2015-10-29, 02:49
Medlem
Tja läst mkt om olika namn som tex. Haze white widdow blue cheese afghan dunder kristal o bubbel o massa andra namn

Någon kunnig som har lust och förklara vilka olika sorter de finns och hur man förstår att det just är den sorten tex så man inte blir lurad och kan skillnaden osv

Peace out
Citera
2015-10-29, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av navve1
Tja läst mkt om olika namn som tex. Haze white widdow blue cheese afghan dunder kristal o bubbel o massa andra namn

Någon kunnig som har lust och förklara vilka olika sorter de finns och hur man förstår att det just är den sorten tex så man inte blir lurad och kan skillnaden osv

Peace out

Det finns hundratals olika strains så ingen känner till alla Me du kan läsa på https://www.leafly.com och kolla på youtube för att se hur de ska se ut.

Tycker inte sorten är jätteviktig förutom om du söker en viss high. Vill du inte bli lurad är det vikten och priset du ska hålla koll på, samt att det är schysst röka såklart.
Citera
2015-10-29, 12:14
Medlem
tj.s avatar
Tråden handlar inte om nätshoppar. Fortsatt diskussion om nätshoppar kommer belönas med varningar.
/Mod
Citera
2015-10-29, 12:33
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:

Peace out
Om du vill vara helt säker på att du fått en viss strain så har du två val, antingen odla själv eller köpa ifrån dispensaries.
Citera
2015-10-29, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Om du vill vara helt säker på att du fått en viss strain så har du två val, antingen odla själv eller köpa ifrån dispensaries.

Tycker gröna shoppar säljer vad de sätter ut.
Citera
2015-10-29, 13:23
Medlem
Menar folk som säljer ute o typ säger de hära är dunder bubbel kristal white widdow WHATEVER

Vilka är bäst och kommer högst upp pp listan samt vad heter sämsta sorten
Hur förstår man att den sorten är just den

Hört tex.att bubbel bubblar (vad är det som gör att den bubblar) haha
Citera
2015-10-29, 14:16
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wayoftheroad
Tycker gröna shoppar säljer vad de sätter ut.
Det gör dom ju säkert, men man kan ju inte vara helt hundra på det, som om du skulle köpa ett frö med viss strain och odla, eller om du köper från dispensaries.
Citera
2015-10-29, 14:20
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Menar folk som säljer ute o typ säger de hära är dunder bubbel kristal white widdow WHATEVER

Vilka är bäst och kommer högst upp pp listan samt vad heter sämsta sorten
Hur förstår man att den sorten är just den

Hört tex.att bubbel bubblar (vad är det som gör att den bubblar) haha
"Bubbel" är hash och ju bättre hash du har desto mer bubblar det. https://www.youtube.com/watch?v=Kz0E...has_verified=1 Och det finns inga strains "som är bäst" precis som det inte finns någon mat som är bäst, allt är ju individuellt. Och du förstår ju vad som är bättre och sämre när du röker det såklart, inget annat sätt.
Citera
2015-10-31, 20:11
Medlem
Hej på er allihopa!

Jag har ganska nyligen inlett ett cannabisbruk som syftar till att motverka smärta och ångest. Jag tycker att det fungerar bra men jag har en fråga till er mer rutinerade stoners. När jag har rökt blir jag så jävla svajig. Läser om hur folk kan fortsätta att göra det dem höll på med före dem rökt på. Själv är jag glad om jag lyckas smöra en macka eller få tag i handtaget om jag ska gå på toaletten. Jag fattar att jag skulle kunna röka en mindre mängd men saken är den att jag blir spretig väldigt tidig. Är detta något som kommer att gå över med tiden eller är jag dömd till att vara ett stirrhuvud till rökare?
Citera
2015-11-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankie77
Hej på er allihopa!

Jag har ganska nyligen inlett ett cannabisbruk som syftar till att motverka smärta och ångest. Jag tycker att det fungerar bra men jag har en fråga till er mer rutinerade stoners. När jag har rökt blir jag så jävla svajig. Läser om hur folk kan fortsätta att göra det dem höll på med före dem rökt på. Själv är jag glad om jag lyckas smöra en macka eller få tag i handtaget om jag ska gå på toaletten. Jag fattar att jag skulle kunna röka en mindre mängd men saken är den att jag blir spretig väldigt tidig. Är detta något som kommer att gå över med tiden eller är jag dömd till att vara ett stirrhuvud till rökare?

Det är något som enligt min erfarenhet (cirka 5års rökande) försvinner ju mer du röker. börjar du röka regelbundet varje dag så kommer det att försvinna på cirka 2-4veckor skulle jag tippa på (kanske snabbare). I vissa fall så var det lite att man fick "öva" sig in på att kunna göra alldagliga saker lika bra som nykter. Talar ur egen erfarenhet som sakt ! Men du ska ju vet att alla blir olika på cannabis
Citera
2015-11-04, 14:03
Medlem
BrotherBromances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glaukom
Låter som en rejäl nicokick

Tvivlar jag på, hade rökt vanliga cigaretter i 1-2 år innan denna händelse
Och vill minnas att joppen va ganska snål på tobak också
Citera
2015-11-05, 15:16
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankie77
Hej på er allihopa!

Det tar ett tag innan man kan surfa på vågen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in