2017-02-13, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Tar hjärnan mer skada om man röker någon tung indica jämfört med sativa?

Tvärt om skulle jag säga.
Citera
2017-02-13, 22:16
Medlem
Finns det risk för typ baksmälla när man röker på?

Jag har beställt grönt och brunt från canashop och tänkte röka på ordentligt första kväll jag fått det, men jag har skola dagen efter. Finns det risk att jag mår dåligt dagen efter om jag röker för mycket eller är det bara köra på?
Citera
2017-02-13, 22:57
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johny555
Finns det risk för typ baksmälla när man röker på?

Jag har beställt grönt och brunt från canashop och tänkte röka på ordentligt första kväll jag fått det, men jag har skola dagen efter. Finns det risk att jag mår dåligt dagen efter om jag röker för mycket eller är det bara köra på?
Lite slöare än vanligt är väl det enda som brukar hända.
Citera
2017-02-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorskSlem
Ska det kännas såhär att vara hög?

Jag har bara rökt några enstaka gånger och har varje gång fått en, vad ska man kalla det, psykisk känsla som jag tycker är ganska obehaglig. Det känns som att man är påväg att tappa medvetandet/att allt känns overkligt och påhittat, ungefär som att man drömmer. Börjar nojja mig över att jag har förstört den del av hjärnan där medvetandet sitter och att det "går sönder". Börjar "se" med hjärnan istället för med ögonen, som om halva hjärnan skulle drömma medans andra halvan är vaken. Bilder man målar upp i huvudet blir så starka att det känns som att man ser dom (då börjar jag ju självklart tänka på spindlar/obehagliga ansikten etc.)

Anledningen till varför jag har rökt igen, trots att jag tyckte det var sjukt obehagligt första gången, är för att efter halva "trippen?" så blir ruset totalt förändrat. Då släpper nästan allt i huvudet förutom att jag upplever omvärlden som sjukt mysig och hela min kropp känns annorlunda. Bortdomnad men ändå mer känslig på samma gång.

Är det såhär det "ska" vara under ett normalt rus? Om man bortser från att jag blir nojjig? Eller får jag någon sorts mini-psykos första halvan av ruset varje gång?

beror ju helt på vad du röker för sorts gräs. :P
Citera
2017-02-16, 21:57
Medlem
Håller just nu på och gör cannabis te efter jag har sett det på youtube :P

Jag undrar om det förlorar sin potens om man förvarar det i kylen.. Jag inser att jag nog la lite väl mycket i blandningen hehe..

Dessutom när brukar det kicka in?
Citera
2017-02-18, 15:51
Medlem
produktenavsummans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggsallad
Håller just nu på och gör cannabis te efter jag har sett det på youtube :P

Jag undrar om det förlorar sin potens om man förvarar det i kylen.. Jag inser att jag nog la lite väl mycket i blandningen hehe..

Dessutom när brukar det kicka in?
Du kan vara lugn, det kommer inte tappa i styrka. Lite plastfolie över kan nog hindra lukten att sprida sig dessutom

När det kickar är olika från person till person men också varierande beroende på tillagningssättet. För mig, när jag har decarbat och kokat i smör och bakat med det, brukar första buzzen komma efter 30 minuter på tom mage. Sen fortsätter det uppåt. Har man käkat innan tar det längre tid eftersom magsäcken har mer att processa, för mig blir det kanske en 45 minuter extra, alltså efter en till en och en halv timme.
Citera
2017-02-18, 18:34
Medlem
Har länge planerat att röka cannabis för första gången men skjutit fram det ett tag så nästa helg tänkte jag äntligen ta tag i det. Har skaffat mig grinder, vaporizer, våg så det som egentligen saknas är endast gräset och "tekniken"...

Jag är inte rökare normalt sett och kommer endast röka rent gräs. När det gäller val av gräs så har jag hittat ett gräs med Sativa 50% Indica 50% THC 20% CBD 2% alltså en hybrid, vad jag förstår. Är detta för starkt?Mina förmodligen extremt korkade frågor kommer här.

