2018-01-27, 15:32
Medlem
JoeBidens avatar
Har gjort cannabisolivolja. Har dekarbolyxerat gräset, blandat ner det i oljan och rört om under värme så att oljan "sugit" åt sig THCn eller vad man ska säga. Oljan blev bra och jag blev bäng.

Min fråga... Har filtrerat bort allt "organiskt" material från oljan så att den ej ska bli så grumlig. Finns det någon vits med att röka det som blev över (växtdelarna)?
Citera
2018-01-27, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Har gjort cannabisolivolja. Har dekarbolyxerat gräset, blandat ner det i oljan och rört om under värme så att oljan "sugit" åt sig THCn eller vad man ska säga. Oljan blev bra och jag blev bäng.

Min fråga... Har filtrerat bort allt "organiskt" material från oljan så att den ej ska bli så grumlig. Finns det någon vits med att röka det som blev över (växtdelarna)?
Jag skulle ätit det på något sätt. Röka skulle jag inte rekommendera.
Citera
2018-01-27, 16:36
Medlem
Tja flashback!
Är det någon som vet om det är möjligt att göra egen thc-olja för att hälla i sin vape?
Citera
2018-01-27, 21:01
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahafan
Tja flashback!
Är det någon som vet om det är möjligt att göra egen thc-olja för att hälla i sin vape?

Inte för en "lekman", det skulle sätta sig och förstöra din apparat.

Det går att göra olja utan att vara särskilt insatt, men jag har hört att livslängden på apparaten samt värdet/kraften av den sedermera brukbara oljan minskar kraftigt. OM man nu ska jämföra med saker som man köper över disk.
Citera
2018-01-27, 21:03
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden

Det låter lite onödigt, "overkill" om så vill.
Citera
2018-02-11, 14:08
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggsallad
Jag rullade ihop 50/50 hasch o tobak.. blev en jävla åktur... Det känns väldigt mycket starkare än weed 😜

haha det kan jag tänka mig! Hash eldar man bäst direkt på biten och sen smular man lite över tobaken, om det är bra hasch ska man inte slösa på det.
Citera
2018-02-12, 22:25
Medlem
Här kommer några riktiga n00b-frågor.

Tänkte ta steget ut i cannabisvärlden nu på riktigt och röka på i något mer än när man fick prova polarnas egenrullade spliffs på hemmafester i ungdomsåren.

1. Hur går det till rent praktiskt? Köper man typ 1g cannabis i påse? Vilka alternativ finns det och vilket är det enklaste?

2. Vart röker ni på? Känns ju som att göra det i lägenheten är lika med självmord - skulle det inte lukta något enormt till grannarna och så åker man fast? Eller hur gör man där rent praktiskt? Är det bästa alternativet att gå ut i någon skog och göra det på plats där? I en villa i villaområde? Stängda fönster eller öppna?

3. Efter att ha kollat lite här i tråden så verkar 0,2g det bästa att börja med. Eller finns det någon som rekommenderar något annat här? Hur röker man på bäst rent praktiskt? Tömmer man bara en cigg på tobaken, blandar ut med cannabis och stoppar tillbaka det som det lättaste sättet?

4. Något annat, viktigt att tänka på som ni önskar att ni visste första gången ni skulle röka på? Några tips?
Citera
2018-02-13, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostskalare
Här kommer några riktiga n00b-frågor.

Tänkte ta steget ut i cannabisvärlden nu på riktigt och röka på i något mer än när man fick prova polarnas egenrullade spliffs på hemmafester i ungdomsåren.

1. Hur går det till rent praktiskt? Köper man typ 1g cannabis i påse? Vilka alternativ finns det och vilket är det enklaste?

2. Vart röker ni på? Känns ju som att göra det i lägenheten är lika med självmord - skulle det inte lukta något enormt till grannarna och så åker man fast? Eller hur gör man där rent praktiskt? Är det bästa alternativet att gå ut i någon skog och göra det på plats där? I en villa i villaområde? Stängda fönster eller öppna?

