2019-08-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Vad menas med att odla sin egen strain egentligen?
Att man genom att korsa olika sorter/strains och väljer ut avkomman med de egenskaper man önskar skapar en egen strain. Ungefär som att skapa en egen hundras genom att låta olika raser para sig i generationer. Det låter enkelt men är som privatperson svårt att få fram bra fröer då det kräver dels att man odlar väldigt många plantor i många generationer och dels har förmågan att välja ut de bästa exemplaren. Däremot är det ett bra sätt att få fram billiga fröer!
Citera
2019-08-08, 18:50
Medlem
Svampss avatar
Brukar mecka med rosa blend pga den låga halten nikotin/tjära/kolmonoxid. De tre nackdelarna med detta är att det är den dyraste, minsta, och mest "barr" rika cigarettpaket jag stött på. Nån som har tips på andra märken som kan passa mig?
Citera
2019-08-08, 20:30
Medlem
Knaster är inte alternativ istället för tobak då?
Citera
2019-08-08, 23:09
Medlem
Läste några andra inlägg om konstiga nybörjarreaktioner på cannabis och det fick mig att tänka på första gången jag rökte på rejält. Hade lite konstiga reaktioner den gången och skulle vilja veta om det var normalt som nybörjare eller inte.

Kände efter ett tag efter att vi hade rökt att jag inte ville stå, ville bara ligga ner för allt annat var obehagligt, var inte yr eller något så detta tyckte jag att märkligt. Mådde mest dåligt och låg bara Still och stirrade i taket. Mina vänner menar på att jag blev mycket blek under den tiden. Sen gick det ju över efter någon timma men var rätt obehagligt. Hade ingen nojja som andra har beskrivit. Är detta normalt?
Citera
2019-08-10, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smagsgala
Bara jag som upplever att tiden går jävligt långsamt när man är bäng ibland? Känns som om man gjort något i tre timmar, kollar på klockan och det har gått en kvart.

Jo, tidsuppfattningen blir ju helt annorlunda när man är pårökt.
Citera
2019-08-15, 21:47
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmallShack
Läste några andra inlägg om konstiga nybörjarreaktioner på cannabis och det fick mig att tänka på första gången jag rökte på rejält. Hade lite konstiga reaktioner den gången och skulle vilja veta om det var normalt som nybörjare eller inte.

Kände efter ett tag efter att vi hade rökt att jag inte ville stå, ville bara ligga ner för allt annat var obehagligt, var inte yr eller något så detta tyckte jag att märkligt. Mådde mest dåligt och låg bara Still och stirrade i taket. Mina vänner menar på att jag blev mycket blek under den tiden. Sen gick det ju över efter någon timma men var rätt obehagligt. Hade ingen nojja som andra har beskrivit. Är detta normalt?
Ja det är helt normalt. Rökte du med tobak? Låter som en nikokick.
Citera
2019-08-15, 21:48
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svamps
Brukar mecka med rosa blend pga den låga halten nikotin/tjära/kolmonoxid. De tre nackdelarna med detta är att det är den dyraste, minsta, och mest "barr" rika cigarettpaket jag stött på. Nån som har tips på andra märken som kan passa mig?
Testa med hampa.
Citera
2019-08-15, 21:52
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smagsgala
Pipa och röka rent är den sanna vägen. Folk får givetvis göra vad de vill, men smidigare än pipa blir det inte. Slippa blanda ut det med en massa annat trams och hålla på med joints och skit.

Sedan har vi bongar, men de är inget annat än vattenpipor egentligen.
Fast i min bong finns inget vatten så förstår inte vad du menar.
Vattenbong kan vid frekvent användning orsaka vätska i lungorna. En bekant blev iaf rekommenderad av sin läkare att sluta röka vattenbong.
Citera
2019-08-16, 21:46
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune1221
Att man genom att korsa olika sorter/strains och väljer ut avkomman med de egenskaper man önskar skapar en egen strain. Ungefär som att skapa en egen hundras genom att låta olika raser para sig i generationer. Det låter enkelt men är som privatperson svårt att få fram bra fröer då det kräver dels att man odlar väldigt många plantor i många generationer och dels har förmågan att välja ut de bästa exemplaren. Däremot är det ett bra sätt att få fram billiga fröer!

Tack för svar. Hörde en podd med wizkalifa & hörde han odlade egen stain därav blev jag nyfiken.
Citera
2019-08-17, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Ja det är helt normalt. Rökte du med tobak? Låter som en nikokick.

Jaa juste, så måste det ju vara, att man inte tänkte på det
Citera
2019-08-23, 15:19
Medlem
Grillfolie och hasch

Ska testa hasch för första gången.

Kan man röka hasch direkt i en aluminiumfolie pipa?
Den folien jag tänkte använda kallas grillfolie och är till för att vara direkt på elden eller i ungnen.

Det borde inte vara farligt ellerhur? helst utan tobak.
Citera
2019-08-23, 15:23
Medlem
MarlboroGSCs avatar
Ja. Huvudsaken är att du ska få in dig röken från haschet. Du kan använda vad som helst. Själv rekommenderar jag att du drar o köper 33cl dricka och använder den som pipa, lättare så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in