2017-02-26, 02:42
Medlem
EVF111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Okej så igår söp jag mig lagom full, bara lite skönt berusad med ca 5 cider och 2 öl. Då fick jag den lyssnade idén att prova röka gräs för första gången, det hade jag ju planerat och nu hade ju spärrarna släppt. Tog kanske 2 bloss, och spenderade resten av natten med att spy som en gris av yrsel. Det var INTE alkoholen, så jävla full var jag inte utan det var mixen. Det var inte heller att jag rökte för mycket, då jag bara tog 2 bloss.

Den mixen gör jag aldrig om. Men nu har jag fått som en slags nojja över att röka nästa gång, då jag är rädd att få samma effekt. Spyr av lukten av gräset osv. Typ som när man blandat vodka med fanta, går fan inte dricka skiten till slut. Men det går väl över.

Min fråga till er. Har beställt en våg för att väga upp exakt den mängd jag ska röka nästa gång, och givetvis utan alkohol till. Men den mixen jag gjorde har inte gjort att jag permanent kommer reagera annorlunda på cannabis nu? Kände inte av effekterna alls såsom ökad hunger(munchies) eller liknande, jag var helt yr som spydde bara Rent kemiskt hur fungerar detta, varför blir denna mix såhär illa?

Jag had eläst innan att denna mix är big no no, men när jag hade supit så släppte spärrarna och jag tänkte vafan nu skulle man prova röka på, äh ni fattar vad jag menar.

Been there Done that, även många i min umgängeskrets har råkat ut för samma sak. Du kommer med stor sannolikhet inte få samma effekt utan alkoholen, bara att köra!
Citera
2017-02-26, 10:26
Medlem
Alkohol gör att kroppen tar upp mer THC i blodet vilket så klart gör att man blir mer påverkad. Väldigt lätt att bli illamående på kombon om man dricker för mycket.

http://www.popsci.com/article/scienc...ed-same-time-0
Citera
2017-02-26, 14:04
Medlem
No6s avatar
Tack för svaren. Bjöd några andra på några bloss som inte hade druckit, och gräset fungerade som det ska iaf(kan man lungt säga, väldigt kraftigt rus beskrev dem det som). Blir att röka nästa helg utan någon slags blandning.
Citera
2017-02-26, 18:17
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Tack för svaren. Bjöd några andra på några bloss som inte hade druckit, och gräset fungerade som det ska iaf(kan man lungt säga, väldigt kraftigt rus beskrev dem det som). Blir att röka nästa helg utan någon slags blandning.
Det är en rolig blandning nån gång ibland men som sagt så potentierar båda varann så 1+1 blir 3, speciellt om man röker efter att man redan hävt i sig en hel del dryck.
Citera
2017-02-27, 00:43
Medlem
En av dom bättre grejerna in life är enligt mig att dricka sig berusad (6-10 stark), sen rulla upp en fet jävla marley och sen lägga mig på soffan framför tvn, har också varit där du var och det händer dom flesta utan tolerans.

Med tolerans och vana är det fint att blanda dessa 2.

"Weed and beer you're in the clear, beer and grass you're on your ass".
Citera
2017-02-27, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Någon som vet hur det funkar med lagarna angående cannabis i Förenade Arabemiraten/Dubai? Läste om någon som hade lite grönt på sina skor av misstag och skulle då få fängelse på minst 4 år. Ska man se till att vara helt clean innan man åker dit?
Generellt sett försöker jag undvika droganvändning i ett land som präglas av Islam då det är där dom hårdaste straffen finns. Malaysia, FAE, Indonesien and so on.

Puffa på som vanligt hemma men kom dit med rena kläder och ingen haschnagel and you're be fine.
Citera
2017-02-27, 02:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passtb
En av dom bättre grejerna in life är enligt mig att dricka sig berusad (6-10 stark), sen rulla upp en fet jävla marley och sen lägga mig på soffan framför tvn, har också varit där du var och det händer dom flesta utan tolerans.

Med tolerans och vana är det fint att blanda dessa 2.

"Weed and beer you're in the clear, beer and grass you're on your ass".
Det handlar ju om att inte vara full när man röker, berusad absolut men verkligen inte full. Tio stark är för mig på tok för mycket men jag är inte ingen gigantisk drinkare.
Citera
2017-02-27, 08:55
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det handlar ju om att inte vara full när man röker, berusad absolut men verkligen inte full. Tio stark är för mig på tok för mycket men jag är inte ingen gigantisk drinkare.

Det är en fucked feeling att vara packad och röka en spliff på de. Folk fattar inte hur hårt spliffen slår till efter ett par hits, kommer smygandes på en när du väl sitter där i soffan berusad.

Har själv inte varit full på 6år, hade jag tagit två starka nu och en gås = blackout
Senast redigerad av tehSecretzzz 2017-02-27 kl. 09:13.
Citera
2017-02-27, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
10 var väl kanske i överkant men mellan 6-8 kanske, finns ingen generell riktlinje utan det är beroende på tolerans.

Jag är inte heller någon stordrickare men tål väl en del pga min storlek, ni vet den där känslan av att spliffen slår så hårt att man somnar efter en stund och vaknat på morgonen med tvn påslagen med tanken "damn, i got baked".
Citera
2017-02-27, 14:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tehSecretzzz
Det är en fucked feeling att vara packad och röka en spliff på de. Folk fattar inte hur hårt spliffen slår till efter ett par hits, kommer smygandes på en när du väl sitter där i soffan berusad.

Har själv inte varit full på 6år, hade jag tagit två starka nu och en gås = blackout

Citat:
Ursprungligen postat av Passtb
10 var väl kanske i överkant men mellan 6-8 kanske, finns ingen generell riktlinje utan det är beroende på tolerans.

Jag är inte heller någon stordrickare men tål väl en del pga min storlek, ni vet den där känslan av att spliffen slår så hårt att man somnar efter en stund och vaknat på morgonen med tvn påslagen med tanken "damn, i got baked".
Själv brukar jag väl hålla mig till kanske sex öl på en hel kväll, tre-fyra om det är en kort kväll. Det är en mängd som jag klarar av att blanda med cannabis. Sen gillar jag inte att bli så där dynrak heller. Det är jag för gammal för.
Citera
2017-02-27, 19:43
Medlem
No6s avatar
Konstigt, jag drack inte så mycket och rökte inte så mycket endå spydde jag som en gris. Brorsan rökte dock utan att ha druckit och det var riktigt potent weed. Han är ingen som röker dagligen utan han har rökt på fester osv. Gräs kanske inte är något för mig helt enkelt. Ska röka med brorsan i helgen(utan alkohol) så får vi se om jag gillar effekten.

Helvete vad lukten sätter sig överallt btw. Luktar om precis allting. Vad gör ni för att få bort den? Har rengjort vaporizern och allt det där, men lukten sitter ju kvar.
Senast redigerad av No6 2017-02-27 kl. 19:47.
Citera
2017-03-06, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Tja, de är väl inte doftfria.? 😉
Nej, men kan inte säga att jag tycker skillnaden mellan dom är så distinkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in