2015-09-01, 11:23
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, det stämmer mer eller mindre. Givetvis får ju haschet liknande rusegenskaper som råvaran. Det är en gammal myt som behöver krossas så hårt att den inte går att hitta igen.
True dat!
Citera
2015-09-01, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Har för mig att jag läst att hasch oftast görs med indica plantor som har en relativt låg thc halt. Och därför kommer tanken om att "hasch gör dig trött och såsig medans gräs gör dig glad"

Oftast kommer bruningen här ifrån marocko och liknande där indica/hybrider växer eftersom de gillar det klimatet.
Röker du hasch från afrika eller indien så brukar det vara sativa!
Citera
2015-09-01, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hankie77
Jag tänkte på det efter att jag läst om den där killen som blev friad i veckan. Jag har ett diskbrock och upplever inte att Tramadol hjälper speciellt bra när jag har som mest ont.

Jag tvivlar på att cannabis räcker till när det gäller något så plågsamt som diskbrock. Och jag vet inte om du tycker voxra hjälper dig psykiskt. Har själv provat skiten och vill kalla det rävgift. Lider du av ångestproblem så fråga efter lyrica. Få biverkningar bortsett att du kan få svårt att sova. Men du har ju redan propavan. Det hjälper dig visserligen inte att somna. Och jag vet att det inte är lönt att börja snacka om motion och skit med någon som mår riktigt dåligt.

Får man fråga vad du är medicerad för? Typ diagnos?
Citera
2015-09-01, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Har för mig att jag läst att hasch oftast görs med indica plantor som har en relativt låg thc halt. Och därför kommer tanken om att "hasch gör dig trött och såsig medans gräs gör dig glad"

Njae. Hasch görs av alla möjliga sorters strains. Så egenskaperna hos haschet beror ju på vilka plantor man gjort det på. Det finns massor med sativahasch. Lika mycket som indicahasch.

Tror mer på att det mesta haschet som kommer till oss kommer från marocko. Och där odlas det indica eftersom indicor trivs bra i den miljön till skillnad från sativor som naturligt trivs bättre i fuktigare miljöer.

Hade man bara använt plantor med låg thc-halt till hasch hade ju allt hasch varit klent.
Citera
2015-09-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drFish
Jag tvivlar på att cannabis räcker till när det gäller något så plågsamt som diskbrock. Och jag vet inte om du tycker voxra hjälper dig psykiskt. Har själv provat skiten och vill kalla det rävgift. Lider du av ångestproblem så fråga efter lyrica. Få biverkningar bortsett att du kan få svårt att sova. Men du har ju redan propavan. Det hjälper dig visserligen inte att somna. Och jag vet att det inte är lönt att börja snacka om motion och skit med någon som mår riktigt dåligt.

Får man fråga vad du är medicerad för? Typ diagnos?

Jag använder inte så mycket ångestdämpande längre så jag vet inte om jag behöver satsa på något annat just nu, men tack för tipset, ska tänka på det om det blir värre igen. Min diagnos säger depression med ospecifik ångest om jag inte minns fel. Gällande Voxra är jag osäker på hur mycket det hjälper. Problemet för mig är väl att det varit tveksamt vilken effekt någon av läkemedlen jag fått mot min depression har varit. Med Citalopram så har det funkat initialt och sedan har det blivit sämre igen, högre dos, bättre ett tag och sedan värre. Dock är det för tillfället lite bättre nu men jag tror snarast att det handlar om att viss börda släppt från mina axlar så att jag fått chans att vila.
Citera
2015-09-02, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hankie77
Jag använder inte så mycket ångestdämpande längre så jag vet inte om jag behöver satsa på något annat just nu, men tack för tipset, ska tänka på det om det blir värre igen. Min diagnos säger depression med ospecifik ångest om jag inte minns fel. Gällande Voxra är jag osäker på hur mycket det hjälper. Problemet för mig är väl att det varit tveksamt vilken effekt någon av läkemedlen jag fått mot min depression har varit. Med Citalopram så har det funkat initialt och sedan har det blivit sämre igen, högre dos, bättre ett tag och sedan värre. Dock är det för tillfället lite bättre nu men jag tror snarast att det handlar om att viss börda släppt från mina axlar så att jag fått chans att vila.
Bra. Kan du må bättre "naturligt" är det alltid bäst! Prova med cannabis om du känner att du behöver men försök satsa på indicastrains. Det funkar bäst mot depression i min erfarenhet.
Lycka till!
Citera
2015-09-02, 18:23
Medlem
oscvics avatar
Har en liten fråga som säkert har blivit besvarad tusentals gånger i olika trådar men vill ha rakt svar härifrån.

