2016-12-27, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Inget blir väl som första gången igen men med uppehåll på bara någon vecka i kombo med en någorlunda sund livsstil och du kommer få tillbaka de där energiska, inlevelsefulla rusen igen och inte några tråkiga, gråsossiga rus som det kan bli om man röker för ofta.

Fan problemet är att jag är så jävla beroende och inte kan lägga av. Varje gång jag får slut på pengar innan nästa löning vilket händer varenda månad håller jag på bli galen under tiden jag inte har råd att röka.

Och det trots att det bara brukar vara i en vecka.
Jag vet inte hur i helvete jag ska vara utan i en månad :/

För en vecka räcker bevisligen inte.
Citera
2016-12-27, 17:30
Medlem
börja krita, ett vinnande koncept
Citera
2016-12-27, 17:41
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putitinputin
Fan problemet är att jag är så jävla beroende och inte kan lägga av. Varje gång jag får slut på pengar innan nästa löning vilket händer varenda månad håller jag på bli galen under tiden jag inte har råd att röka.

Och det trots att det bara brukar vara i en vecka.
Jag vet inte hur i helvete jag ska vara utan i en månad :/

För en vecka räcker bevisligen inte.
Har kämpat med samma problem under flera år men skärpte mig för ett halvår sedan. Nu röker jag kanske en femma i månaden (räcker drygt en vecka) sen håller jag upp. Köpte dock en till femma efter den första förbrukats den här månaden och ruset blev genast sämre samt suget värre när jag slutat så det har fått mig rätt otaggad på CB för ett tag även om det finns ett bakgrundssug. Bara härda ut några dagar sen släpper det stegvis. Styrke -och konditionsträning i kombo är en bra idé.

Du får försöka hålla upp lite längre en stund sen försöka nöja dig med att handla nån gång ibland. Börja träna eller hitta andra intressen som kan blowa off lite steam.

Bästa motivet är att tänka att ruset blir så mycket bättre om man brukar ibland och inte dagligen samt att man slipper känna sig apatisk så fort man vet att man inte kommer röka den kvällen.
Citera
2016-12-28, 00:56
Medlem
No6s avatar
Jag är sjukt sugen på att testa cannabis för första gången, kanske till nyår. Förstår inte varför jag inte redan gjort det. Är bara intresserad av att röka rent gräs utan nikotin och heller inga blandningar eller spice osv. Lite nybörjarfrågor till flashbacks haschtomtar.

Rökningen sker som smidigast med en Vaporizer om jag förstått rätt. Jag vet inte riktigt hur de fungerar men vad jag förstått så filtrerar det bort giftiga ämnen och framförallt man slipper rulla egna joints? Jag är inte rökare heller, kommer jag "hosta" om jag röker i en sådan? Jag vill naturligtvis lära mig att rulla så jag kan ta med mig om jag ska iväg osv, men till att börja med kommer jag röka hemma. Någon som kan tipsa mig om en bra Vaporizer? Vad är skillnaden på de?

Gräset detta är jag mest osäker på. Hur vet jag vad som är bra gräs? T.ex. så står det i någon shop Namn: Sativa 20% Indica 80%
THC 6,5% CBD 6,5%
Vad exakt innebär detta?

Dosen till en person som aldrig rökt förut, hur mycket ska man börja med?

Jag vet att svaren redan finns så kommer läsa på mer men uppskattar lite extra input.
Citera
2016-12-28, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Jag är sjukt sugen på att testa cannabis för första gången, kanske till nyår. Förstår inte varför jag inte redan gjort det. Är bara intresserad av att röka rent gräs utan nikotin och heller inga blandningar eller spice osv. Lite nybörjarfrågor till flashbacks haschtomtar.

Rökningen sker som smidigast med en Vaporizer om jag förstått rätt. Jag vet inte riktigt hur de fungerar men vad jag förstått så filtrerar det bort giftiga ämnen och framförallt man slipper rulla egna joints? Jag är inte rökare heller, kommer jag "hosta" om jag röker i en sådan? Jag vill naturligtvis lära mig att rulla så jag kan ta med mig om jag ska iväg osv, men till att börja med kommer jag röka hemma. Någon som kan tipsa mig om en bra Vaporizer? Vad är skillnaden på de?

Gräset detta är jag mest osäker på. Hur vet jag vad som är bra gräs? T.ex. så står det i någon shop Namn: Sativa 20% Indica 80%
THC 6,5% CBD 6,5%
Vad exakt innebär detta?

