2014-11-02, 12:38
Medlem
Slumpvandringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Hur tycker ni cannabis fungerar mot ångest och rastlöshet?

Misstänker att du kommer få många svar i stil med att cannabis är en utmärkt medicin mot ångest. Jag har fått uppfattningen att så även är fallet för ganska många men för balans vill jag inflika ett svar med min egen erfarenhet.

Jag lider av en hel del ångest och har försökt använda diverse strains i ett någorlunda mediciniskt syfte utan någon vidare lycka. För egen del skulle jag nästan vilja påstå att min ångest blir värre tillsammans med cannabis. Får dock mycket sällan ångest under ruset om jag inte haft ångest tidigare eller samtidigt som jag rökte, så det kan väl funka förebyggande men för mig funkar det inte speciellt bra som ångestdämpande.

En tung indica kommer dock döda all din rastlöshet.
Citera
2014-11-03, 00:00
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:

Underbart.
Citera
2014-11-03, 00:52
Medlem
Citat:
Finns inget bättre medel mot ångest och rastlöshet än en fet joint, då kommer du alltid hitta på någonting att göra. Efter jag rökt min jolle får jag alltid lust att göra saker, kan vara städa, dra på en fet låt och dansa eller helt enkelt gosa med katten. Jag kallar det "mission"
Citera
2014-11-03, 01:52
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Finns inget bättre medel mot ångest och rastlöshet än en fet joint, då kommer du alltid hitta på någonting att göra. Efter jag rökt min jolle får jag alltid lust att göra saker, kan vara städa, dra på en fet låt och dansa eller helt enkelt gosa med katten. Jag kallar det "mission"

Haha. byt ut "katt" mot "hund" så har du mig i ett nötskal.
Citera
2014-11-03, 07:46
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:

Utmärkt mot rastlöshet för vissa, mig t.ex. Tappar hakan varje gång nån tar fram dammsugaren efter en holk, wtf liksom...?

Ångest - till viss del, du får ju "färre" av alla känslor åtminstone efter du rökt in dig. Samtidigt vill jag påstå att CB förstärker det nuvarande måendet; är du glad blir du gladare osv.. För mig gäller väl det tidigare alternativet, för de som ej är vanerökare kan ångesten nog upplevas värre.
Citera
2014-11-03, 15:53
Medlem
Balonzos avatar
Citat:

Har jag ångest skippar jag rökat. Då sätter jag mig hellre och läser, slår på en film eller pratar med en vän så man kommer på andra tankar och röker när jag är glad igen. Rastlöshet? Ptja, vad fan är det ens.. När man inte har något att göra en söndag och det finns cannabis tillgängligt så är det väl trevligt med att röka en joint. Man är man "rastlös" 24/7 kanske man borde göra något annat mer produktivt, typ börja träna eller ta någon kurs.
Citera
2014-11-04, 17:57
Medlem
dodhundvalps avatar
Är hasch skadligare än marijuana?

Tjena, jag ska prova hasch första gången och jag undrar om haschet har samma skadeverkningar som "weed" har? Jag vet det mesta om marijuana och har velat prova det länge, men nu dök ett tillfälle upp att prova hasch och jag är inte så påläst om det. Är det i princip ungefär samma grej för en nybörjare? Jag vet att det är kåda och att det generellt sätt är billigare, men mer än så vet jag inte.

P.S. Är 100 kr per gram ett bra pris?
Citera
2014-11-04, 17:58
Medlem
rankovs avatar
nej.

100kr grammet är normalpris för bra kvalitet.
Citera
2014-11-04, 18:05
Medlem
anapols avatar
Hur är hasch generellt sett billigare än gräs? Har upplevt att dom båda ligger på samma pris. För det är ju samma aktiva ämne i liksom.

Anyway, ingen fara att röka hasch. Jag gör det jämt och föredrar det framför weed eftersom det är mer potent och det håller längre!
Citera
2014-11-04, 18:20
Medlem
Det är exakt samma sak. Du kan tillverka hasch med enbart dina händer och marijuana genom att rulla budsen mellan handflatorna (det görs innan dom är torkade dock så du inte får för dig något).

Skillnaden är ofta att hasch är tillverkat av strains med hög % indica och därför tror många att man blir segare på hasch men du blir lika seg på gräs om det är samma strain.
Hasch är ofta potentare och räcker längre också, men det beror såklart på kvalité.

100kr grammet är väldigt billigt om det är bra röka. Standarden nu för tiden ligger på 600/5 eller 500/4 om det är över standardkvalité.
Citera
2014-11-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodhundvalp
Tjena, jag ska prova hasch första gången och jag undrar om haschet har samma skadeverkningar som "weed" har? Jag vet det mesta om marijuana

Då borde du själv kunna lista ut hur hash är producerat därav förstå effekterna.
Citera
2014-11-04, 18:24
Medlem
Hasch är ju weed bara förfinat. Man gör haschet på kristallerna från gräset så det är samma sak men det blir mer potent än gräs samma med kief bara kristaller. Samhället fösöker lura folk det brukar låta så här Det börjar med Cannabis och slutar med hasch fast det är exakt samma. Och cannabis är helt ofarligt ingen som dött av enabart cannabis. Men lever man i sverige så finns det mycket okunnigt folk som bara snackar massa skit men helt utan fakta. Alkohol och cigaretter dör folk av. Har rök cannabis hela mitt liv ingen negativt med min hälsa men jag skulle aldrig hålla på med äckliga cancer cigg. Nu ska det säkert komma nån FB pojke här och börja snacka skit om cannabis men det är så dom fått lära hela livet att det är en jätte farlig drog fast allt det är bara skitsnack helt utan fakta. Och vill nån ha fakta så finns det jätte mycket info om det samt massa dokumentärer så käften på er. Länge leve Cannabis <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in