2014-11-04, 18:27
Medlem
Ratzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodhundvalp
Tjena, jag ska prova hasch första gången och jag undrar om haschet har samma skadeverkningar som "weed" har? Jag vet det mesta om marijuana och har velat prova det länge, men nu dök ett tillfälle upp att prova hasch och jag är inte så påläst om det. Är det i princip ungefär samma grej för en nybörjare? Jag vet att det är kåda och att det generellt sätt är billigare, men mer än så vet jag inte.

P.S. Är 100 kr per gram ett bra pris?

Där jag bor får man betala samma för Hasch som gräs, dvs 600/5an, Hasch i Sverige är ofta gjort på kristallerna man skakat av budsen och således kan det, om det kommer från första skaket, vara starkare och bättre kvalitet än gräs.
Citera
2014-11-04, 18:42
Medlem
Bluebeast72s avatar
Inget av det är skadligt, 100 pris är ok, allt under bra.
Citera
2014-11-04, 18:48
Medlem
KaptenTrulles avatar
Samma och samma, är igentligen ingen skillnad på ruset eller olika '' Skadeverkningar '' på hasch och gräs, men ja 100 kr är vanligt pris per gram
Citera
2014-11-04, 19:04
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Hasch är inte farligare rent fysiskt, snarare tvärtom om man röker det rent skulle jag tro. Då gräset är större volymmässigt än haschet så man får inte i sig lika mycket skadliga ämnen.

Däremot anser jag att haschet är sämre för en som individ, om man har riktiga grejer dvs och inte något torrt sandhasch liksom.. Hasch är ofta indica som tidigare nämnts, dvs "sänkande" och jag tycker personligen att man blir mindre produktiv och mer benägen att skita i viktiga saker om man röker braj. Att röka en frukostjoppe med brunt ger en knappast energi och tar man den direkt i sängen är det stor risk att man inte tar sig upp på morgonen utan somnar till igen istället..

EDIT

Gräs på dagen och hasch för kväll är min åsikt.
Citera
2014-11-04, 19:44
Medlem
akvifers avatar
Jag anser att hasch är skadligare än marijuana. Varför? Enkelt, det blandas ut i MYCKET större utsträckning än marijuana.

Dessutom brukar iaf jag använda mer tobak till hasch än marijuana, vilket inte gör saken bättre.

Men i en perfekt värld där allt sköts av ärliga omtänksamma människor så är det ingen skillnad mellan de två.
Citera
2014-11-04, 19:48
Medlem
dodhundvalps avatar
Tack så mycket för hjälpen allesammans!
Citera
2014-11-04, 20:18
Medlem
Bertil85s avatar
En fråga; varför blir inte cannabis brunt när man har lagrat det en tid som t.ex. tobak?

Jag har aldrig sett brun cannabis annat än i hasch-form.
Citera
2014-11-04, 21:26
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Jag anser att hasch är skadligare än marijuana. Varför? Enkelt, det blandas ut i MYCKET större utsträckning än marijuana.

Dessutom brukar iaf jag använda mer tobak till hasch än marijuana, vilket inte gör saken bättre.

Men i en perfekt värld där allt sköts av ärliga omtänksamma människor så är det ingen skillnad mellan de två.

Tobak till hasch. Fan att blanda till sånna äckelsaker. Klart de ska rökas rent. Slår ju bäst då
Citera
2014-11-04, 21:30
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Tobak till hasch. Fan att blanda till sånna äckelsaker. Klart de ska rökas rent. Slår ju bäst då

Om man inte äger en pipa så blir det svårt..

Men jag håller med dig, dock kan jag tycka att en joint med braj och tobak kan vara riktigt nice. Men då ska det vara en jämn blandning, inte 20/80 hasch och tobak. Det ger en ju bara en nicokick och illamående. Kring 50/50 hellre, tycker brajet tar över smaken av tobak helt då också.
Citera
2014-11-04, 21:32
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer

Då har du bara rökt skräp till hasch. Är det riktigt så är det inte blandat utan klibbigt och väldoftande. Är det däremot klumpigt eller hårt och doftar vax så är det utblandat. Det är väl det du hookar antar jag? Ta en vända till Christiania så ska du få röka äkta, ren brajja.
Citera
2014-11-04, 21:43
Medlem
Känns som det är lättare att blanda i skit i haschet utan att det märks. Rökte hasch förut konstant i några veckor och fick så jävla ont i halsen tillslut. Rökte rent i spliff. Röker endast gräs nuförtiden om ens det. Cannabis är tråkigaste drogen som finns.
Citera
2014-11-04, 22:19
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Då har du bara rökt skräp till hasch. Är det riktigt så är det inte blandat utan klibbigt och väldoftande. Är det däremot klumpigt eller hårt och doftar vax så är det utblandat. Det är väl det du hookar antar jag? Ta en vända till Christiania så ska du få röka äkta, ren brajja.

Läs om, läs rätt.

Och nej, klumpigt hasch behöver inte betyda utblandat. Alla som rökt fint hasch vet det.

Och tror du på fullaste allvar att allt hasch i Chris är rent är du dummare än jag trodde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in