2017-02-20, 17:43
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johny555
Finns det risk för typ baksmälla när man röker på?

Jag har beställt grönt och brunt från canashop och tänkte röka på ordentligt första kväll jag fått det, men jag har skola dagen efter. Finns det risk att jag mår dåligt dagen efter om jag röker för mycket eller är det bara köra på?

Nej, finns ingen sådan risk. Om något mår du bättre än vanligt. När jag gick i skolan brukade jag röka joint efter joint med vänner hela natten sen promenera och sätta mig i skolbänken på morgonen. Var aldrig något problem. Möjligen lite trött och omotiverad att faktiskt göra skolarbetet men det kan också ha berott på att man setat uppe

Citat:
Ursprungligen postat av No6
Har länge planerat att röka cannabis för första gången men skjutit fram det ett tag så nästa helg tänkte jag äntligen ta tag i det. Har skaffat mig grinder, vaporizer, våg så det som egentligen saknas är endast gräset och "tekniken"...

Jag är inte rökare normalt sett och kommer endast röka rent gräs. När det gäller val av gräs så har jag hittat ett gräs med Sativa 50% Indica 50% THC 20% CBD 2% alltså en hybrid, vad jag förstår. Är detta för starkt?Mina förmodligen extremt korkade frågor kommer här.

1. Hur mycket gräs i gram bör jag fylla vapen med åt gången när jag röker?
2. Hur djupa bloss och hur snabbt måste man röka när det gäller en vape? Alltså, brinner gräset upp om man väntar för länge eller kan man ta ett litet bloss och vänta några minuter och sedan fortsätta? Antar att man måste ta "halsbloss" eller räcker det med att dra in det i munnen?

3. Om jag skulle bli nojjig kan man ta en benzo efteråt eller under ruset?

Återkommer om jag har mer frågor. Borde la finnas lite filmer på youtube annars, ska se efter. Tack på förhand.

Troligen är gräset inte alls 20% THC och 2% CBD. Jag gissar på att det är värdena för den strain du tror dig inneha. Om du nu inte personligen odlat detta och labtestat det så är det inte 20%. Däremot vet vi vad den vanliga "ration" mellan THC och CBD är, och det är ingen direkt låg-CBD strain så det ska nog inte vara några problem. Värt att nämna är dock att det sällan är den strain din langare sagt att det är, om han inte själv känner odlaren. Det kan givetvis vara just den strainen, men man brukar ta sådant med en nypa salt. Kommer de med flashiga namn som "Purple Haze", "White Widow" och diverse "Kush" så är det ofta inte det utan någon helt annan strain. Det spelar dock inte så stor roll, även om det skiljer sig lite grann så är cannabis cannabis oavsett strain. Möjligen att man blir lite mer vaken på vissa och mer sömnig på andra. För fler skillnader än så måste man vara väldigt uppmärksam.

För att besvara dina frågor. Grinda upp lite och lägg i vape:n, pröva lite först. Du behöver inte väga upp något om du inte vill. Hur du bör röka den beror helt och hållet på vilken vape du har. I en MFLB kan det definitivt bli bränt. I en MFLB håller du in batteriet, väntar i några sek tills det börjar se lite immigt ut under glaset, sen börjar du dra sakta in. Ungefär som att du skulle dricka varmt te genom ett sugrör. Det är dock svårare att veta om man får bra hits i vape så egentligen skulle jag kanske pröva röka i början istället, men det är helt upp till dig. Med lite trial and error funkar vape fint se till att inte hålla in batteriet för länge då det är då det blir bränt, skaka om vape:n ordentligt då och då eller rör om gräset med en tandpetare eller liknande.

Det räcker inte med att andas in i munnen, du måste andas in djupt. Tänk dig som att du andas in genom ett sugrör. Börja med 1 bra bloss så det kliar i halsen, håll in ett par sek. Sen kan du vänta några min om du vill, kanske 5 minuter. Sen är det bara att blossa på tills det känns rätt, men kan vara bättre att ta det lugnt i början än att röka för mycket.

