2019-09-03, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Nej, du visas enbart för män då du ställt in dig som intresserad av bara män.

Hur kommer då sig att det finns tjejer i flödet bland de? Kan det vara att dessa tjejer angett sitt kön något av de som finns under ”annat”.
Citera
2019-09-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inprogress2
Gissar att du är på rätt spår. Du hade nog ett kort fönster där du var i topp på hennes ”lista” som ny och intressant, så du fick mkt uppmärksamhet. Nu har en eller flera nya dykt upp och tagit din plats som ”center of attention”. Nu är du en reserv någonstans på listan. Bättre att smida när järnet är varmt, något jag själv misslyckas med regelbundet men jobbar på. Du gör nog rätt i att dra dig undan oavsett vad du är intresserad av framåt, undvik emotionell investering utan håll dig på max samma nivå som henne.

Ja jag tror nog jag har gjort samma misstag tidigare också. Och du har så klart helt rätt angående emotionell investering, framförallt när det redan från början kändes som att det inte är något seriöst material. Men ändå blev det något av en tvångstanke att man ska ha provkört hon

Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
För många, särskilt unga tjejer, är snapchat inte något personligt medium för noga utvalda. Du är tyvärr antagligen en del av en lång rad kontakter i hennes "utskickslista" som hon skickar ibland utmanande bilder för bekräftelse och komplimanger. Ibland är det bara för att hon kanske går igång på att folk ser henne utan något direkt behov av återkoppling. Du verkar iaf ha hållit en bra nivå givet omständigheterna.

Det jag tycker du borde gör är att göra en sista push för att ni ska ses. Får du åter igen ingen respons, så är det dags att "gå under jorden", inte läsa snaps alls eller bara läsa och inte svara, se om det blir något ljud alls i skällan av det. Troligtvis inte, men då vet du iaf.

Snapchat är ett jävla elände när man inte vet hur många som är mottagare egentligen. Blir svårt att veta hur man ska förhålla sig.
Även idag fick jag ett, om än efter mer än ett dygn sen förra vilket är nog rekord. Funderar på att ignorera, och låta det gå ett par dagar för att sedan göra en sista push. Fånigt med detta spel men känns som att jag drivits till det.
Citera
2019-09-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Är det någon annan som råkat ut för att matchningar försvinner? Normalt hade jag trott att det var unmatchningar men nu har jag senaste veckan råkat ut för det med 6 olika tjejer.

1) Matchar
2) Skriver fram o tillbaks ett 10-tal meddelanden, blandat vem som inlett och driver konversationen
3) Får notifiering om meddelande
4) Går in på Tinder och matchen försvinner.

Har jag bara råkat ut för tillfälligheter eller har någon annan haft det här problemet sista veckan?

Kan vara att profilen blivit rapporterad, t.ex. som fejk eller så.
Citera
2019-09-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
När två personer matchar med varandra så har båda parterna ett ansvar för att se till att det leder nånvart. Det som sker i dag är att tjejerna lägger hela bördan på killarna. De ska sticka ut i sina meddelanden, de ska framstå som superintressanta, de ska vara helt och hållet unika och spännande, alltmedan tjejernas svar ser ut så här "mm lr hur", "ahh", "ja kanske", "inget sj?", sedan tröttnar tjejerna på killen för att han inte var tillräckligt spännande/unik, när killarna gör allt i sin makt för att försöka hålla en konversation levande med en uppblåst zombie.

Det har sagts förr men tål att upprepas; killar bör lämna tinder och bojkotta det totalt. Finns många skitstövlar bland killarna, men sedan finns det en mycket stor del av killar som förtjänar bättre än att chatta eller försöka få till en träff med tjejer som tror att de är överlägsna eller har kungligt blod.

Tjejernas bäst före datum varar kortare, deras peak är väldigt tidigt (med undantag). Killar blir bättre och snyggare med åren (återigen, med undantag) så det är tjejerna som själva kommer lida i framtiden, och rätt åt dem.

Word.
Citera
2019-09-05, 16:33
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TearDrops
Word.

Håller med er två, ska balansen komma åter får vi helt enkelt bojkotta appen, Men som Frank Andersson sa: Kuken ska ha sitt även om det är omständigt.
Citera
2019-09-05, 17:46
Medlem
Laddade ner Tinder igen efter ett uppehåll på ca. ett år och märker att det verkar vara fler killar som söker något seriöst nu. Var och varannan (även de väldigt snygga killarna) har skrivit något som ”söker seriöst förhållande”, ”endast seriöst”, ”letar efter dig som vill köpa hus och bilda familj” osv. Så här upplevde jag det inte alls tidigare gånger jag varit med på Tinder. Då tyckte jag det var relativt ovanligt att se detta och fler verkade oseriösa/bara ute efter ligg. Har också märkt att det verkar vara fler killar som redan har barn och är väldigt öppna med det i sin profil och bilder.

