Bättre att smida när järnet är varmt, något jag själv misslyckas med regelbundet men jobbar på. Du gör nog rätt i att dra dig undan oavsett vad du är intresserad av framåt, undvik emotionell investering utan håll dig på max samma nivå som henne.
Citera
2019-09-03, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Hmm kanske var en fejk, men jag tror inte det. Hennes instagram var kopplat till Tinder så man kunde även se hennes insta bilder, men det kanske inte betyder så mycket.
Detta händer varenda gång jag matchar med en tjej som är en 7a+ så jag är knappast överraskad eller besviken, tvärtom så fick jag mig ett skratt faktiskt :P

Råkar ut för det emellanåt, tror det har mycket att göra med att det ”upptäcks” att jag har barn när tjejen tittar på något annat än första bilden. Särskilt yngre tjejer.
Tjejer som promotar sin Instagramprofil går bort överlag för mig, gissar att de mest vill hitta fler följare.
Citera
2019-09-03, 10:00
Medlem
Är det någon annan som råkat ut för att matchningar försvinner? Normalt hade jag trott att det var unmatchningar men nu har jag senaste veckan råkat ut för det med 6 olika tjejer.

1) Matchar
2) Skriver fram o tillbaks ett 10-tal meddelanden, blandat vem som inlett och driver konversationen
3) Får notifiering om meddelande
4) Går in på Tinder och matchen försvinner.

Har jag bara råkat ut för tillfälligheter eller har någon annan haft det här problemet sista veckan?
Citera
2019-09-03, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrubb
Hej

För många, särskilt unga tjejer, är snapchat inte något personligt medium för noga utvalda. Du är tyvärr antagligen en del av en lång rad kontakter i hennes "utskickslista" som hon skickar ibland utmanande bilder för bekräftelse och komplimanger. Ibland är det bara för att hon kanske går igång på att folk ser henne utan något direkt behov av återkoppling. Du verkar iaf ha hållit en bra nivå givet omständigheterna.

Det jag tycker du borde gör är att göra en sista push för att ni ska ses. Får du åter igen ingen respons, så är det dags att "gå under jorden", inte läsa snaps alls eller bara läsa och inte svara, se om det blir något ljud alls i skällan av det. Troligtvis inte, men då vet du iaf.
Citera
2019-09-03, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inprogress2
Råkar ut för det emellanåt, tror det har mycket att göra med att det ”upptäcks” att jag har barn när tjejen tittar på något annat än första bilden. Särskilt yngre tjejer.
Tjejer som promotar sin Instagramprofil går bort överlag för mig, gissar att de mest vill hitta fler följare.
I de flesta fall är det nya följare som är huvudsyftet. Men för många tjejer är Instagram så integrerat i deras liv, att det kan inte föreställa sig att man dels inte skulle ha Instagram, och dels att de känner att förmedla sig och sitt liv enklast är via sin Instagram. Dessa är samma personer som kommer döma dig efter antalet följare och innehåll på din egen Instagram-profil, eller ännu mer frånvaron av en sådan.
Citera
2019-09-03, 12:35
Medlem
Om man som en kille sätter sin profil på att den ska bara visa män, kommer jag då också visas för straighta tjejer som har bara satt sin profil visa bara män?
Citera
2019-09-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Om man som en kille sätter sin profil på att den ska bara visa män, kommer jag då också visas för straighta tjejer som har bara satt sin profil visa bara män?
Nej, du visas enbart för män då du ställt in dig som intresserad av bara män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in