2016-12-28, 03:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatGud
Jag väger 120 och är 195, sen har jag bättre tolerans och sämre gräs kanske. Mycket som kan spela roll.
Oftast blir det väl 0.8 någonting, tar en bowl och fyller den med 0.4, röker tills den tar slut och röker 0.4 till.
Ja, det är klart mycket som spelar roll men det låter som om du har galen resistens och sjukt dåligt weed. Har en polare som förvisso är betydligt mindre än du men han är dagligrökare och han röker inte dom mängderna, inte per gång i alla fall.

Citat:
Har aldrig varit i Nederländerna själv, men har varit i Florida. Där fick jag sämre gräs än vad vi har i Sverige.. där gick det lätt åt 1g, men det var så pass billigt att det inte spelade någon roll ändå. Misstänker att jag fick uppsopat.
Du är inte den första som säger att många jänkare röker dåligt gräs faktiskt.
Citera
2016-12-28, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, det är klart mycket som spelar roll men det låter som om du har galen resistens och sjukt dåligt weed.
Kan det ha med röktekniken att göra också?
Citera
2016-12-28, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowban
Kan va, jag röker oftast ur en vanlig bong.
Citera
2016-12-28, 09:06
Medlem
Det som slår hårdast på mig är att röka via en liten pipa. Små mängder räcker då jag i princip får i mig allt i lungorna. Djupa långa drag (det knappt bli rätt tungt för lungorna så jag andas in luft på samma gång så jag får lättare att andas in det). Sen håller jag det nere i några sekunder innan jag andas ut. Det går från 0 till 100 på nolltid.
Citera
2016-12-28, 13:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowban
Om inte annat så ökar toleransen snabbare ju "hårdare" man röker. I alla fall enligt min erfarenhet.
Citera
2016-12-30, 08:31
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Har inget rullpapper och pallar inte gå ut och handla det heller då jag är hemma med abstinens från andra starkare droger:/
Men läst lite här och folk säger att sidor från bibeln funkar bra, hur fan limmar min ihop den så att joppen inte rullas upp bara? Riktigt lim funkar ju inte då det är farligt bara att andas in. Tejp vill jag helst inte heller andas in. Förövrigt synd att man inte har en koran eller är muslim, hade varit kul att röka några sidor ur koranen ju.
Citera
2016-12-30, 09:39
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeLikeBenzo
Har inget rullpapper och pallar inte gå ut och handla det heller då jag är hemma med abstinens från andra starkare droger:/
Men läst lite här och folk säger att sidor från bibeln funkar bra, hur fan limmar min ihop den så att joppen inte rullas upp bara? Riktigt lim funkar ju inte då det är farligt bara att andas in. Tejp vill jag helst inte heller andas in. Förövrigt synd att man inte har en koran eller är muslim, hade varit kul att röka några sidor ur koranen ju.
Jag skulle råda dig att röka ur en pipa eller bong istället för att improvisera med dåligt rullpapper. Det finns mängder av sätt att tillverka egna rökdon av vanliga hushållsobjekt ifall det krisar.
Citera
2016-12-30, 09:43
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Jag skulle råda dig att röka ur en pipa eller bong istället för att improvisera med dåligt rullpapper. Det finns mängder av sätt att tillverka egna rökdon av vanliga hushållsobjekt ifall det krisar.
Knatade i väg och köpte lite ocb, men tack ändå!
Citera
2017-01-05, 00:48
Medlem
Hej kan någon stabil här inne rekommendera en trevlig råtobak att köpa för att ha i jollen?

fred
Citera
2017-01-08, 20:33
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du är inte den första som säger att många jänkare röker dåligt gräs faktiskt.

Åk till västkusten och rök deras istället för dålig florida weed
Citera
2017-01-08, 20:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
Åk till västkusten och rök deras istället för dålig florida weed
Jag har inte rökt cannabis i USA alls. Jag säger bara att jag har fått höra från människor som har besökt USA som har blivit förvånade över den låga kvaliteten. Här i Sverige så går det ju att få tag på dugligt till bra röka över hela landet medans så verkar inte fallet vara i USA. Det är klart att det finns bra weed i Kalifornien och några andra stater men USA är ju mer än det.
Citera
2017-01-09, 15:57
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Hur mycket brukar ni röka under en kväll? Tycker jag får röka 5 stora pet-flaskor (hemmagjord bong) innan jag är nöjd för kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in