2014-11-04, 22:45
Medlem
CC_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Läs om, läs rätt.

Och nej, klumpigt hasch behöver inte betyda utblandat. Alla som rökt fint hasch vet det.

Och tror du på fullaste allvar att allt hasch i Chris är rent är du dummare än jag trodde

Haha så sant som det va sagt!
Citera
2014-11-04, 23:50
Medlem
En snabb fråga bara... Varför är haschet brunt här? Jag har sett några videos på youtube osv hur man gör hasch men deras hasch har varit gult. Diskuterade detta med en polare för nån dag sedan och vi blev inte kloka på varför det var så. Någon som vet?
Citera
2014-11-05, 00:02
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runtom
En snabb fråga bara... Varför är haschet brunt här? Jag har sett några videos på youtube osv hur man gör hasch men deras hasch har varit gult. Diskuterade detta med en polare för nån dag sedan och vi blev inte kloka på varför det var så. Någon som vet?

Nu är jag inte helt 100%, då jag inte tillverkat brunt hasch själv, men here goes min teori

Gult hasch blir det när man skakar av kristallerna från plantan, dvs keff.

Krossar man dessa kristaller i en press eller liknande, så blir det brunt. Bubblebags kan ju ge både och, och jag tror det beror på hur hård man är med omrörningen i isbadet.

Brunt/svart blir det ju också när du extraherar med alkohol/aceton, vilket passar med min teori. (Kristallerna löses upp)

Charras är brunt, och det görs genom att gnida händerna mot plantan och sen dra av resterna från händerna med en kniv. Kristallerna krossas helt, och speciellt när dom knådar ihop det dom skrapat av till större mängder.

Men som sagt, det är min teori
Senast redigerad av akvifer 2014-11-05 kl. 00:07.
Citera
2014-11-05, 00:43
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodhundvalp
Tjena, jag ska prova hasch första gången och jag undrar om haschet har samma skadeverkningar som "weed" har? Jag vet det mesta om marijuana och har velat prova det länge, men nu dök ett tillfälle upp att prova hasch och jag är inte så påläst om det. Är det i princip ungefär samma grej för en nybörjare? Jag vet att det är kåda och att det generellt sätt är billigare, men mer än så vet jag inte.

P.S. Är 100 kr per gram ett bra pris?

Hasch är i regel starkare en vanligt gräs då det är mer koncentrerat. Skadeverkningar är detsamma. Skillnaden är att det krävs avsevärt mindre mängd att bli lika stukad av. Risken finns nog att du har i lite för mkt om du inte är säker på hur mkt du ska ha i en joint. Men beroende på kvalité så skulle jag rekommendera dig att börja med att rulla en joint på 0,2Gram hasch ungefär. Börja med en mindre mängd och testa dig fram. Släng inte i 1gram hasch i jointen då det lätt kan bli för mkt för dig som är rookie Kom bara ihåg att även om det kan bli för mkt för dig så är det ingen fara. Det går över. Det mesta sitter i huvudet om man snear. Vissa kanske tror att dom håller på och får en hjärtattack när hjärtat dunkar lite snabbare, men det är ingen fara inte iaf Har själv käkat 4gram hasch tidigare
Senast redigerad av Mommejr 2014-11-05 kl. 00:46.
Citera
2014-11-05, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runtom

Gult hasch brukar vara finare (Dvs högre %thc), det kan även vara att det är färskt.
Att haschet är brunt är nog mest för att det har blivit ihoppressat som fan.
Citera
2014-11-05, 16:45
Medlem
stashboxs avatar
Gult/vitt hasch blir efter lång kurering även det brunaktikt. Är det väldigt ljust/vitt/gulaktigt har man renat det i flera steg från all form av "föroreningar" (växtmaterial som annars följer med).
Även detta blir brunt efter lång kurering.

Det jag pratar om är ej vanligt brunt nere från afrika utan exlusivt full melt bubble med en renhet på 99% heads.

För dyrt för att köpa, även om du befinner dig i tex USA..
Tillverkas dessutom helt utan kemikalier.
Citera
2014-11-05, 22:18
Medlem
Tänkte testa att röka med pipa. Aldrig rökt grönt förut. Några tips? Det är ett jävla hål i botten på pipan så får se om jag hittar nåt filter, nåt tips på nåt man kan ha hemma som funkar?
Citera
2014-11-05, 23:05
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteamyRoid
... nåt tips på nåt man kan ha hemma som funkar?
Klassikern är att ta ett filter från nån kran i köket eller toan. Funkar helt perfekt!
Citera
2014-11-06, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Klassikern är att ta ett filter från nån kran i köket eller toan. Funkar helt perfekt!

Ja kanske det, tack Kanske drar och köper filter någonstans, har ändå inget att röka än
Citera
2014-11-06, 18:59
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ja kanske det, tack Kanske drar och köper filter någonstans, har ändå inget att röka än
Får du inte tag i något lämpligt filter så kan du improvisera ihop ett med en liten bit grillfolie som du sticker några hål i med hjälp av en nål.
Citera
2014-11-06, 19:00
Medlem
justiceBEAVERs avatar
Citat:
Tänkte testa att röka med pipa. Aldrig rökt grönt förut. Några tips? Det är ett jävla hål i botten på pipan så får se om jag hittar nåt filter, nåt tips på nåt man kan ha hemma som funkar?

Gör en folieboll som du liksom lägger mot hålet, går klart utan. Men smaken är nog int värst god så.
Citera
2014-11-07, 18:50
Medlem
Millkys avatar
Hey fellow smokers.

Var nyss hoss en bekant och hjälpte honom med hans dator. Innan jag ska gå så frågor han om jag vill ha lite röka. Blir chockad och trodde jag hörde fel. Trodde aldrig han hade sånt. Men fram tar han en liten zip-påse med gräs. Som tack skulle jag få hälften då han nästan aldrig röker. Han hade fått det från en granne, haha.

Iallafall... Nu är det så att dom jag får mitt vanliga röka ifrån är goda vänner och har alltid fått 100% röka från dom. Och har då fått det i större mängd. Och aldrig fått ett skarpt öga för hur det ska se ut. Men tycker det ser bra ut och luktar ljuvligt.

Tänkte om kanske någon här med skarpt öga kan kolla på bilder och se om det verkar bra.

https://anonfiles.com/file/be8828fb7...a4bab9688fb6ff

https://anonfiles.com/file/b6d84009a...f7af162ac428f3
Senast redigerad av Millky 2014-11-07 kl. 18:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in