Du kan ta benzo precis som vilken annan drog som helst under ett cannabisrus. Skulle dock inte säga att det behövs. Ifall du börjar nojja, försök bara fokusera på andningen. Vad du än nojjar över så är det 99,9% av gångerna bara något ologiskt som du nojjar över för att du rökt. Lugn, polisen kommer inte knacka på. Lugn, du kommer inte balla ur. Ta det lugnt bara, andas, det försvinner snabbt. Inse: "Jag tänker så här för att jag tagit en drog, nykter tänkte jag ju inte så här, det är okej. Det går snart över." En sak som möjligen också kan hjälpa är att lukta eller bita på svartpeppar. Enligt en studie innehåller nämligen svartpeppar ett ämne som tar bort paranoia i samband med cannabis.
Senast redigerad av Bluepant 2017-02-20 kl. 17:52.
Citera
2017-02-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Eller så röker du bara mindre, det är liksom inte svårare än så.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Troligen är gräset inte alls 20% THC och 2% CBD. Jag gissar på att det är värdena för den strain du tror dig inneha. Om du nu inte personligen odlat detta och labtestat det så är det inte 20%. Däremot vet vi vad den vanliga "ration" mellan THC och CBD är, och det är ingen direkt låg-CBD strain så det ska nog inte vara några problem. Värt att nämna är dock att det sällan är den strain din langare sagt att det är, om han inte själv känner odlaren. Det kan givetvis vara just den strainen, men man brukar ta sådant med en nypa salt. Kommer de med flashiga namn som "Purple Haze", "White Widow" och diverse "Kush" så är det ofta inte det utan någon helt annan strain. Det spelar dock inte så stor roll, även om det skiljer sig lite grann så är cannabis cannabis oavsett strain. Möjligen att man blir lite mer vaken på vissa och mer sömnig på andra. För fler skillnader än så måste man vara väldigt uppmärksam.

För att besvara dina frågor. Grinda upp lite och lägg i vape:n, pröva lite först. Du behöver inte väga upp något om du inte vill. Hur du bör röka den beror helt och hållet på vilken vape du har. I en MFLB kan det definitivt bli bränt. I en MFLB håller du in batteriet, väntar i några sek tills det börjar se lite immigt ut under glaset, sen börjar du dra sakta in. Ungefär som att du skulle dricka varmt te genom ett sugrör. Det är dock svårare att veta om man får bra hits i vape så egentligen skulle jag kanske pröva röka i början istället, men det är helt upp till dig. Med lite trial and error funkar vape fint se till att inte hålla in batteriet för länge då det är då det blir bränt, skaka om vape:n ordentligt då och då eller rör om gräset med en tandpetare eller liknande.

Det räcker inte med att andas in i munnen, du måste andas in djupt. Tänk dig som att du andas in genom ett sugrör. Börja med 1 bra bloss så det kliar i halsen, håll in ett par sek. Sen kan du vänta några min om du vill, kanske 5 minuter. Sen är det bara att blossa på tills det känns rätt, men kan vara bättre att ta det lugnt i början än att röka för mycket.

Du kan ta benzo precis som vilken annan drog som helst under ett cannabisrus. Skulle dock inte säga att det behövs. Ifall du börjar nojja, försök bara fokusera på andningen. Vad du än nojjar över så är det 99,9% av gångerna bara något ologiskt som du nojjar över för att du rökt. Lugn, polisen kommer inte knacka på. Lugn, du kommer inte balla ur. Ta det lugnt bara, andas, det försvinner snabbt. Inse: "Jag tänker så här för att jag tagit en drog, nykter tänkte jag ju inte så här, det är okej. Det går snart över." En sak som möjligen också kan hjälpa är att lukta eller bita på svartpeppar. Enligt en studie innehåller nämligen svartpeppar ett ämne som tar bort paranoia i samband med cannabis.
Tackar för tipsen. En sista fråga, Vilken temperatur bör jag ställa in vapen på, den jag har heter V2 Pro Series 7. Finns tre lägen: 200, 210 och 225 grader celsius.
Citera
2017-02-20, 23:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Tackar för tipsen. En sista fråga, Vilken temperatur bör jag ställa in vapen på, den jag har heter V2 Pro Series 7. Finns tre lägen: 200, 210 och 225 grader celsius.
Oh, den har jag också. Alla tre fungerar för det mesta men jag tenderar att välja högsta. Det beror också lite på weedet, hur bra kurerat det är och lite såna saker.
Citera
2017-02-21, 20:13
Medlem
Kan någon ge tips på ögonmått för ca 0,2 gram brunt? T.ex något föremål som har ungefär samma volym
Citera
2017-02-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Oh, den har jag också. Alla tre fungerar för det mesta men jag tenderar att välja högsta. Det beror också lite på weedet, hur bra kurerat det är och lite såna saker.
Där ser man, är du nöjd med vaporizern? Kollat runt lite på YT och läst på och den har fått en del negativ kritik har jag sett. Har laddat upp den och testat den, provade igår att röka det flytande nikotinet som följde med och det fungerade utmärkt. Återstår att se hur den fungerar för gräs men tycker den verkar väldigt smidig.
Citera
2017-02-22, 14:06
Medlem
Phobiazis avatar
Så hej, noob här. Har bara rökt typ standard hasch och någon hybrid tidigare.
Jag undrar om ni har tips på strain som är bra mot ångest och inte påverkar hungern alltför mkt?
Har nämligen anorexi, så en binge i samband med rökning vore inte hälsosamt för mig. >.<
Gärna någon som en grön shop har inne, men sånt man kan hålla koll på framöver funkar också^^

