2016-04-08, 11:34
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpepe
http://smoketower.com här bland annat säljer dom flera olika rökmixar, min har räckt jävligt länge men röker oftast i min vape.

Tack ska kolla där!
Citera
2016-04-08, 20:24
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin

Jag har garanterat mer insikt än du i det här ämnet, och jag kan intyga att det smugglas ofantliga mängder gräs in i Sverige. Du har läst det där "Sverige är självförsörjande av cannabis" i nån jävla skittidning som aftonbladet eller dylikt. Och även om det odlas här så är det inte större chans att man vet namnet på strainen, eftersom den som odlar själv inte ens är garanterad att det är "rätt namn". Vad spelar dessutom namn för roll? Är det bra så är det bra, är det dåligt så är det dåligt, oavsett namn på strainen.

+1

Det kommer tonvis av gräs via danmark och färjorna från polen. Strains är enbart ett säljknep, säg till en polare att ett weed är "sjukt bra" fast det är skräp så kommer han tycka det är årets gräs. Kranarna säger "det här är x eller y" bara för att kunna sälja till hutlösa priser till idioter.
Citera
2016-04-11, 19:04
Bannlyst
Bra att det finns en tråd för newbies.. Vad är skillnaden mellan att röka från en pipa från t.e.x. tobaksaffär och en sån gjord av glas (ser ut som glas) med vatten i.

Jag är ny. Har rökt 1gång förut och då var den rullad i "papper". Tänker att det är lättast att köpa en vanlig pipa och lägga gräset i det.
Med att rulla då måste jag hacka ner gräset i små bitor (blir det inte massa jobb)?

Gärna en respons till detta.
Tack.
Citera
2016-04-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdandix
Bra att det finns en tråd för newbies.. Vad är skillnaden mellan att röka från en pipa från t.e.x. tobaksaffär och en sån gjord av glas (ser ut som glas) med vatten i.

Jag är ny. Har rökt 1gång förut och då var den rullad i "papper". Tänker att det är lättast att köpa en vanlig pipa och lägga gräset i det.
Med att rulla då måste jag hacka ner gräset i små bitor (blir det inte massa jobb)?

Gärna en respons till detta.
Tack.

Tror du blandar ihop pipa och bong. I pipa har man aldrig vatten, det har man enbart i bong. Pipor och bongar finns i alla möjliga storlekar och former. De görs i allt från glas till 'plast' (akryl) etc.

Pipa: http://www.jazzitalia.net/Articoli/immagini/Pipa3.gif
Bong: http://cdn.shopify.com/s/files/1/035...g?v=1406339704

Mitt tips till dig är att köpa en pipa, det blir enklast. Du har en jävla uppförsbacke framför dig när du skall ta tag i rullandet om du nu anser det vara så jobbigt och fördela ned gräset i mindre bitar... Det går enkelt och lösa med en grinder men är enligt mig i din situation ett onödigt inköp då du enbart rökt en gång innan... Lär dig rulla, det är värt det.
Citera
2016-04-11, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skuddle
Tror du blandar ihop pipa och bong. I pipa har man aldrig vatten, det har man enbart i bong. Pipor och bongar finns i alla möjliga storlekar och former. De görs i allt från glas till 'plast' (akryl) etc.

Mitt tips till dig är att köpa en pipa, det blir enklast. Du har en jävla uppförsbacke framför dig när du skall ta tag i rullandet om du nu anser det vara så jobbigt och fördela ned gräset i mindre bitar... Det går enkelt och lösa med en grinder men är enligt mig i din situation ett onödigt inköp då du enbart rökt en gång innan... Lär dig rulla, det är värt det.

Ok tack. Jag vet att dom ser olika ut och vad det är . Men undra om det är skillnad på känslan? Sen finns det ju dom pipor som ser ut som att vara gjorda utav glas som har ett hål på sidan, och pipor man kan köpa från tobaksaffärer. Är det skillnad på dom med? Liksom känslan ofc. För offtast röker dom på youtube inte från tobakspipa.
Citera
2016-04-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
+1

Det kommer tonvis av gräs via danmark och färjorna från polen. Strains är enbart ett säljknep, säg till en polare att ett weed är "sjukt bra" fast det är skräp så kommer han tycka det är årets gräs. Kranarna säger "det här är x eller y" bara för att kunna sälja till hutlösa priser till idioter.

- Strains är inte bara ett jävla säljknep, de är unika allt ifrån utseende, lukt och effekt.

- Absolut kan jag gå med på att det finns kranar som 'skyltar' med kända strains som t.ex. Blueberry för att sälja mer. Dessa är de som ligger längst ned i kedjan som knappt köpt in ett hekto och kränger femmor. Om det nu är så att någon skyltar med Blueberry och rökat visar sig vara kasst då drar man slutsatsen att det är kasst oavsett vad fan det heter. Har man kommit så här långt kan man också säkert dra slutsatsen själv att de kranen sagt antagligen inte stämmer överens med vad man fått.

- Din polare verkar vara ung/oerfaren om han tycker något som är kasst är årets gräs bara för att du säger det.

- Har handlat i en hel del år i bl.a. GBG. Där märker man direkt när någon kran ska dra in lite kunder med ett strain-namn. De klarar inte ens av och stava det korrekt och så kommer det givetvis direkt ifrån Amsterdam osv, sådana undviker jag och handla av då det bara skriker okunskap om det.

- Finns en hel del folk som odlar i Sverige. I Skåne kan du enkelt få tag på ett hekto som odlats i Sverige eller andra sidan sundet. Har du en bra källa som har nära kontakt med odlaren så förstår jag inte varför man inte skulle få det korrekta strain namnet. De seriösa sätter priset på rökat efter hur bra det är, inte efter ett jävla strain-namn.
Citera
2016-04-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ok tack. Jag vet att dom ser olika ut och vad det är . Men undra om det är skillnad på känslan? Sen finns det ju dom pipor som ser ut som att vara gjorda utav glas som har ett hål på sidan, och pipor man kan köpa från tobaksaffärer. Är det skillnad på dom med? Liksom känslan ofc. För offtast röker dom på youtube inte från tobakspipa.

Kan knappt uttala mig om det då jag i princip enbart röker jollar eller vapear. Jag har rökt pipa och bong några enstaka gånger för flera år sedan. Jag vet att bong kommer slå mer 'hårt' än en jolle då man får allting på en gång. Pipa med hål vid sidan är säkert och rekommendera, hålet är liksom till för och reglera styrkan, du styr hur mycket luft du får med i blossen.
Citera
2016-04-12, 01:42
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skuddle

Nja bubblers räknas ju faktiskt som pipor
Citera
2016-04-12, 11:58
Medlem
elpepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
+1

Haha vad svamlar du om egentligen? Sjukt stor skillnad från strain till strain mano.
Citera
2016-04-12, 19:00
Bannlyst
Vart kan jag köpa glaspipa i Linköping?
Citera
2016-04-12, 21:20
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Vart kan jag köpa glaspipa i Linköping?
(FB) Den Stora "Var köper man rizzla/pipor/bongar/tillbehör/rökdon?"-tråden
Citera
2016-04-12, 21:24
Medlem
Funderar på att beställa lite grälle från internet. Hur brukar paketen som man får sitt gräs i se ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in