Har fler seriösa börjat använda sig av Tinder, har många män på appen börjat tröttna på att ligga runt eller är det kanske bara jag som inbillar mig att andelen som söker seriöst förhållande ökat? Eller kan det vara en taktik för att öka chansen att få till ligg med tjejerna? (Att de tänker att chansen kanske ökar om de redan från början låter tjejerna tro att de vill något mer än sex?). Vad tror ni? Jag sveper på samma ålderkategori som tidigare, så det handlar inte om att männen är äldre.
Citera
2019-09-05, 18:16
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krottorn
Laddade ner Tinder igen efter ett uppehåll på ca. ett år och märker att det verkar vara fler killar som söker något seriöst nu.
De är väl bara tydliga med att de, till skillnad från en stor andel tjejer, inte slösar sin tid. Finns säkert gränser för vad killar står ut med.
Citera
2019-09-06, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krottorn
Laddade ner Tinder igen efter ett uppehåll på ca. ett år och märker att det verkar vara fler killar som söker något seriöst nu. Var och varannan (även de väldigt snygga killarna) har skrivit något som ”söker seriöst förhållande”, ”endast seriöst”, ”letar efter dig som vill köpa hus och bilda familj” osv. Så här upplevde jag det inte alls tidigare gånger jag varit med på Tinder. Då tyckte jag det var relativt ovanligt att se detta och fler verkade oseriösa/bara ute efter ligg. Har också märkt att det verkar vara fler killar som redan har barn och är väldigt öppna med det i sin profil och bilder.

Har fler seriösa börjat använda sig av Tinder, har många män på appen börjat tröttna på att ligga runt eller är det kanske bara jag som inbillar mig att andelen som söker seriöst förhållande ökat? Eller kan det vara en taktik för att öka chansen att få till ligg med tjejerna? (Att de tänker att chansen kanske ökar om de redan från början låter tjejerna tro att de vill något mer än sex?). Vad tror ni? Jag sveper på samma ålderkategori som tidigare, så det handlar inte om att männen är äldre.
Jag tror att det har varit ganska konstant fördelning. Möjligen att Tinders åtstramning av matchfrekvens har påverkat, att när utbudet av nya sinar måste man försöka välja någon för en mer långsiktig strategi. men det är ju dock flera år sedan nu.

Men visst garanterat en viss andel som agerar vilseledande, men det är omöjligt att veta initialt, men bör bli ganska uppenbart kvickt om man som kvinna är på sin vakt.
Citera
2019-09-06, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Om du ex har 1 sån bild och resten är mer ordinära bilder, så fattar du väl att du knappast lär rubba helhetsintrycket...

Xtroverto's senaste post... fick han en Tinder-date från Hells Angels kanske... som bad han hålla käft
Citera
2019-09-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Håller med er två, ska balansen komma åter får vi helt enkelt bojkotta appen, Men som Frank Andersson sa: Kuken ska ha sitt även om det är omständigt.

Lättare sagt än gjort, men män måste sluta tänka med kuken, oavsett hur kåt man är. Männens kåthet förgiftar sinnena och ens agerande och handlingar drivs av kåtheten, man är inte lika klar i huvudet. Kvinnor kan kontrollera sin kåthet riktigt bra. De kan lätt skippa ligg trots att de är skitkåta, detta är något män också måste göra. När män är kåta så försöker de alltid styra konversationer mot sexchatt eller en snabb träff vilket kan vara väldigt kontraproduktivt. Tycker män ska vara lite mer svårfångade, selektiva och disciplinerade. När tjejerna märker att män slutar värdera dem så högt och agera toffel/desperat så kommer deras attityd ändras.
Citera
2019-09-06, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Lättare sagt än gjort, men män måste sluta tänka med kuken, oavsett hur kåt man är. Männens kåthet förgiftar sinnena och ens agerande och handlingar drivs av kåtheten, man är inte lika klar i huvudet. Kvinnor kan kontrollera sin kåthet riktigt bra. De kan lätt skippa ligg trots att de är skitkåta, detta är något män också måste göra. När män är kåta så försöker de alltid styra konversationer mot sexchatt eller en snabb träff vilket kan vara väldigt kontraproduktivt. Tycker män ska vara lite mer svårfångade, selektiva och disciplinerade. När tjejerna märker att män slutar värdera dem så högt och agera toffel/desperat så kommer deras attityd ändras.
This. Men tyvärr kommer detta aldrig ske.
Citera
2019-09-07, 16:59
Medlem
Undrar hur många incels som Tinder skapat. Även om det är Reddit eller här, varje gång det kommer upp något angående Tinder, så är det så jävla många bittra, arga folk. Jag tror nog att det finns rätt många killar som behöver ett break från onlinedejting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in