2018-05-06, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungdom
Fixa en bong och ta en väldigt liten nypa, typ 0.01-0.05 gram liksom. Rök den biten (borde gå i ett andetag eller två) sen vänta 30-60 min sen fortsätt så mycket du känner för.

Om du inte har tillgång till bong och inte vill investera/vänta så låt en vän röka och bara ge dig ett bloss eller två. Men rekommenderar starkt att röka rent om du kan.

Tack, jag har gjort en egen bong från en plastflaska så kan prova med den
Citera
2018-05-06, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junkyy1815
Tack, jag har gjort en egen bong från en plastflaska så kan prova med den

Rök inte plast kompis, det är otroligt dumt. Om du måste göra en mcgyverbong så köp två glasrör som går ner i en glasburk med lock, täpp med troll-lera eller nåt och gör lufthål för att få i dig röken och forma aminiumfolie som chillum på ena röret.

Om du verkligen inte har något annat så ta en toarulle oh gör ett litet hål i och stoppa en joint däri sen suger du medan du håller för på andra sidan med handflatan, då är det oftast lättare att röka än rakt upp. Du kan också klippa ur ett lite större hål och dra folie över som du petar hål i för att göra den enklaste pipan möjligt.
Senast redigerad av Pungdom 2018-05-06 kl. 15:24.
Citera
2018-05-06, 15:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Rök inte plast kompis, det är otroligt dumt. Om du måste göra en mcgyverbong så köp två glasrör som går ner i en glasburk med lock, täpp med troll-lera eller nåt och gör lufthål för att få i dig röken och forma aminiumfolie som chillum på ena röret.

Om du verkligen inte har något annat så ta en toarulle oh gör ett litet hål i och stoppa en joint däri sen suger du medan du håller för på andra sidan med handflatan, då är det oftast lättare att röka än rakt upp. Du kan också klippa ur ett lite större hål och dra folie över som du petar hål i för att göra den enklaste pipan möjligt.
Men vem fan gör en kopp av plast då? Det är ju inte så att du eldar upp plasten på något sätt.
Citera
2018-05-06, 16:07
Bannlyst
fick en present precis av en god vän, 3,5g hasch i två olika sorter, en ljus och smulig och den andre mörkare och seg, inklusive cones och tobak och hela köret, hursomhelst var det längesedan jag rökte brunt så undrar lite hur mkt man ska ta i en joint man ska röka själv alt. 2 personer. hur stora bitar typ? har ingen våg.

en tumregel kanske är att dela upp ca 3,5g på 10 joints? är inte helt säker på vilka sorter det är men indica iaf
Citera
2018-05-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men vem fan gör en kopp av plast då? Det är ju inte så att du eldar upp plasten på något sätt.

Jag har ingen aning hur den är gjord, men ju längre bort du har plast från lågan desto bättre . Bättre att vara säker tycker jag.
Citera
2018-05-06, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
undrar lite hur mkt man ska ta i en joint man ska röka själv alt. 2 personer. hur stora bitar typ?

Om du inte har nån tolerans och du röker själv och inte vet potensen tycker jag nog att en 3edels gram är att ta i. Iaf en "tumregel" jag kör på är att klibba fast smulet på tummen 1-2 gånger om jag inte är noggrannare.

Storleken på bitarna är inte jätteviktigt, men lämna inte stora kulor i det för då brinner det inte upp och bara hamnar i askan. Se till att det är mycket surface area bara så är det lugnt. Om du vill ha referens så tänk nånstans mellan malda pepparkorn och små havssaltsbitar så löser det sig nog.
Citera
2018-05-06, 16:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag har ingen aning hur den är gjord, men ju längre bort du har plast från lågan desto bättre . Bättre att vara säker tycker jag.
Jag har gjort tillräckligt många PET-bongar för att veta att man behöver vara rejält klantig om man lyckas elda plast som man andas in.
Citera
2018-05-06, 16:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
fick en present precis av en god vän, 3,5g hasch i två olika sorter, en ljus och smulig och den andre mörkare och seg, inklusive cones och tobak och hela köret, hursomhelst var det längesedan jag rökte brunt så undrar lite hur mkt man ska ta i en joint man ska röka själv alt. 2 personer. hur stora bitar typ? har ingen våg.

en tumregel kanske är att dela upp ca 3,5g på 10 joints? är inte helt säker på vilka sorter det är men indica iaf
Har du en våg? I så fall är det lätt. Jag och min kumpan gör som så att när vi testar något nytt så kör vi antingen 0,3 som vi delar på eller om vi är på varsitt håll så kör vi 0,2. Det har än så länge gett en utmärkt fingervisning om huruvida det är lagom eller inte.
Citera
2018-05-06, 17:57
Bannlyst
Citat:
Har du en våg? I så fall är det lätt. Jag och min kumpan gör som så att när vi testar något nytt så kör vi antingen 0,3 som vi delar på eller om vi är på varsitt håll så kör vi 0,2. Det har än så länge gett en utmärkt fingervisning om huruvida det är lagom eller inte.

nej som jag skrev så har jag tyvärr ingen våg, men det är ca 3,5g och jag har 10 eller 11 cones, jag kanske ska dela upp det på 15 spliffar, eller göra några 0,3 och några 0,2. Kanske ska dela dom jämt med så många cones jag har. En cone är ett färdigrullat papper med filter klart så bara att blanda och hälla i. och hur mkt tobak ska man ha i?

gräs är ju lättare att mecka ihop tycker jag
Citera
2018-05-06, 18:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
nej som jag skrev så har jag tyvärr ingen våg, men det är ca 3,5g och jag har 10 eller 11 cones, jag kanske ska dela upp det på 15 spliffar, eller göra några 0,3 och några 0,2. Kanske ska dela dom jämt med så många cones jag har. En cone är ett färdigrullat papper med filter klart så bara att blanda och hälla i. och hur mkt tobak ska man ha i?

gräs är ju lättare att mecka ihop tycker jag
Äh, dela du upp det på tio och så röker du så mycket på varje spliff som du orkar. Så jävla farligt är det inte.

Jag vet inte riktigt hur stora dom där färdiga konerna är. Du kan ju alltid tömma ut innehållet i en cigg och se hur mycket konen rymmer.
Citera
2018-05-06, 22:02
Medlem
Citat:

Du har ingen pipa du kan testa lagom mängd i?
Citera
2018-05-07, 00:15
Medlem
Citat:
Jag har gjort tillräckligt många PET-bongar för att veta att man behöver vara rejält klantig om man lyckas elda plast som man andas in.

https://hightimes.com/health/dangers-smoking-plastic/

Long story short att röka ur plastflaskor är bara idiotiskt hur "säkert" man än försöker göra det. Köp glas, det är inte så svårt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in