Tack på förhand!
Citera
2017-02-22, 15:20
Medlem
Om man röker i en vaporizer och fyller den med typ 0.3 gram, om jag röker ett bloss och sen väntar ett tag, brinner gräset upp då, dvs slösar jag gräs och måste röka upp allt snabbt direkt som i en ciggarrett? Eller går det "släcka" på nåt sätt eller stänga av vaporizeringen??
Citera
2017-02-22, 17:13
Medlem
Kiggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guest02
Om man röker i en vaporizer och fyller den med typ 0.3 gram, om jag röker ett bloss och sen väntar ett tag, brinner gräset upp då, dvs slösar jag gräs och måste röka upp allt snabbt direkt som i en ciggarrett? Eller går det "släcka" på nåt sätt eller stänga av vaporizeringen??
Det är bara att stänga av den.
Citera
2017-02-23, 20:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Där ser man, är du nöjd med vaporizern? Kollat runt lite på YT och läst på och den har fått en del negativ kritik har jag sett. Har laddat upp den och testat den, provade igår att röka det flytande nikotinet som följde med och det fungerade utmärkt. Återstår att se hur den fungerar för gräs men tycker den verkar väldigt smidig.
Alltså, den är sämre än den jag hade förut men den gör liksom sitt jobb utan direkta problem.
Citera
2017-02-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Så hej, noob här. Har bara rökt typ standard hasch och någon hybrid tidigare.
Jag undrar om ni har tips på strain som är bra mot ångest och inte påverkar hungern alltför mkt?
Har nämligen anorexi, så en binge i samband med rökning vore inte hälsosamt för mig. >.<
Gärna någon som en grön shop har inne, men sånt man kan hålla koll på framöver funkar också^^

Tack på förhand!
Hm jag har aldrig rökt något som jag inte blir hungrig av (om jag inte är inrökt)... För ångest skulle jag reka nån CBD strain, vet att whiteeko har haft aldrig köpt själv dock. Försök få tag i nån indicadominerad.
Citera
2017-02-25, 20:00
Medlem
Okej så igår söp jag mig lagom full, bara lite skönt berusad med ca 5 cider och 2 öl. Då fick jag den lyssnade idén att prova röka gräs för första gången, det hade jag ju planerat och nu hade ju spärrarna släppt. Tog kanske 2 bloss, och spenderade resten av natten med att spy som en gris av yrsel. Det var INTE alkoholen, så jävla full var jag inte utan det var mixen. Det var inte heller att jag rökte för mycket, då jag bara tog 2 bloss.

Den mixen gör jag aldrig om. Men nu har jag fått som en slags nojja över att röka nästa gång, då jag är rädd att få samma effekt. Spyr av lukten av gräset osv. Typ som när man blandat vodka med fanta, går fan inte dricka skiten till slut. Men det går väl över.

Min fråga till er. Har beställt en våg för att väga upp exakt den mängd jag ska röka nästa gång, och givetvis utan alkohol till. Men den mixen jag gjorde har inte gjort att jag permanent kommer reagera annorlunda på cannabis nu? Kände inte av effekterna alls såsom ökad hunger(munchies) eller liknande, jag var helt yr som spydde bara Rent kemiskt hur fungerar detta, varför blir denna mix såhär illa?

Jag had eläst innan att denna mix är big no no, men när jag hade supit så släppte spärrarna och jag tänkte vafan nu skulle man prova röka på, äh ni fattar vad jag menar.
Citera
2017-02-26, 00:26
Medlem
Kalkon77s avatar
Någon som vet hur det funkar med lagarna angående cannabis i Förenade Arabemiraten/Dubai? Läste om någon som hade lite grönt på sina skor av misstag och skulle då få fängelse på minst 4 år. Ska man se till att vara helt clean innan man åker dit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in