2017-05-18, 07:38
Medlem
Blir man påverkad av att äta filtret ifrån en joint?
Citera
2017-05-18, 10:33
Medlem
Lysepinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likmasken
Blir man påverkad av att äta filtret ifrån en joint?

Nope, ytterst liten mängd av det redan mycket lilla som finns där som når ut i kroppen. Får mest i dig skit som fastnat där.

Citat:
Ursprungligen postat av SANfrancisco2010
Tja. En mycket "nybörjarlig" fråga... Jag har odlat, nu står plantan där. Kan någon beskriva hur jag går från blad till spliff på bästa sätt...

Hur säker på en skala 1-10 är du på att det du har odlat ens är rökbart?
Citera
2017-05-18, 11:31
Medlem
UgQvinnas avatar
Hej!
Senaste gången jag rökte så blev jag mycket mer påverkad än vanligt. Helgröker bara och använder alltid samma mängd grönt i spliffarna.
Dagarna innan och samma dag hade jag inte ätit så mycket och undrar om det kan påverka ruset?
Dricker jag en flaska vin och ätit lite under dagen då påverkas jag mer och undrar om det gäller CB också?
Citera
2017-05-18, 23:22
Moderator
kvm3s avatar
Frågor om odling, kurering och liknande hänvisas till lämpliga samlingstrådar i (FB) Drogodling och drogtillverkning.

OT raderat.

/Mod
Citera
2017-05-19, 11:56
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgQvinna
Hej!
Senaste gången jag rökte så blev jag mycket mer påverkad än vanligt. Helgröker bara och använder alltid samma mängd grönt i spliffarna.
Dagarna innan och samma dag hade jag inte ätit så mycket och undrar om det kan påverka ruset?
Dricker jag en flaska vin och ätit lite under dagen då påverkas jag mer och undrar om det gäller CB också?
Tycker absolut jag känner skillnad på om jag är trött, ätit dåligt o.s.v. Blir alltid skevare när jag röker direkt på morgonen än senare under dagen med.
Citera
2017-05-21, 15:35
Medlem
Har alltid när jag rökt joint rökt rent grönt.
Men har skaffat mig damiana nu för att dryga ut lite och få det att brinna bättre.
Men då jag aldrig blandat ut tidigare så vet jag inte hur mkt som är ultimat.
Hur gör ni?
Citera
2017-05-21, 19:52
Medlem
Kiggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LevaIharmoni
Har alltid när jag rökt joint rökt rent grönt.
Men har skaffat mig damiana nu för att dryga ut lite och få det att brinna bättre.
Men då jag aldrig blandat ut tidigare så vet jag inte hur mkt som är ultimat.
Hur gör ni?
Det är väldigt individuellt. Jag brukar använda 70-80% grönt + knaster för att få en joint som inte slocknar hela tiden.
Citera
2017-05-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
Det är väldigt individuellt. Jag brukar använda 70-80% grönt + knaster för att få en joint som inte slocknar hela tiden.

Ok, tack för tipset. Körde på den fördelningen. Inte rökt ännu men verkar fint!
Citera
2017-05-22, 16:33
Medlem
Vad får er att röka? Är det ett liv som hög ni tycker om, eller är det bara flykten som ni tycker om?
Citera
2017-05-22, 16:41
Medlem
Lysepinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubicorn
Vad får er att röka? Är det ett liv som hög ni tycker om, eller är det bara flykten som ni tycker om?

Den positiva känslan såklart och synen på verkligheten man får under det, blir mer kreativ och inspirerad också som en bra biprodukt. Har kommit på bra många ideér som jag sen utvecklat nykter sen. Men jag skulle verkligen inte alltid vilja vara stekt, gäller att göra det måttligt och ha respekt för det.
Citera
2017-05-23, 12:10
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubicorn

Att använda cannabis på rätt sätt är ingen "flykt" som tex den vidriga och destruktiva drogen alkohol.

Med rätt dos cannabis saktar man ner tiden och ges en chans att ta in skönheten runt omkring. Musiken i högtalarna, ens goa vänner som man tycker så mycket om, smaken i en perfekt tillagad hamburgare, inspirationen och kreativiteten när man vill skapa något. Perfektionen i en perfekt stund som annars går en förbi då hjärnan spenderar all tid på att tänka på vad som kommer sen, och sen, och sen.
Citera
2017-05-23, 13:03
Medlem
barnet1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Att använda cannabis på rätt sätt är ingen "flykt" som tex den vidriga och destruktiva drogen alkohol.

Med rätt dos cannabis saktar man ner tiden och ges en chans att ta in skönheten runt omkring. Musiken i högtalarna, ens goa vänner som man tycker så mycket om, smaken i en perfekt tillagad hamburgare, inspirationen och kreativiteten när man vill skapa något. Perfektionen i en perfekt stund som annars går en förbi då hjärnan spenderar all tid på att tänka på vad som kommer sen, och sen, och sen.
This guy knows whatsup. Pretty much sums it up.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in