Jag styrketränar och vill vara lite "mån" om min kropp till kommande helg. Tänkte dra en tvådagarsfestande, fre,lör och för att få mig själv att känna mig "nyttigare" tänkte jag röka på fredag och dricka alkohol på lördag.

Låter detta som ett bättre alternativ än att dricka alkohol två dagar i rad? Påverkar rökandet någonting på min muskelmassa (förutom tobaken som man har i givetvis). Eller låter detta bara larvigt och jag bör köra alkohol i två dagar?

Tack på förhand.
Citera
2015-09-02, 19:46
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscvic
Har en liten fråga som säkert har blivit besvarad tusentals gånger i olika trådar men vill ha rakt svar härifrån.

Jag styrketränar och vill vara lite "mån" om min kropp till kommande helg. Tänkte dra en tvådagarsfestande, fre,lör och för att få mig själv att känna mig "nyttigare" tänkte jag röka på fredag och dricka alkohol på lördag.

Låter detta som ett bättre alternativ än att dricka alkohol två dagar i rad? Påverkar rökandet någonting på min muskelmassa (förutom tobaken som man har i givetvis). Eller låter detta bara larvigt och jag bör köra alkohol i två dagar?

Tack på förhand.
Om du är så jävla mån om din kropp så borde du köra vape, men tvivlar på du har det, annars så är det ju bäst att röka rent så klart, och nej tobak och cannabis gör inte hand i hand, inte "givetvis". Och att du dricker är ju inte speciellt att vara "mån om sin kropp" sundare att röka då ju.
Citera
2015-09-02, 21:40
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscvic

Tack på förhand.
Du lär bli mer sliten ifall du dricker dig berusad två dagar i rad. Ifall du inte kan tänka dig att avstå helt och hållet så låter röka en kväll och alkohol kvällen därpå som en bättre idé.
Citera
2015-09-02, 21:41
Medlem
Chestbrahs avatar
Hur får ni era spliffar att brinna "rakt" och att inte slockna med jämna mellanrum? Jag stöter på det problemet allt för ofta. Har det att göra med hur bra man är på att rulla, hur packad spliffen är, hur finfördelat innehållet är eller hur man tänder den?

Jag kanske måste lära mig rulla bättre

*EDIT* Skitsamma, såg en video på youtube nyss och inser nu att jag rullar helt fel. Och ändå har jag rökt ett bra tag nu, och rullat många spliffar. Haha fyfan vad dålig jag är
Senast redigerad av Chestbrah 2015-09-02 kl. 21:55.
Citera
2015-09-02, 22:22
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chestbrah
Hur får ni era spliffar att brinna "rakt" och att inte slockna med jämna mellanrum? Jag stöter på det problemet allt för ofta. Har det att göra med hur bra man är på att rulla, hur packad spliffen är, hur finfördelat innehållet är eller hur man tänder den?

Jag kanske måste lära mig rulla bättre

*EDIT* Skitsamma, såg en video på youtube nyss och inser nu att jag rullar helt fel. Och ändå har jag rökt ett bra tag nu, och rullat många spliffar. Haha fyfan vad dålig jag är

Alla mina spliffar slocknar efter ett tag, men brinner alltid rakt, fint, och 15 min om du är själv. Finfördelad hasch med cigaretter som legat på bordet några timmar så dom är lätta att smula ur tobaken, 0.2 gram per joint och en halv cigarett, ett stort rullpapper, mindre filter än dom flesta, packar ganska bra och det glöder fint under en bra period.

Sen är det dumt att röka för hårt, har en polare som aldrig fattat trots att han rökt hur länge som helst, han har riktigt stora bloss och röker upp en joint på någon minut, den brinner snett och han bränner sig om läpparna, klagar sen på att det är dåligt röka.

Sug med måtta liksom.
Citera
2015-09-02, 23:52
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drFish
Njae. Hasch görs av alla möjliga sorters strains. Så egenskaperna hos haschet beror ju på vilka plantor man gjort det på. Det finns massor med sativahasch. Lika mycket som indicahasch.

Tror mer på att det mesta haschet som kommer till oss kommer från marocko. Och där odlas det indica eftersom indicor trivs bra i den miljön till skillnad från sativor som naturligt trivs bättre i fuktigare miljöer.

Hade man bara använt plantor med låg thc-halt till hasch hade ju allt hasch varit klent.

Nopp långt ifrån en majoritet kommer numera från marocco.
Andra länder har tagit över produktionen.
Flera inom EU bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in