2020-01-17, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negressdrottningen
Ja, det borde funka redan nu.
Nu är jag tillbaka efter ett jävla kladdande, men det gick bra. 70% lossnade ungefär så jag är nöjd. Tricket är att hålla ena tummen under plasten och den andra tummen på kladdet och dra flera gånger om på samma ställe för att det ska falla av.
Citera
2020-01-24, 12:24
Medlem
om man redan rökt en del och sedan tar några 3,5or tror ni man kan bli mer berusad än vanligt (dvs ifall man istället hade varit nykter från början)?
Citera
2020-01-27, 01:37
Medlem
Vapee1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyw
om man redan rökt en del och sedan tar några 3,5or tror ni man kan bli mer berusad än vanligt (dvs ifall man istället hade varit nykter från början)?
Är man rookie kan man nog uppfatta det som man blir snurrigare. För en erfaren är det ingen skillnad
Citera
2020-01-27, 01:48
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
klart, hasch förstärker alkohol väldigt mycket och alkohol förstärker hasch väldigt mycket.
om jag skulle klippa en hövding och sen dra i mig 4 3,5or skulle jag definivt bli lite mer snurrig
Citera
2020-02-02, 01:09
Medlem
Citat:
Om du vill maximera effekten av bägge så dricker du innan du röker, drick inte för mycket bara då det kan snurra till rejält 👍
Citera
2020-02-02, 12:16
Medlem
Har rökt på några gånger tidigare, men det har alltid varit i sällskap med andra, alkohol har varit involverat osv. Så nu tänkte jag äntligen ge rökat en ärlig och nykter chans, där jag röker ensam, så jag slipper skicka runt en bong hela tiden, medan jag knappt vet om jag fått i mig något

1) Min langare sålde mig något som han kallade ''Pineapple Haze''. Någon som är bekant med detta? Är detta ''grönt'' eller ''brunt''? Googlade på det : https://www.leafly.com/strains/pineapple-haze
Verkar ha fått bra reviews iaf!
2) Varför blandar man gräs med nikotin till så kallade ''spliffs''? Jag själv som inte gillar att röka vanliga cigg överhuvudtaget, finns det någon vinning att göra det för mig?
3) Hur mycket gräs känns lagom att ha i en joint? Eller snarare, hur mycket brukar det bli för er ungefär?
4) Hur lång tid tar det egentligen tills man börjar känna effekten, från att man börjat röka? Samt hur länge brukar en röksession pågå? :P Kan jag röka på lite smått till och från i 3-4h? Eller är det alldeles för länge i dessa sammanhang?
Citera
2020-02-02, 12:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VeryTPL
Samt hur länge brukar en röksession pågå? :P Kan jag röka på lite smått till och från i 3-4h? Eller är det alldeles för länge i dessa sammanhang?

Ja då går bra, du avgör precis hur du vill göra, finns inga måsten kring hur en session ser ut och kan självklart variera
Har en polare t.ex. som kan sitta själv med en joint (0.3g) i typ 2-3h medans han spelar datorspel, men kommer man på besök så blir det lätt 5-6st under samma tid istället.
Citera
2020-02-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeryTPL
Har rökt på några gånger tidigare, men det har alltid varit i sällskap med andra, alkohol har varit involverat osv. Så nu tänkte jag äntligen ge rökat en ärlig och nykter chans, där jag röker ensam, så jag slipper skicka runt en bong hela tiden, medan jag knappt vet om jag fått i mig något

1) Min langare sålde mig något som han kallade ''Pineapple Haze''. Någon som är bekant med detta? Är detta ''grönt'' eller ''brunt''? Googlade på det : https://www.leafly.com/strains/pineapple-haze
Verkar ha fått bra reviews iaf!
2) Varför blandar man gräs med nikotin till så kallade ''spliffs''? Jag själv som inte gillar att röka vanliga cigg överhuvudtaget, finns det någon vinning att göra det för mig?
3) Hur mycket gräs känns lagom att ha i en joint? Eller snarare, hur mycket brukar det bli för er ungefär?
4) Hur lång tid tar det egentligen tills man börjar känna effekten, från att man börjat röka? Samt hur länge brukar en röksession pågå? :P Kan jag röka på lite smått till och från i 3-4h? Eller är det alldeles för länge i dessa sammanhang?
Om han redan sålt dig det så borde du se att det är grönt, alltså gräs/marijuana och inte hasch.

Blandar du gräs med tobak när du rullar en spliff så tycker jag den glöder lite bättre och blir inte lika stark men det är smaksak.

Skulle säga att 0.3 gram ungefär är bra i en spliff för en nybörjare men brukar själv röka ungefär 0.8 till 1 gram i en holk.

Du kommer med största sannolikhet börja känna av effekt under tiden som du röker din holk men om du inte gör det kan du räkna med att effekterna kommer 5-10 minuter efter att du har rökt

Du kan röka hur länge du vill, jag har gått hela dagar dvs ca 12 timmar där jag rökt ungefär hela dagen flera gånger.

Må väl och puffa lugnt

Mvh
Citera
2020-02-06, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Ja då går bra, du avgör precis hur du vill göra, finns inga måsten kring hur en session ser ut och kan självklart variera
Har en polare t.ex. som kan sitta själv med en joint (0.3g) i typ 2-3h medans han spelar datorspel, men kommer man på besök så blir det lätt 5-6st under samma tid istället.

Citat:
Ursprungligen postat av FearNoDarkness
Om han redan sålt dig det så borde du se att det är grönt, alltså gräs/marijuana och inte hasch.

Blandar du gräs med tobak när du rullar en spliff så tycker jag den glöder lite bättre och blir inte lika stark men det är smaksak.

Skulle säga att 0.3 gram ungefär är bra i en spliff för en nybörjare men brukar själv röka ungefär 0.8 till 1 gram i en holk.

Du kommer med största sannolikhet börja känna av effekt under tiden som du röker din holk men om du inte gör det kan du räkna med att effekterna kommer 5-10 minuter efter att du har rökt

Du kan röka hur länge du vill, jag har gått hela dagar dvs ca 12 timmar där jag rökt ungefär hela dagen flera gånger.

Må väl och puffa lugnt

Mvh

Tack så mycket för svaren! Tyvärr tog langarens uppsättning slut, så min solodebut får skjutas upp på obestämd framtid
Citera
2020-02-06, 13:43
Medlem
st33rs avatar
Måste bra hasch vara klibbigt?
Tycker att mesta jag fått tag på sista året varit halvmjukt o svårmeckat. Typ att man värmer lite och det mer blir små lerbollar eller kulor när man gnuggar mellan fingrarna. Effekten har förvisso varit bra. Men gillar inte att arbetar med konsistensen.

Har rökt riktigt bra hasch som är ljusbrunt och som är mjukt men ändå sandigt så att man kan gnugga ett ”pulver” av det utan att det blir små "korvar ". Man kan rentav mecka det enkelt utan att värma på. Man kan samla ihop pulvret o trycka ihop till en boll men det är inte klistrigt om ni fattar
Men det kanske är nån sorts pollen ?
Citera
2020-02-06, 18:25
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Måste bra hasch vara klibbigt?
Bra hasch kommer i alla möjliga färger och former. Dåligt hasch likaså.
Citera
2020-02-06, 20:40
Medlem
Kompis ska röka på för första gången?

Mina vänner ska testa röka på för första gången. Själv har jag rökt på många gånger innan men har hört att inte alla blir höga första gången.
Om mina vänner inte blir höga först så skulle det då gå att vänta typ en timme och börja röka igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in