3. Efter att ha kollat lite här i tråden så verkar 0,2g det bästa att börja med. Eller finns det någon som rekommenderar något annat här? Hur röker man på bäst rent praktiskt? Tömmer man bara en cigg på tobaken, blandar ut med cannabis och stoppar tillbaka det som det lättaste sättet?

4. Något annat, viktigt att tänka på som ni önskar att ni visste första gången ni skulle röka på? Några tips?
1. Man bruka köpa en "hel" eller "halv". Det kan vara olika mängd i påsarna men en hel är runt 5g och en halv hälften av det. Många vill barja sälja hela bitar.

2. Det luktar inte så mycket som du tror och ärligt talat vad ska hända? Rök i din lägenhet det är fine.

3. Om du inte kan rulla så rekommenderar jag en pipa eller en bong. Blanda tobak och cannabis sen är det bara att stoppa i koppen och röka. Det är dåligt att röka i en cigg, brinner upp snabbt. Du ska heller inte ha ett vanligt cigarettfilter utan gör ett av papp tex.

4. Det tar nån minut innan det slår på. Ta några bloss och vänta sedan 10 min. Ha godsaker och nåt att dricka till hands.
Citera
2018-02-15, 06:11
Medlem
Har väl egentligen inte mycket att tillföra här, varken dricker alkohol eller röker cannabis (gör dock annat) men jag har funderat på följande som jag tycker är en smula egendomligt.

Inför en grupp ska 2 personer beskriva sin helg.

Person A: jag söp som en gris på lördan, spydde som en idiot vid 19 och däckade som en sten en stund senare.

Person B: var hos några polare, rökte gräs, chillade och kollade på film.

Person A har använt en drog som årligen dödar hundratusentals, slitit sönder mer familjer än jag vet inte vad och annat elände.
Person A är den man skrattar åt pga sitt lilla snedsteg.

Person B har också använt en drog, men denne kollar man snett på och kallar pundare.

Jag tror på ett cirka att ni förstår vad jag menar, varför är det så tror ni?
Citera
2018-02-15, 08:04
Medlem
Därför svenskar är ett moraliskt herrefolk och vi lever i ett land som präglas av en synnerligen hög moral samt att vår narkotikalagstiftning i hög grad präglas av Nils Bejerots tankar. Vår narkotikalagstiftning utformades i slutet av 60-talet och har sedan dess inte förändrats utöver att straffsatser har skärpts. Bruk av narkotika är något som de där jävla utlänningarna förespråkar och är främmande för vår kultur, allt annat än ren ofärgad alkohol är fullkomligt förkastligt.
Citera
2018-02-15, 23:19
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruities
Jag skulle rekomenderat hasch för dig, men du får testa dig fram. då märker du vad som funkar för dig. Vart du ska handla kan jag inte säga men bor du i stocholm som mig bör du inte ha några svårigheter. 5f5 borde du kunna hitta. Lycka till!

Det blev det som väl kallas för grönt. Bor inom 08 och det var mest en slump att jag kom över rökat i dag. Har ju funderat länge. Ska ta och testa 0,2 g i morgonbitti och se vad det kan ge mot smärta i överkroppen. Betalade 250kr för 2,5 g. Han hade inte mer men för mig som bara ska testa så duger det lilla gott.

Har inte inhandlat nåt redskap såsom bong el. vaporizer ännu.

Kommer att blanda det gröna med råtobaksspill och fylla upp en halv cigaretthylsa.
Citera
2018-02-22, 10:31
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Det blev det som väl kallas för grönt. Bor inom 08 och det var mest en slump att jag kom över rökat i dag. Har ju funderat länge. Ska ta och testa 0,2 g i morgonbitti och se vad det kan ge mot smärta i överkroppen. Betalade 250kr för 2,5 g. Han hade inte mer men för mig som bara ska testa så duger det lilla gott.

Har inte inhandlat nåt redskap såsom bong el. vaporizer ännu.

Kommer att blanda det gröna med råtobaksspill och fylla upp en halv cigaretthylsa.
Nå, hur gick det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in