Jag vet att svaren redan finns så kommer läsa på mer men uppskattar lite extra input.
En vaporizer tar alla oljor osv från gräset och gör ånga av det, all plant material stannar kvar. Om du bara ska testa att röka så skulle jag faktiskt inte tipsa om att köpa en vaporizer då dom oftast brukar vara dyra, runt 1500 om du vill ha en bra. Händer det att du inte gillar ruset så sitter du där men en dyr vaporizer du inte kan göra något med. Det som är väldigt bra med en vaporizer är att det nästan är helt luktfritt. Om du kommer hosta eller inte kan man inte svara på, då jag inte vet hur bra dina lungor är, men det är i alla fall mer skonsamt än att röka vanligt! Det är i alla fall inte många alls som hostar av att röka från vape om det är det du undrar. Skulle du vilja fortsätta röka, så investera definitivt i en riktigt fin vape!

Sativa och Indica är 2 olika plantor i cannabis släktet kan man säga. Om du vill bli stoner hög som man ser i Amerikanska filmer där dom sitter o kollar på TV o käkar chips så är det Indica du är ute efter! Din kropp kommer bli "låst" till soffan, du kommer tappa energi och bli glad. Efter en 20 minuter eller något så blir man hungrig, och det är det man kallar "munchies" när man bara kan äta och äta, man blir aldrig mätt. Indica fungerar underbart om du har problem med att sova.
Om du tex ska till jobbet eller något annat ställe där du inte har tid med att bli trött eller att bli fastlåst i en soffa, så är det Sativa du är ute efter. Du får mer energi, och tankarna vandrar överallt, men det är inte så overpowering som Indica är och passar därför till "wake and bakes" (när man röker på morgonen för att komma upp).
När man pratar om procent, typ som 80% Indica och 20% Sativa så betyder det att plantan man har tagit gräset ifrån är kombinerad med Sativa och Indica. Det kallar man en "strain", det är alltså en plant mästare som har kombinerat olika delar av Sativa och Indica plantorna och har skapat en ny planta. Har man tillverkat en planta med en speciell blandning så döper man oftast strainen, och det är därför det finns så många namn för gräs tex dom mer populärare "white widow", "purple haze", eller "Jack Herrer". Leafly.com är en jättebra hemsida där du kan söka upp ditt gräs om du vet vad strainen heter.
Plantor som är blandade mellan Sativa och Indica kallas för Hybrid, och det flesta som säljs idag på marknaden är hybrider. Är det 80% Indica så ger det som jag sa en soff-låsande effekt, och dom 20 procenten av Sativan kommer att samtidigt ge din hjärna mycket att tänka på.

THC-A är det aktiva ämnet i gräset, och när du värmer upp det till en viss grad med eld eller annan slags värme så bildas ämnet THC. THC är det som gör dig hög. När man pratar om procent THC i gräset, så pratar man om hur potent gräset är. Runt 6% är vanligt, runt 0.5-1 gram brukar räcka om du har 6%.
CBD är ett annat ämne i gräset som har en slags läkande och smärtstillande effekt, och hur många procent CBD det är i gräs spelar ingen riktig roll om du bara är ute efter att bli hög. Många röker strains som är höga med CBD bara för att bli av med smärta, och är du inte är ute efter det så köp gräs med mer THC i istället om du kan!
Citera
2016-12-28, 02:08
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatGud
...
Många tack, nu är allting mycket klarare.

Tror endå det kan vara bra att införskaffa en vaporizer. Har cash över så kan nog lägga upp emot 2-3k. Har du någon att rekommendera förresten? Portabel verkar ju vara mest smidigt.
Citera
2016-12-28, 02:16
Medlem
Citat:
Många tack, nu är allting mycket klarare.

Tror endå det kan vara bra att införskaffa en vaporizer. Har cash över så kan nog lägga upp emot 2-3k. Har du någon att rekommendera förresten? Portabel verkar ju vara mest smidigt.
Ja, portabel kör jag med och det är lättast! Jag har en DaVinci Classic, köpte den från smoketower för typ 2 år sedan. Fungerar fortfarande klockrent, men jag har varit väldigt rädd om den.
I början smakade den lite plastigt, men det gör den inte längre!
Jag är inte väldigt insatt i vaporizers, så jag har tyvärr inte så många tips, men annars har jag hört att Crafty är riktigt bra vaporizers!
Citera
2016-12-28, 02:32
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ja, portabel kör jag med och det är lättast! Jag har en DaVinci Classic, köpte den från smoketower för typ 2 år sedan. Fungerar fortfarande klockrent, men jag har varit väldigt rädd om den.
I början smakade den lite plastigt, men det gör den inte längre!
Jag är inte väldigt insatt i vaporizers, så jag har tyvärr inte så många tips, men annars har jag hört att Crafty är riktigt bra vaporizers!
DaVinci IQ funderar jag på.
Citera
2016-12-28, 02:35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

THC 6,5% CBD 6,5%
Vad exakt innebär detta?