1. Hur mycket gräs i gram bör jag fylla vapen med åt gången när jag röker?
2. Hur djupa bloss och hur snabbt måste man röka när det gäller en vape? Alltså, brinner gräset upp om man väntar för länge eller kan man ta ett litet bloss och vänta några minuter och sedan fortsätta? Antar att man måste ta "halsbloss" eller räcker det med att dra in det i munnen?

3. Om jag skulle bli nojjig kan man ta en benzo efteråt eller under ruset?

Återkommer om jag har mer frågor. Borde la finnas lite filmer på youtube annars, ska se efter. Tack på förhand.
Citera
2017-02-18, 18:48
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
[...]
Du verkar ha tänkt efter kring din debut, bra där.

Ta en öl eller två om det känns bekvämt. Rök lite grann. Rök lite mer om det behövs. Ha några ölz i beredskap. Benso känns lite overkill.

Ha det så trevligt.
Citera
2017-02-18, 18:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Har länge planerat att röka cannabis för första gången men skjutit fram det ett tag så nästa helg tänkte jag äntligen ta tag i det. Har skaffat mig grinder, vaporizer, våg så det som egentligen saknas är endast gräset och "tekniken"...

Jag är inte rökare normalt sett och kommer endast röka rent gräs. När det gäller val av gräs så har jag hittat ett gräs med Sativa 50% Indica 50% THC 20% CBD 2% alltså en hybrid, vad jag förstår. Är detta för starkt?Mina förmodligen extremt korkade frågor kommer här.

1. Hur mycket gräs i gram bör jag fylla vapen med åt gången när jag röker?
2. Hur djupa bloss och hur snabbt måste man röka när det gäller en vape? Alltså, brinner gräset upp om man väntar för länge eller kan man ta ett litet bloss och vänta några minuter och sedan fortsätta? Antar att man måste ta "halsbloss" eller räcker det med att dra in det i munnen?

3. Om jag skulle bli nojjig kan man ta en benzo efteråt eller under ruset?

Återkommer om jag har mer frågor. Borde la finnas lite filmer på youtube annars, ska se efter. Tack på förhand.

20%? Det är ju för fan apstarkt. Ta kanske... 0,2 gram i din vaporizer. Grinda det väl. Ta ett par-tre bloss och vänta några minuter, känner du dig nöjd så är det bra och känner du dig inte så är det bara att ta ett par-tre till och vänta.

Du måste få ner det i lungorna, ja. Jag vill dessutom påpeka att även om det "bara" är ånga vi pratar om så är det inte alltid jätteskönt.
Citera
2017-02-19, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
20%? Det är ju för fan apstarkt. Ta kanske... 0,2 gram i din vaporizer. Grinda det väl. Ta ett par-tre bloss och vänta några minuter, känner du dig nöjd så är det bra och känner du dig inte så är det bara att ta ett par-tre till och vänta.

Du måste få ner det i lungorna, ja. Jag vill dessutom påpeka att även om det "bara" är ånga vi pratar om så är det inte alltid jätteskönt.
Okej, ska se om jag kan få tag på en strain med mindre THC om inte annat.

Fan vad kul detta ska bli. Hoppas bara gräd är någonting förmig.
Citera
2017-02-19, 13:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Okej, ska se om jag kan få tag på en strain med mindre THC om inte annat.

Fan vad kul detta ska bli. Hoppas bara gräd är någonting förmig.
Eller så röker du bara mindre, det är liksom inte svårare än så.
Citera
2017-02-19, 14:22
Medlem
ManJuices avatar
Angående utomhusodling:

1. Kan man använda jorden som redan finns i skogen och istället bara tillsätta benmjöl och fördela mindre mängd kogödsel? Så länge man "rör om" i jorden o har ihjäl rötterna det vill säga.

Tänker främst på besväret att bära stora säckar jord fram och tillbaka till en skog. Inte minst uppmärksamheten det drar till sig.

2. Istället för att förvegga flera veckor kan det funka att så fröet i små fiberkrukor och endast låta dem titta upp några cm för att sedan placera dit dem direkt i marken?

Så länge man löser biten med koppartråd runtom mot sniglar o liknande så att säga. Eller finns det andra faror med att placera ut så tidigt?
Senast redigerad av ManJuice 2017-02-19 kl. 14:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in