Citat:
Ursprungligen postat av
Antivalent
+1
Det kommer tonvis av gräs via danmark och färjorna från polen. Strains är enbart ett säljknep, säg till en polare att ett weed är "sjukt bra" fast det är skräp så kommer han tycka det är årets gräs. Kranarna säger "det här är x eller y" bara för att kunna sälja till hutlösa priser till idioter.
- Strains är inte bara ett jävla säljknep, de är unika allt ifrån utseende, lukt och effekt.
- Absolut kan jag gå med på att det finns kranar som 'skyltar' med kända strains som t.ex. Blueberry för att sälja mer. Dessa är de som ligger längst ned i kedjan som knappt köpt in ett hekto och kränger femmor. Om det nu är så att någon skyltar med Blueberry och rökat visar sig vara kasst då drar man slutsatsen att det är kasst oavsett vad fan det heter. Har man kommit så här långt kan man också säkert dra slutsatsen själv att de kranen sagt antagligen inte stämmer överens med vad man fått.
- Din polare verkar vara ung/oerfaren om han tycker något som är kasst är årets gräs bara för att du säger det.
- Har handlat i en hel del år i bl.a. GBG. Där märker man direkt när någon kran ska dra in lite kunder med ett strain-namn. De klarar inte ens av och stava det korrekt och så kommer det givetvis direkt ifrån Amsterdam osv, sådana undviker jag och handla av då det bara skriker okunskap om det.
- Finns en hel del folk som odlar i Sverige. I Skåne kan du enkelt få tag på ett hekto som odlats i Sverige eller andra sidan sundet. Har du en bra källa som har nära kontakt med odlaren så förstår jag inte varför man inte skulle få det korrekta strain namnet. De seriösa sätter priset på rökat efter hur bra det är, inte efter ett jävla strain-namn.