2017-05-08, 13:26
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
tack för ditt svar, aa då är jag inte helt ute och cyklar ja exakt, brunt verkar bättre på alla sätt utom att det är onyttigare men grönt känns så naturligt och "the real deal" på nått sätt. Blunts är väl iofs också tobak eller?

Det finns brunt med olika egenskaper och grönt med olika egenskaper. Rent generellt ligger tonvikten på s.k. "standard marockan" i Sverige vilket är kamelbajs med introverta egenskaper, medan gräset är lite mer party och uppiggande. Personligen röker jag endast hash numera om det är tex svart afghan eller annat kvalitetshasch.

Angående vad som är "nyttigare" är min högst personliga erfarenhet att hash slår hårdare på lungorna, det är ju faktiskt ren kåda man röker vilket inte direkt är naturligt.
Citera
2017-05-08, 13:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det finns brunt med olika egenskaper och grönt med olika egenskaper. Rent generellt ligger tonvikten på s.k. "standard marockan" i Sverige vilket är kamelbajs med introverta egenskaper, medan gräset är lite mer party och uppiggande. Personligen röker jag endast hash numera om det är tex svart afghan eller annat kvalitetshasch.

Angående vad som är "nyttigare" är min högst personliga erfarenhet att hash slår hårdare på lungorna, det är ju faktiskt ren kåda man röker vilket inte direkt är naturligt.
Det där är inte ens nästan sant. Kanske i vissa områden men inte på det generaliserande sättet.

Vidare så är ju bra och välgjort hasch 100% naturligt. Kåda är i allra högsta grad naturligt.
Citera
2017-05-08, 17:09
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatGud
Läste om någon som hittade en bit brunt efter typ 10 år och han försökte röka det. Han sa att han blev bäng, men det får man väl ta med en nypa salt.

Tror jag säkert han blev. bilr väl några procents försämring på 10 år.. men inget som är lönt att haka upp sig på om ni inte har kilovis liggande. rök och var glad
Citera
2017-05-08, 17:47
Medlem
TarzansFarsas avatar
När man får i sig THC så blir allt mer spännande. Att gå i naturen är underbart, att kolla porr är jätte fascinerande även fast man har gjort det 1000 gånger innan, att gibba spel är också jätte spännande och fascinerande.

Vad är det i THC gör som kan koppla om vår hjärna till att tycka små saker i vardagen helt plötslig blir jätte spännande och intressant när man är hög?
Citera
2017-05-09, 19:12
Medlem
Haggeifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
När man får i sig THC så blir allt mer spännande. Att gå i naturen är underbart, att kolla porr är jätte fascinerande även fast man har gjort det 1000 gånger innan, att gibba spel är också jätte spännande och fascinerande.

Vad är det i THC gör som kan koppla om vår hjärna till att tycka små saker i vardagen helt plötslig blir jätte spännande och intressant när man är hög?

THC får effekt på hjärnan genom att det binder sig till en cannabinoidreceptor. De positiva känslorna man får när man konsumerar cannabis beror på att det aktiverar vårat belöningssystem och gör så att det frigör mer dopamin.

Cannabisreceptorer finns på hjärnbarken där många av våra intryck "styrs", därför blir intrycken annorlunda när man är hög.
Citera
2017-05-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passtb
Följdfråga: Blir inte toleransen thru the roof när man väl prövat dessa koncentrat?

Prövar gärna, men vill inte sabba receptorerna i skallen (worst case scenario, efter koncentrat blir man knappt stekt på vanligt röka.)

Självklart blir den det.
Citera
2017-05-11, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Vissa tål rök sämre än andra. Det är trots allt skadligt för kroppen att röka och för vissa blir hosta och snuva kraftigare.

Prova vape istället.
Håller med dig, gick över till vape efter första testet för ett antal år sedan och har aldrig ångrat det.
Citera
2017-05-14, 18:26
Medlem
Hej, jag har autism. Har läst en del om medicin, och weed verkar vara bättre än droger psykiatrin kan ge. Jag har bröstsmärtor och ringde VC, och dom sa att det kan vara stress, och att jag ska prata med psykiatrin.

Det dom kan ge är sömn meds och SSRI vilket jag inte tror kommer hjälpa. Jag kommer också säga till min psykolog vad hon tycker om gräs.

Vad är era tankar om detta? Om jag börjar kommer jag bli beroende, är ett liv som beroende ok?

edit: Hur kan Joe Rogan fungera normalt som missbrukare? Eller brukar han bara lite?
Senast redigerad av DaBeast 2017-05-14 kl. 18:31.
Citera
2017-05-14, 18:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Hej, jag har autism. Har läst en del om medicin, och weed verkar vara bättre än droger psykiatrin kan ge. Jag har bröstsmärtor och ringde VC, och dom sa att det kan vara stress, och att jag ska prata med psykiatrin.

Det dom kan ge är sömn meds och SSRI vilket jag inte tror kommer hjälpa. Jag kommer också säga till min psykolog vad hon tycker om gräs.

Vad är era tankar om detta? Om jag börjar kommer jag bli beroende, är ett liv som beroende ok?

edit: Hur kan Joe Rogan fungera normalt som missbrukare? Eller brukar han bara lite?
Jag vet inte var du har fått det ifrån, att han skulle vara missbrukare. Det är typ bara i Sverige som man menar på att allt bruk är ett missbruk.

Jag tror inte att du ska pratar med din psykolog om cannabis. Det kan lika gärna gå åt helvete.
Citera
2017-05-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag vet inte var du har fått det ifrån, att han skulle vara missbrukare. Det är typ bara i Sverige som man menar på att allt bruk är ett missbruk.

Jag tror inte att du ska pratar med din psykolog om cannabis. Det kan lika gärna gå åt helvete.

Hon är snäll och ung. Hon förstår säkert. Men vad annars kan jag göra? Vill inte ta SSRI, har läst massor med dåligt om det, och weed ska vara bättre än sömn medicin?
Citera
2017-05-14, 18:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Hon är snäll och ung. Hon förstår säkert. Men vad annars kan jag göra? Vill inte ta SSRI, har läst massor med dåligt om det, och weed ska vara bättre än sömn medicin?
Det finns en ganska övervägande chans att hon har svalt all propaganda som hon med största sannolikhet har fått i sig under utbildningen. Att prata om drogvanor med vården kan man göra om man har lite erfarenhet av att knarka men har man inte det så ska man låta bli.
Citera
2017-05-17, 10:36
Medlem
Citat:
om du inte har nått intresse av själva ruset, varför inte pröva ssri? Det värsta som händer är att det inte hjälper... rök nångång då o då om du känner för det men man kan ju inte gå runt och va bäng jämt och nej tror inte hon kmr förstå i hennes öron kan de lika gärna låta som du föreslår att du ska få börja skjuta heroin pga din autism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in