2016-12-21, 18:35
Medlem
Visserligen inte nybörjare när det gäller bong och vape men joint har jag bar rökt några få gånger.
Oftast blir det så att jointen slocknar jättesnabbt så jag hinner bara med högst ett bloss och knappt det. Försöker vinkla den lite neråt men oftast hjälper det inte.
Är det kanske alltid så när man inte blandar med nått annat som t ex tobak?
Jag röker det alltid rent nämligen.
Citera
2016-12-21, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tazchaos
Visserligen inte nybörjare när det gäller bong och vape men joint har jag bar rökt några få gånger.
Oftast blir det så att jointen slocknar jättesnabbt så jag hinner bara med högst ett bloss och knappt det. Försöker vinkla den lite neråt men oftast hjälper det inte.
Är det kanske alltid så när man inte blandar med nått annat som t ex tobak?
Jag röker det alltid rent nämligen.
Kan bero på hur löst/hårt du rullar också. Det slocknar hur som helst snabbare om det är rent. Jag kan rekommendera att köpa lite damiana att blanda ut med (för jag utgår från att du inte röker tobak). Det finns också andra substitut som fungerar minst lika bra.
Citera
2016-12-22, 18:10
Medlem
Är det bara jag som känner mig extremt utmattad efter att jag rökt och självaste ruset gått över då kommer den extrema tröttheten. Någon annan som upplever samma sak? Kan tillägga att jag rökt dagligen i ett halvår. Innan det kanske jag bara hade rökt 20 ggr i hela mitt liv.

Tacksam för alla svar
Citera
2016-12-22, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatGud
När jag slutade röka dagligen efter 2 år så tog det 3-4 månader för mig innan jag kände att jag var normal igen. Har läst att man kan typ dricka kollodialt guld för att hjälpa minnet, men det är ingenting jag har själv testat.
Tack för svar
Citera
2016-12-22, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putitinputin
Är det bara jag som känner mig extremt utmattad efter att jag rökt och självaste ruset gått över då kommer den extrema tröttheten. Någon annan som upplever samma sak? Kan tillägga att jag rökt dagligen i ett halvår. Innan det kanske jag bara hade rökt 20 ggr i hela mitt liv.

Tacksam för alla svar
Jag brukar bli ganska så "seg" efter ruset börjat lägga sig men inte extremt trött. Du kanske bör se över hur du mår och hur trött du är innan du röker? Äter och dricker du ordentligt?
Citera
2016-12-23, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowban
Jag brukar bli ganska så "seg" efter ruset börjat lägga sig men inte extremt trött. Du kanske bör se över hur du mår och hur trött du är innan du röker? Äter och dricker du ordentligt?

Har väl slarvat en del med maten på sistone. Sen jag blev cannabis pundare blir jag i princip bara hungrig när jag rökt annars i princip aldrig. Och det trots att jag har varit en person med stor aptit förut.
Citera
2016-12-25, 07:14
Medlem
Halloj, vaknade nyss och såg att jag tappat min 5a juleröka (hasch) i ett glas coca cola (!) undrar om det fortfarande har nån som helst effekt? kan inte testa förrens ikväll
Citera
2016-12-25, 10:37
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damfotboll
Halloj, vaknade nyss och såg att jag tappat min 5a juleröka (hasch) i ett glas coca cola (!) undrar om det fortfarande har nån som helst effekt? kan inte testa förrens ikväll

Lol, det gör ingen skada. Torka den lite lätt bara, sen skruva en fet.
Senast redigerad av tehSecretzzz 2016-12-25 kl. 10:41.
Citera
2016-12-26, 18:06
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Rökt nästan dagligen i några månader nu men ikväll röker jag tyvärr sista biten. Äter som en gris när jag är hög så jag har gått upp i vikt och med tanke på drogtesterna vi har ibland på jobbet så måste jag sluta efter ikväll.

Lite synd då det är ganska soft att sitta pårökt och lira tvspel. Blivit en del av vardagen liksom.
Citera
2016-12-27, 10:17
Medlem
Förut när jag var nybörjare kunde jag vara stenad som fan i 3 timmar av en spliff. Nu känner jag aldrig samma rus längre och det håller i sig i typ en halvtimme. Om jag lägger av ett tag tror ni jag kommer få tillbaka samma känsla som man hade i början när man rökte eller blir det aldrig desamma?
Citera
2016-12-27, 14:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Förut när jag var nybörjare kunde jag vara stenad som fan i 3 timmar av en spliff. Nu känner jag aldrig samma rus längre och det håller i sig i typ en halvtimme. Om jag lägger av ett tag tror ni jag kommer få tillbaka samma känsla som man hade i början när man rökte eller blir det aldrig desamma?
Det händer att jag blir så där tokbränd i flera timmar men i regel går den akuta högheten över efter någon timme. Samma känsla kan du inte få tillbaka men uppehåll gör helt klart så att ruset håller i sig längre.
Citera
2016-12-27, 16:08
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Inget blir väl som första gången igen men med uppehåll på bara någon vecka i kombo med en någorlunda sund livsstil och du kommer få tillbaka de där energiska, inlevelsefulla rusen igen och inte några tråkiga, gråsossiga rus som det kan bli om man röker för ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in