Jag som är van rökare, både av tobak och cannabis, kan utan problem börja hosta om jag suger för hårt och länge på min vaporizer. Risken finns att du också gör det.

TomatGud säger många bra saker men missar att påpeka att det inte bara är THCa som är det aktiva ämnet utan det finns en hel shitload med cannabinoider som har en synergieffekt. Att bara stoppa i sig THC är inget jag rekommenderar.

När det gäller dosen så säger TomatGud 0,5 till 1 gram. Det säger jag är jävligt mycket för en nybörjare. När min tolerans är låg så blir jag bra jävla mongostenad på ett halvgram av den kvaliteten jag brukar få tag på. Bra jävla mongostenad.
Jag rekommenderar att du helt enkelt du fyller din vaporizer och tar ett, två, kanske tre bloss och så väntar du en kvart. Känner du inget så tar du ett eller två bloss till och så håller du på så. Rök för i hela helvete inte allt på en gång.
Citera
2016-12-28, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag som är van rökare, både av tobak och cannabis, kan utan problem börja hosta om jag suger för hårt och länge på min vaporizer. Risken finns att du också gör det.

TomatGud säger många bra saker men missar att påpeka att det inte bara är THCa som är det aktiva ämnet utan det finns en hel shitload med cannabinoider som har en synergieffekt. Att bara stoppa i sig THC är inget jag rekommenderar.

När det gäller dosen så säger TomatGud 0,5 till 1 gram. Det säger jag är jävligt mycket för en nybörjare. När min tolerans är låg så blir jag bra jävla mongostenad på ett halvgram av den kvaliteten jag brukar få tag på. Bra jävla mongostenad.
Jag rekommenderar att du helt enkelt du fyller din vaporizer och tar ett, två, kanske tre bloss och så väntar du en kvart. Känner du inget så tar du ett eller två bloss till och så håller du på så. Rök för i hela helvete inte allt på en gång.
Tack för att du lägger till lite!
Jag ville inte skriva alldeles för mycket, kommer ihåg själv när jag var ny, det var så jäkla mycket att hålla reda på. Ville inte blanda in för mycket om alla ämnena i cannabis då han bara frågade om THC.
Det är bättre att han nästan vet det mesta, istället för att han vet allt men blandar ihop det.

Sen dosen beror på storleken, jag är själv väldigt stor och har alltid rökt 0.5-1, så jag tänkte inte på att det kanske var lite för mycket för honom
Citera
2016-12-28, 02:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Sen dosen beror på storleken, jag är själv väldigt stor och har alltid rökt 0.5-1, så jag tänkte inte på att det kanske var lite för mycket för honom
Fast alltså.. Jag väger bortåt 92-93 kilo så jag är ingen liten kille direkt, ett gram är helt enkelt på tok för mycket för mig. I alla fall av det jag brukar komma över och dom gånger jag har varit i till exempel Nederländerna så har det inte funnits på kartan att röka ett gram åt gången.
Citera
2016-12-28, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast alltså.. Jag väger bortåt 92-93 kilo så jag är ingen liten kille direkt, ett gram är helt enkelt på tok för mycket för mig. I alla fall av det jag brukar komma över och dom gånger jag har varit i till exempel Nederländerna så har det inte funnits på kartan att röka ett gram åt gången.
Jag väger 120 och är 195, sen har jag bättre tolerans och sämre gräs kanske. Mycket som kan spela roll.
Oftast blir det väl 0.8 någonting, tar en bowl och fyller den med 0.4, röker tills den tar slut och röker 0.4 till.

Har aldrig varit i Nederländerna själv, men har varit i Florida. Där fick jag sämre gräs än vad vi har i Sverige.. där gick det lätt åt 1g, men det var så pass billigt att det inte spelade någon roll ändå. Misstänker att jag fick uppsopat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in