2018-04-26, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Är det bara för mig snus rinner otroligt mycket för när man är hög?
Rinner något fruktansvärt! Tycker det är hemskt men känner inte något speciellt sug när jag är hög.
Citera
2018-04-26, 23:39
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxorzzz
Rinner något fruktansvärt! Tycker det är hemskt men känner inte något speciellt sug när jag är hög.
Håller med! Efter holken vill jag inget annat än att ta en prilla, men efter en kvart rinner det som satan och jag vill aldrig mer snusa. Jag har börjat röka (hasch) ca 2-4 gånger om dagen nu och en dosa räcker i en vecka. När jag var helt rökfri snusade jag en dosa om dagen mer eller mindre.

Edit: Kan det kanske ha något att göra med att man blir torr i munnen?
Citera
2018-04-27, 19:23
Medlem
Hej svejs flashback, tillbaks igen. Har inte rökt speciellt länge (ca 2 veckor) undar om detta ser ut att vara bra grejor (det luktar bra): https://imgur.com/a/wJWX5Jb
Är inte så bra på att se sådant själv. Hare gott folk.
Citera
2018-04-27, 20:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galenfoliehatt
Hej svejs flashback, tillbaks igen. Har inte rökt speciellt länge (ca 2 veckor) undar om detta ser ut att vara bra grejor (det luktar bra): https://imgur.com/a/wJWX5Jb
Är inte så bra på att se sådant själv. Hare gott folk.
Det är ju så kallat shake. Det vill säga det som blir kvar i botten på dom stora påsarna när man har tagit ur alla buds. Men. Det ser ut att vara gott om kristaller på det som är i påsen så för en påse shake ser det ju bra ut.
Citera
2018-04-27, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är ju så kallat shake. Det vill säga det som blir kvar i botten på dom stora påsarna när man har tagit ur alla buds. Men. Det ser ut att vara gott om kristaller på det som är i påsen så för en påse shake ser det ju bra ut.
Tack för svaret! Behöver det nu vara så att shake som det kallas är av sämre kvalitet?
Hare gott.
Citera
2018-04-27, 20:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galenfoliehatt
Tack för svaret! Behöver det nu vara så att shake som det kallas är av sämre kvalitet?
Hare gott.
Shake har ungefär samma kvalitet som själva budsen. Det är mest att det just inte är så mycket stora, fina buds utan just "shake". Tar nog fan hellre fem gram shake för 500 än fem gram av samma buds för 600. Nästan i alla fall.
Citera
2018-04-27, 23:45
Medlem
ThierryHenry14s avatar
Beställa online

- beställer ni hem? sett att vissa verkar köra med postbox och det innebär att ni hämtar ut på lokala postkontoret då eller? Känns som att polisen kan vänta där ett par månader in och bara gripa en. Får man det hem vet jag inte vad man ska skylla på dock??

- Hur fan betalar man ? Swish?

- hur ofta har ni blivit blåsta? googlar ni bara fram butiker nu när drogshoppen är stängd?

Inte rökt på ett par år nu men kanske vill röka lite i sommar igen. Bor i en förort så kanske kan knalla ner till tbanan och fråga nån av babbarna men min streetsmartness är på nivå noll.
Citera
2018-04-28, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThierryHenry14
Beställa online

- beställer ni hem? sett att vissa verkar köra med postbox och det innebär att ni hämtar ut på lokala postkontoret då eller? Känns som att polisen kan vänta där ett par månader in och bara gripa en. Får man det hem vet jag inte vad man ska skylla på dock??

- Hur fan betalar man ? Swish?

- hur ofta har ni blivit blåsta? googlar ni bara fram butiker nu när drogshoppen är stängd?

Inte rökt på ett par år nu men kanske vill röka lite i sommar igen. Bor i en förort så kanske kan knalla ner till tbanan och fråga nån av babbarna men min streetsmartness är på nivå noll.
Jag har aldrig haft några problem med att beställa hem till min skrivna adress. Sannolikheten att polisen skulle plocka de är obefintlig, knappast nervös heller att de skulle kunna påvisa att jag köpt.

Det finns flertal tjänster där du kan köpa btc, kraken eller bitstamp är att rekommendera.
Btxc eller liknande skulle jag inte använda mig av.

Om du lägger ner lite tid så finns det specifika sidor på darknet där du kan köpa. Att köpa på open är inget jag skulle göra, hittills har jag inte blivit lurad en gång, alltid fått vad jag beställt.
Citera
2018-04-29, 11:33
Medlem
Hur ska man dosera cannabis första gången man röker? Är det lättare att blanda ut med tobak eller ska man enbart röka gräset?
Citera
2018-04-29, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junkyy1815
Hur ska man dosera cannabis första gången man röker? Är det lättare att blanda ut med tobak eller ska man enbart röka gräset?

Jag skulle rekommendera rent i pipa. Börja med en liten bit, rök, vänta några minuter och rök mer tills önskad nivå uppnåtts.
Citera
2018-05-05, 16:22
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Håller med! Efter holken vill jag inget annat än att ta en prilla, men efter en kvart rinner det som satan och jag vill aldrig mer snusa. Jag har börjat röka (hasch) ca 2-4 gånger om dagen nu och en dosa räcker i en vecka. När jag var helt rökfri snusade jag en dosa om dagen mer eller mindre.

Edit: Kan det kanske ha något att göra med att man blir torr i munnen?

Jag snusar mer än vanligt när jag har rökt, helst snusar jag lös. Blir en riktig nikotinhora efter en holk. Kan stå och röka en cigg efter en holk, och jag röker knappt cigg i vanliga fall. Knappast bra för mina lungor.
Citera
2018-05-05, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junkyy1815

Fixa en bong och ta en väldigt liten nypa, typ 0.01-0.05 gram liksom. Rök den biten (borde gå i ett andetag eller två) sen vänta 30-60 min sen fortsätt så mycket du känner för.

Om du inte har tillgång till bong och inte vill investera/vänta så låt en vän röka och bara ge dig ett bloss eller två. Men rekommenderar starkt att röka rent om du kan.
Senast redigerad av Pungdom 2018-05-05 kl. 17:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in