2018-02-22, 10:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Det blev det som väl kallas för grönt. Bor inom 08 och det var mest en slump att jag kom över rökat i dag. Har ju funderat länge. Ska ta och testa 0,2 g i morgonbitti och se vad det kan ge mot smärta i överkroppen. Betalade 250kr för 2,5 g. Han hade inte mer men för mig som bara ska testa så duger det lilla gott.

Har inte inhandlat nåt redskap såsom bong el. vaporizer ännu.

Kommer att blanda det gröna med råtobaksspill och fylla upp en halv cigaretthylsa.
Använd inte cigghylsor. Dom brinner för snabbt och smakar skit. Skaffa en billig pipa istället.
Citera
2018-02-22, 13:59
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Nå, hur gick det?

Ja, just det.
Testade 2 ggr och det var för att testa om det kunde ta ned min värk men det gjorde det inte.
Jag är helt enkelt inte kompatibel med marijuana. Mådde jättedåligt och kunde inte gå p.g.a. balansen helt slogs ur spel.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Använd inte cigghylsor. Dom brinner för snabbt och smakar skit. Skaffa en billig pipa istället.

Det märkte jag. Det blir ingen pipa och det blir inget mer marijuana för mig.
Citera
2018-02-22, 14:01
Medlem
Att folk rekommenderar att börja med 0,2 g låter för mig väldigt mycket för en som aldrig provat. Jag är ingen storkonsumerare men i korta perioder har man rökt 5-6 ggr/dagen på helger och oftast 2-3 ggr efter jobbet.. Nu blire mer sällan än så.

Det jag vill komma till är att jag stoppar mycket mindre än 0,2 i pipan och det slår på riktigt bra..detta gäller både grönt och brunt.

Är det skillnad på ifall man rullar? För det gör jag aldrig, tänker om det krävs mer i joint eftersom de brinner bort medan man håller inne röken eller så?
Citera
2018-02-22, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Att folk rekommenderar att börja med 0,2 g låter för mig väldigt mycket för en som aldrig provat. Jag är ingen storkonsumerare men i korta perioder har man rökt 5-6 ggr/dagen på helger och oftast 2-3 ggr efter jobbet.. Nu blire mer sällan än så.

Det jag vill komma till är att jag stoppar mycket mindre än 0,2 i pipan och det slår på riktigt bra..detta gäller både grönt och brunt.

Är det skillnad på ifall man rullar? För det gör jag aldrig, tänker om det krävs mer i joint eftersom de brinner bort medan man håller inne röken eller så?
Jag håller med om att 0.2g första gången känns för mycket. Bättre att börja lugnt och öka på om man är bekväm med känslan. Pipa är nog det mest effektiva sättet förrutom att vape:a.
Citera
2018-02-22, 15:58
Medlem
Hallå där, finns det någon vänlig själ som kan tipsa en deppig nybörjare om ett effektivt, rökfritt, ej för dyrt sätt att köpa /konsumera cb. CBD-produkter ( piller)är väl linte så effektiva.?
krolof
Citera
2018-02-23, 20:28
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krolof
Hallå där, finns det någon vänlig själ som kan tipsa en deppig nybörjare om ett effektivt, rökfritt, ej för dyrt sätt att köpa /konsumera cb. CBD-produkter ( piller)är väl linte så effektiva.?
krolof
Baka med det och ät!
Här har du en hel del tips: (FB) Jättestora tråden om att äta/dricka cannabis
Citera
2018-02-24, 04:17
Medlem
abcabcs avatar
I californien är nu canabis legaliserat för rekreationsbruk som det heter.

Jag hörde från en kompis som nyss kommit hem från californien, och han har vänner där som han fått information från, att cannabis kommer kosta mycket, som han sade 100$ per påse men oklart mängd, och att orsaken är de administrativa kostnaderna med vakter och produktion och rejäla skatter på flera 100%.

Min kompis som är vänster misstror lite sina kompisar i usa för att de är republikaner, så informationen är lite svårtolkad.

Men detta gör att det troligen inte blir billigare än illegalt i californien, men lagligt.

Detta riskerar hududsakliga syftet med reformen, att stoppa den illegala handeln.

Någon som kan ge mer information?
Senast redigerad av abcabc 2018-02-24 kl. 04:31.
Citera
2018-02-24, 12:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcabc
I californien är nu canabis legaliserat för rekreationsbruk som det heter.

Jag hörde från en kompis som nyss kommit hem från californien, och han har vänner där som han fått information från, att cannabis kommer kosta mycket, som han sade 100$ per påse men oklart mängd, och att orsaken är de administrativa kostnaderna med vakter och produktion och rejäla skatter på flera 100%.

Min kompis som är vänster misstror lite sina kompisar i usa för att de är republikaner, så informationen är lite svårtolkad.

Men detta gör att det troligen inte blir billigare än illegalt i californien, men lagligt.

Detta riskerar hududsakliga syftet med reformen, att stoppa den illegala handeln.

Någon som kan ge mer information?
Jag är med i en rätt bra stonergrupp på Bookface, många amerikaner där. För hundra dollar, lite beroende på vilket ställe och i vilken delstat, kan man utan problem få ett ounce, det vill säga nästan 30 gram. Skatterna tror jag varierar från stad till stad men 100% har jag inte sett någon säga att den är.

På det stora hela så tycker jag att priserna verkar rätt humana.
Citera
2018-02-26, 16:23
Medlem
GeistundTeufels avatar
Hej.
Jag har lyckats komma över olja. Funkar fantastiskt bra, håller länge och det krävs ganska lite för att det ska hända något. Min fråga är bara, vilka temperaturer ska det vara om jag vill ha det i t.ex tee eller i soppa. För tillfället har jag fått använda sked bara och det smakar ju inte godis direkt.
Tack på förhand.
Citera
2018-02-26, 17:04
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeistundTeufel
Hej.
Jag har lyckats komma över olja. Funkar fantastiskt bra, håller länge och det krävs ganska lite för att det ska hända något. Min fråga är bara, vilka temperaturer ska det vara om jag vill ha det i t.ex tee eller i soppa. För tillfället har jag fått använda sked bara och det smakar ju inte godis direkt.
Tack på förhand.
Drickvarm helt enkelt. Över 50 rekommenderar jag inte.
Citera
2018-02-26, 20:38
Medlem
Hejsan gott folk.
Vad skulle ni tycka om en vape som är helt "odorless". Alltså ingen rök eller lukt what so ever.
Behöver bara få andra smokers uppfattning.
Tack på förhand
Citera
2018-02-27, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlofLarsson
Hejsan gott folk.
Vad skulle ni tycka om en vape som är helt "odorless". Alltså ingen rök eller lukt what so ever.
Behöver bara få andra smokers uppfattning.
Tack på förhand
Vad är det för invalidfråga? Det är väl klart som fan en vape som inte stinker majja är bättre än en vape som gör det?

Blev du möjligen tappad som barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in