2023-09-14, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Konstigt att få "baksmälla" av cannabis och ångest tre dagar efteråt. Kan röka flera gram om dagen vilket pågår i veckor utan att bli sådär.

Du borde nog inte röka cannabis överhuvudtaget.

Nej kanske inte men höra sig för bland cannabisveteraner är ju inte fel.
Citera
2023-09-18, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jouissance
Tja! Finns det någon sorts cannabis som inte ger baksmälla? Har det alltid gott när jag röker men hamnar i en rejäl ångestsvacka i typ tre dagar efteråt.
Du röker för stor mängd, dra ner lite

Indica blir garanterat mindre så, sativa mera
Citera
2023-09-18, 06:56
Medlem
Öööömmmh... jag kan inte bli hög på morgonen av hash vad kan det bero på? Varje dag så tar det till 09:00 att kunna känna av det spelar ingen roll när jag vaknar asså från 00:00 till 09:00 går ej
Citera
2023-09-18, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsoysauce
Du röker för stor mängd, dra ner lite

Indica blir garanterat mindre så, sativa mera

Jag röker inte alls på grund av att jag får ångest dagarna efter. Senaste gången var typ tre år sen.
Citera
2023-09-21, 16:58
Medlem
Freddoss avatar
Citat:
Tja! Finns det någon sorts cannabis som inte ger baksmälla? Har det alltid gott när jag röker men hamnar i en rejäl ångestsvacka i typ tre dagar efteråt.

Jag bor i Nederländerna och har i princip rökt varje dag de senaste 2,5 åren, sporadiskt innan dess i 1,5 år. Har aldrig känt att jag hamnat i en baksmälla eller ens i närheten och då röker jag oftast på kvällen och innan jag lägger mig.
Det finns ju en stor jävla mängd av strains så kanske denna inte var något för dig så du kan ju testa en annan. Nackdelen är väl om du bor i Sverige så har du inte så mycket att välja på som vi har här i NL.

Kan också vara så att gräset är spetsat med något annat skit för att kvalitén på gräset är så uselt så de spetsar det med allt möjligt skit.
Citera
2023-10-05, 01:49
Fråga från helt oinsatt.

Cannabisharts? Blir det ett annorlunda rus än av "grönt och klippt" ?

Harts och alkohol? Bra/dålig kombination?

(Anledningen till fråga är för att en bekant använder harts och jag tycker det är skillnad mot vad jag träffat på innan. Jag tycker snarast människan får en "skarphet", blir hetsig och sover oroligt än har det fint och bra. )
Citera
2023-10-08, 14:43
Medlem
Citat:
Nej kanske inte men höra sig för bland cannabisveteraner är ju inte fel.
Röka kan du endå göra, själv röker jag endast 0.025mg hash varje halvtimme sitter ej fel, jag gör det av medicinska skäl dock
Citera
2023-10-09, 23:42
Medlem
Benmaergskylans avatar
Vill bara dela med mig av en bild på mitt kommande röka

https://imgur.com/a/U26WB6z

Fick en bild av min pålitliga supplier på en cookie strain som hänger och torkar?

Vad tycker ni, ser det fint ut?
Citera
2023-10-10, 00:10
Medlem
Benmaergskylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Om man vill blanda ut gräset i jointen - vad är det bästa att blanda med? Jag föredrar att röka utan tobak, men om jag bara tar weed i så går det åt väldigt mycket på en joint. Dessutom blir jag alldeles för hög. Så finns det någonting som brinner i lagom takt utan att smaka alltför mycket och vidrigt som man kan ha i utfyllnadssyfte?

Personligen älskar jag när jag får med "mindre trimmade buds" är det kvalitetsröka så har även löven en hel del trikomer (godis)

Blanda aldrig ut det är min tanke.
Citera
2023-10-10, 00:24
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Fråga från helt oinsatt.

Cannabisharts? Blir det ett annorlunda rus än av "grönt och klippt" ?

Harts och alkohol? Bra/dålig kombination?

(Anledningen till fråga är för att en bekant använder harts och jag tycker det är skillnad mot vad jag träffat på innan. Jag tycker snarast människan får en "skarphet", blir hetsig och sover oroligt än har det fint och bra. )
Bästa kombination om man är van.
Dåligt första gången.
Skarphet får du nog förklara men om du menar att man kan bli pigg klar och skärpt på hasch så stämmer det.
Grönt är samma som harts men mer koncentrerat men idag så är grönt ofta lika starkt eller starkare.
Är du på din "bekant" om dens bruk? Det kan ju va segt och trigga Skarphet kanske.
Citera
2023-10-10, 00:42
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Bästa kombination om man är van.
Dåligt första gången.
Skarphet får du nog förklara men om du menar att man kan bli pigg klar och skärpt på hasch så stämmer det.
Grönt är samma som harts men mer koncentrerat men idag så är grönt ofta lika starkt eller starkare.
Är du på din "bekant" om dens bruk? Det kan ju va segt och trigga Skarphet kanske.

Så svårt att förklara tydligt i ord.

Jag uppfattar det som att personen brukar hasch för avslappning, typ efter jobb. Men blir inte trött eller "fysiskt avslappnad" av det - psykiskt kanske men det vet jag ju inte.

Med skarp menar jag vass. Vass i ton, vass i kommentarer. Typ inte så trevlig. (Fast nykter är det en mild och omtänksam person).

Nej inte på alls. Har endast sagt att jag inte vill att man röker inne hos mig och att jag inte vill ha - det borde ju vara okej.

Jag har nog landat lite i att ta avstånd, är liksom inte bekväm med en person som "slåss" i sömnen och ja, blir burdus mot mig. Haschet verkar också ta en så stor plats i livet hans.

Frågar för som sagt, detta känns annorlunda än vad jag mött innan men svårt att veta när man inte är insatt/intresserad.
Citera
2023-10-10, 00:51
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Så svårt att förklara tydligt i ord.

Jag uppfattar det som att personen brukar hasch för avslappning, typ efter jobb. Men blir inte trött eller "fysiskt avslappnad" av det - psykiskt kanske men det vet jag ju inte.

Med skarp menar jag vass. Vass i ton, vass i kommentarer. Typ inte så trevlig. (Fast nykter är det en mild och omtänksam person).

Nej inte på alls. Har endast sagt att jag inte vill att man röker inne hos mig och att jag inte vill ha - det borde ju vara okej.

Jag har nog landat lite i att ta avstånd, är liksom inte bekväm med en person som "slåss" i sömnen och ja, blir burdus mot mig. Haschet verkar också ta en så stor plats i livet hans.

Frågar för som sagt, detta känns annorlunda än vad jag mött innan men svårt att veta när man inte är insatt/intresserad.
Tror jag förstår. Det är olika hur man blir påverkad.
Man blir mentalt avslappnad och då piggare.
Vissa blir tvärtom.
Sömnen har nog med oroliga drömmar att göra. Borde minska med röka.
Tråkigt om han är burdus mot dig påverkad men snäll nykter.
Du har mött en haschrökare som kanske inte borde röka.
Nu har jag ju bara ditt ord på hur hans situation är och antar hans version skulle låta annorlunda.
Är han snäll skulle jag stanna men det låter lite som han inte är det.
Lycka till.

Edit: man blir inte petsonlighetsförändrad på cannabis som med t.ex. alkohol.
Senast redigerad av Rastapunx 2023-10-10 kl. 00:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in